Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
durcekpavol
https://drive.google.com/file/d/0B6JvW-YoDJCzM1N1X04yTUROVFk/view?usp=sharing
Po nakreslení (aj keď ideálny podklad som nemal a aj ruka sa triasla:)) som zistil nasledujúce: Zastávka na Štúrovej ako aj potenciálna nová trolejbusová zastávka sú dosť krátke. Vystačia tak na zastavenie len jednej T29/T30 a ďalšia celá tam už nevojde. Preto ma napadlo, že prečo neurobiť niektoré zástavky spoločné aj pre T-bus aj pre električku. Tak som si to nakreslil inak:
https://drive.google.com/file/d/0B6JvW-YoDJCzQVlaWFIwQktjWVU/view?usp=sharing
To sa mi už pozdáva viac. Nástupištia sú dlhé (prekračujú už spomínaných 65 metrov). Ale ten efekt s jedným spomalením sa už čiastočne vytráca. Nevidím až taký veľký problém v tom, že električkové linky končiace/začínajúce na SNP a Kamennom by hneď prichádzali na najbližšiu zastávku. Toto miesto v podstate už dnes slúži ako obratisko liniek v meste končiacich, takže jedna zástavka by u takýchto liniek bola výstup a jedna nástup, ale aj tak by podla mňa nevadilo, keby boli zastávky tak blízko. Pár cestujúcich by možno chcelo ísť napríklad z Marianskej na Posštovú alebo naopak (a trápiť ich nejaký vystupovaním a nastupovaním do toho istého vozidla je slušný vtip). Je ale vlastne na zváženie, že o koľko by tam boli skôr električkou, ktorá chodí oblúkom, ako keď sa pustia pešo cez uličky.
Prosím komentujte moje nákresy aj vyjadrenia a povedzte v čom sa mýlim a v čom nie.
Pre zaujímavosť si tu môžete pozrieť ešte aj riešenie, ktoré bolo v minulosti. Je tam aj viacero chýb (prechody cez zastávky, veľa IAD a tak) ale koncepčne (predovšetkým umiestnenie zastávky na Štúrovej, cestný prepoj na dunajskú cez súčasné parkovisko) mi toto riešenie prišlo výhodnejšie, ako to, čo je dnes a v niektorých ohľadoch aj lepšie ako to čo sa do budúcna plánuje (viedenský typ).
https://drive.google.com/file/d/0B6JvW-YoDJCzUzFxYUh2bTVqVVE/view?usp=sharing
Prepáčte že je to fotka fotky ale mám to v kacli nalepené nadverách a preto som to nenaskenoval.