Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
zlomok
Minimálny interval nie je 2 minúty. Na zastávke Blumentál ti v špičke zastavuje električka každých 95 sekúnd, k tomu ešte aj autobusy. Do oho sa ti ešte cpú autá, takže vychádza to tam dosť tesne, ale funguje to. Ak by zapli svetelnú križovatku na Floriánskom nám., tak tam nastane kolaps. Len nech ostane vypnutá. Kolaps tam síce nastáva aj dnes, ale nie kvôli MHD ani zastávke, ale kvôli plechovej lavíne odbáčajúcej z Vazoovej doľava na Radlinského. Mimochodom, na uvedenom úseku Radlinksého ulice medzi Vazovovou a Floriánskym bol pred pár rokmi traťový interval elekričiek 75 sekúnd v špičke a kvôli práve vtedy vybudovaným a zapnutým semafórom na Floriánskom sa to tam začalo upchávať (električkami). Viem, lebo som tadiaľ denne jazdil a občas sme si odstáli tri cykly svetiel (sediac v linke 11).
Prognózy ktoré si nalinkoval sú čistým sci-fi, nakoľko Filiálka nebude, aj keď sa Nesrovnal postaví na hlavu.
Súhlasím s odmietaním parametru 8 osôb na meter štvorcový pre výpočet kapacity. Rátal by som podľa 4 alebo 3,5 človeka na meter štvorcový. Pri 3,5 stojacich na meter štvorcový mi vychádza celková obsaditeľnosť 29T/30T 190 cestujúcich. Súprava 2x29T/30T, dlhá 65 metrov, mi pohodlne odvezie 380 cestujúcich. Zdôrazňujem slovíčko POHODLNE, žiadna tlačenica. Pri traťovom intervale 3 minúty to je 7600 cestujúcich za hodinu, pri dvojminútovom je to 11400 pohodlne odvezených cestujúcich. Pri stále akceptovateľnej hodnote 4 osoby na meter štvorcový získam max. 12240 cestujúcich za hodinu. Za tlačenicu považujem už 5 osôb na meter štvorcový, alebo 14460 cestujúcich za hodinu. Takú kapacitu nikde nepotrebujem. Všetko sú to teoretické výpočty. Ale aj kvôli nim by som čo najskôr išiel do 45 metrových vlakov (3xT a sedemčlánkových nových vozňov vychádzajúcich z 29T/30T), už len kvôli nákladom na vodičov. Interval hustejší ako 3 až 4 minúty neprináša pre cestujúceho zvýšenie atraktivity verejnej dopravy, ale pre prevádzkovateľa neúnosne zvyšuje personálne náklady.