Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
zlomok
"Preto treba ľudí zo severozápadu ako aj z Petržálky dostať na Kamenné a potom ich poslať cez Dunajskú na Nivy". Ľudí zo severozápad dostať na Kamenné a potom ich poslať cez Dunajskú na Nivy? Však k tomu ti slúži linka 70, ktorá začína aj tak až pod mostom SNP, kde na ňu musia prestúpiť. Zo severi ti na Nivy pôjdu cez most Apollo, prečo by sa mali vyvážať obchádzkou cez Kamenné? Na Apolle nám sľubovali trolejbusy, tak šup do toho, aj s BUS pruhmi.
Teoretický interval električiek je 50 sekúnd na nezabezpečenej trati, kde sa jazdí na dohľad vodiča. V praxi by však takýto interval spôsoboval problémy a bol nežiadúci, navyše aj nepotrebný. Dnes je interval 3 minúty 45 sekúnd. Ako reálny vidím najhustejší interval 2 minúty, ale to by som už radšej išiel do trojminútového, prípadne 2 minúty 30 sekúnd a prevádzkoval dlhšie súpravy. Električku môžeš naťahovať na 45 alebo aj 65 metrov (budúcnosť), autobus má max. 20 metrov a prevádzkovať autobusy dlhšie mi príde ako vyslovene nezmysel. Ak mám niekde vysokú intenzitu dopravy, ťahám dráhu, nie autobus. Lenže ten je u nás "dočasne" už celé desaťročia, kým sa dráha vybuduje. V horizonte 10 rokov vidím priestor pre zavádzanie 45 metrových súprav električiek, v dlhodobom aj 65 metrových. V špičke by som rád videl traťový (nie linkový) interval 4 minúty a kapacitu by som naháňal predlžovaním súprav, nie ako dnes vidno na Karloveskej, kde je v špičke dvojminútový interval. Zbytočne veľká spotreba vodičov, zahlcovanie križovatiek električkami. V iných mestách, napr. Budapešti, nemajú problém prevádzkovať výrazne dlšhie súpravy. Nevidím jediný praktický dôvod, prečo by to nemohlo fungovať aj v Bratislave, najmä ak nemáme metro alebo inú segregovanú dráhu. Preto považujem za absolútnu nutnosť budovať všetky trvalé zastávky dlhé 65 metrov. Skôr či neskôr sa premávke dlhších súprav nevyhneme.