Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
durcekpavol
Prioritou by malo byť zlepšovať dostupnosť Mlynských Nív. Podla mňa by sa malo prestať uvažovať ako o centre mesta o oblasti na západ od Dostojovského rádu a Karadžičovej a za centrum mesta treba pokladať oblasť na východ od týchto ulíc. Preto treba ľudí zo severozápadu ako aj z Petržálky dostať na Kamenné a potom ich poslať cez Dunajskú na Nivy (neviem ale či to tá ulica znesie - interval by musel byť fakt hustý). Aj varianta po Dostojovskom ráde (prestup na Šafku) električkou by bola lepšia ale to vidím ako veľmi drahé. A to by pomohlo asi iba Petržálčanom. Ten severozápad by ostal na tom rovnako. Ani buspruh ani pás na električku sa na Legionárskej ulici nedá dať bez výrazného obmedzenia IAD a to vidím ako umieráčika pre budovanie oddelenej HD po tejto ulici.
A mám ešte otázku. Aký sa dá dať najhustejší interval električky do Petržalky (po dobudovaní na Jarníkov dvor)? Busy chodia v priemere každých 80 s (viem po inej trase). Dal by sa dať interval 1,5 minúty? Bol by vlastne na takýto interval dostatok električiek?