Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
Solider
1) Potiahnutie trolejbusov bližšie na Kamenné námestie a priamo na Námestie SNP;
2) Rýchle a krátke spojenie Námestia SNP s Hlavnou stanicou
Stále nerozumiem, prečo tu hovoríš o nejakej náhrade. Prečo by sa malo niečo nahrádzať, ak niečo objektívne chýba? Myslíš si, že verejná doprava v Starom Meste je na takej úžasnej úrovni, že netreba nič zlepšovať a treba iba niečo surovo nahrádzať? Spojenie SNP so stanicou nie je nijaká konkurencia trati na 29. augusta, pretože 29. augusta je od SNP dosť ďaleko a nemajú nič spoločné. Rovnako treba zdôrazniť, že cestujúci na linkách sa neprepravujú od jednej konečnej po druhú konečnú, ale medzi zastávkami na trase, takže je úplne bezpredmetné, či by 201 a 202 začínali na stanici a končili na Čiližskej, pričom jedna by šla cez Ružinov a jedna cez Staré Mesto (v Prešove takto fungujú linky 8 a 38). Nakoniec, je pekné, že niekde má ísť električka, ale treba si aj otvorene povedať, že to tak skoro nebude, ak vôbec, z dôvodu finančnej náročnosti. Výstavbou trolejbusovej trate na Kamenné námestie by sme vyriešili bod 1, ale bod 2 by ostal neriešený, pretože by sa roky 'čakalo' na električku, ako sa vlastne v Bratislave na všetko len čaká.