Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
drink
Toto je téma, ktorú by bolo potrebné v najbližšej dobe vyriešiť, kvôli plánovaniu nákupov pre Petržalku II a kvôli dĺžke zastávok pri modernizácii. Argumentov pre si napísal dosť, ale sú aj argumenty proti. Ak by si Karlovu Ves dal na celkom slušné 4 minúty, znamená to pre Dúbravku interval 8 minút? A Jurajov dvor 16 minút? Čo večer? Predĺžiť intervaly na dvojnásobok? Cez víkend by sa mohli rozpojiť 65m dvojičky, OK.
Mne sa pozdávajú skôr tie 45 m električky, ktoré by mohli jazdiť prevažne v špičke na niektorých linkách. Dvojminútový interval v Karlovke by v budúcnosti mal byť len od tunela po Molecovu (4 zastávky, širšie centrum), ďalej nepravidelné 3 minúty a do Dúbravky nepravidelné 4 minúty (tak ako teraz).
Na základe čoho predpokladáš taký nárast počtu cestujúcich? A v akom období? Nemám žiadne analýzy, ale +15% na väčšine radiál v nasledujúcich 20tich rokoch by som považoval za úspech.
Ešte k tým 65 metrovým zastávkam. Je možné, že práve dogma 65 m zastávky bude dôvodom, prečo nebude realizovaný tvoj (alebo podobný) návrh na Kamennom námestí (čo by som bol nerád).
PS: "Trvalá" "viedenská" zastávka pod Manderlou má byť dlhá 34 m!