Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
birch
- Dať bez výrazných stavebných úprav (zmeny koľajiska a vytvorenie ostrovčeka) zastávku hneď za križovatku nie je možné, lebo čakajúce autá by tú križovatku zablokovali a nie je reálne očakávať, že vodiči budú čakať na uvoľnenie priestoru zastávky ešte na Špitálskej ulici pred križovatkou (teoreticky to chcieť môžeme, ale prakticky by to nefungovalo, vznikali by mnohé konfliktné situácie).
- Priechod pre chodcov pri vyústení Laurinskej je treba ponechať v súčasnej polohe, pretože ide o výrazný peší ťah a ak by sme priechod zrušili alebo výrazne posunuli, tak by aj tak všetci chodili cez cestu ako chodia teraz.
- Keďže to teda vychádza tak, že zastávka musí byť až za priechodom a nijakým spôsobom ju tam nezmestíme tak, aby nezasahovala do odbočenia na Gorkého (dĺžka zastávky nepustí), tak uvedený návrh je najlepší. Umožní totiž aspoň jednému - dvom autám čakať až za priechodom. To je ideálne, pretože vodiči tlačiaci sa v medzere medzi prechádzajúcimi chodcami dopredu (priechod je frekventovaný) budú mať kde počkať a nebudú tak priamo ohrozovať cestujúcich vystupujúcich z električky. Alebo inak, je to kombinácia medzi záujmami chodcov, cestujúcich aj vodičov.
Zastávka hneď pod Manderlom by mohla byť, ak by sme sprejazdnili Nám. SNP a zablokovali prejazd zo Špitálskej, čo by ale bolo veľkým krokom späť. Aj keď je žiaľ pravda, že v súčasnosti je kvôli drzosti vodičov (čierna limuzína = prejazd všade povolený) aj vinou nedostatočného dopravného značenia (všetci tí zahraniční vodiči sa tam skutočne zatúlali omylom a nie schválne) zákaz vjazdu pre motorové vozidlá do spodnej časti Nám. SNP viac teoretický ako praktický