Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
Solider
Pokiaľ ide o električku, tak aj ja som za. Avšak pri investičnom náklade okolo 8 mil. eu/km novej električkovej trate, v porovnaní s približne 800-tisíc eur/km novej trolejbusovej trate, to vychádza v prospech trolejbusov. Navyše, prepojenie trolejbusových tratí cez centrum mesta a vytvorenie chýbajúceho spojenia nepovažujem osobne za niečo, čo by malo „zabíjať“. Práve naopak, dosť to posilní MHD a trolejbusy v tom zmysle, že sa zlepší ich využitie. Predĺžením trolejbusov do dolnej časti Námestia SNP a slučkou cez Špitálsku a Rajskú sa síce trolejbusy priblížia centru a električkám, nevyrieši sa však ponúkaná finančne a technicky dostupná možnosť spojiť centrum mesta so stanicou rýchlym a ekologickým spojením. Tým pádom sa vyriešia dve ponúkané možnosti na jeden raz – prepojiť trolejbusy s električkami na Špitálskej a prepojiť centrum mesta s existujúcou trolejbusovou traťou na Štefánikovej a Hlavnej stanici.