Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
durcekpavol
Tu sme sa asi nepochopili. Nenapísal som to jasne. Ja som tým „severozápadom“ nemyslel severozápad Petržalky, ale severozápad celej BA - Devínsku Novú Ves, Lamač, Záhorskú Bystricu čiastočne Dúbravku, Kramáre a Patrónku (so všetkými prestupujúcimi zo Záhoria).
Takže maximálny overený (a pravdepodobne aj reálny) interval v Bratislave je každé 2 minúty. Ak sa pozriem na tieto prognózované mapy prúdov (viem, že sú z toho zamietnutého projektu Filiálky a úplné na vyťaženie električiek nesedia):
http://www.telecom.gov.sk/files/doprava/zeleznica/studia/13b_KARTOGRAM_DOPRAVNEHO_ZNACENIA_SIETE_HD_2020_var_1.pdf
http://www.telecom.gov.sk/files/doprava/zeleznica/studia/14b_KARTOGRAM_DOPRAVNEHO_ZNACENIA_SIETE_HD_2030_var_2_A1.pdf
tak teoreticky by malo byť za špičkovú troj-hodinu prepravených 25 -30 tis. cestujúcich z Petržalky do centra (Mlynských Nív) a zhruba 19 až 24 tis. cestujúcich po karloveskej radiále do centra. Teraz budem trochu špekulovať. Predpokladám, že z toho špičkového 3-hodinového intervalu sa hneď polovica cestujúcich odvezie v čase 7 00 až 7 59. Ostatný špičkový čas 8 00 až 8 59 a 6 00 až 6 59. Dostávam, že treba prepraviť na týchto radilach 9 tis. (karloveská) až 13. tis (petržalská) cestujúcich. Zoberme si v súčasnosti najkapacitnejšie električky T30/T29 ak sčítam ich kapacitu v sedadlách a plochu na státie prenásobím parametrom 5os/m2 (parameter 8os/m2 úplne odmietam, pretože nie sme všetci vychudnutí Číňania a hlavne ľudia sa nevedia v MHD normálne postaviť – ale to nezmeníme) a aj tých 5os/m2 je už slušná tlačenica, tak dostanem, že T30 alebo T29 odvezie tak 245 cestujúcich.
9000/245=36
13000/245=53
Z toho vyplýva, že na Karloveskej radiála by muselo chodiť za hodinu až 36 vozidiel T30 (interval 1,6 minúty) Petržalskej až 53 vozidiel za hodinu (interval 1,1 minúty). Obe z týchto predpokladov prekračujú reálnych interval každé 2 minúty. Jediná možnosť teda javí dávať kapacitnejšie vozidlá. Povedzme, že by sme zostať verný Škodovkám (čo je na samostatnú diskusiu), a využívali by sme 7-článkové električky. 7-článková električka by mala kapacitu (pri statí 5os/m2) 385 cestujúcich.
Vychádzal som z tohto (viem že to nie je ideál ale však komentujte): http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-26-t/Contents.3/0/103F4F9DB73FF8AE280854605A6C3C24/resource.pdf
7-článkvá električka by pri intervale 2 min. odviezla za hodinu 11550 osôb. To by teda stačilo len na karloveskú radiálu a na petržalskú je to stále málo.
Ešte ma napadá aj možnosť spojiť do súpravy dve T30 alebo T29. To by bola potom kapacita . Akurát by to vchádzalo na tie 65 metrové nástupištia.
Tak to teda prepočítam 2xT30 = kapacita 490osob a to je pri intervale 2 min 14700 osôb za hodinu a to je už ako metro.:)
Tak som sa trochu nechal uniesť, ale komentujte čo z toho som napísal sú väčšie alebo menšie somariny.