Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
Viko
Pri Dunajskej sú rizikové tri faktory:
1) je to rezidenčná štvrť, takže pešia zóna by vyžadovala vyriešiť dopravnú obsluhu a parkovanie obyvateľov a bez pešej zóny tam samostatnú nepojazdovanú trať ťažko dosiahneš.
2) Nová trať v kompaktnej blokovej zástavbe bytových domov by mohla byť problematická z pohľadu hluku (ani nie tak technicky, ako ideovo)
3) Vyústenie trate na Mlynské nivy. Od križovatky s 29.8. nevidím miesto navyše na vyhradený električkový pás. Trať by to síce mohla elegantne obísť (za cenu zdržania) cez Malý trh a Páričkovu, ale s tým ani zďaleka nerátajú plány Twin city.
Preto ja osobne uprednostňujem Dostojevského rad, kde sa priestor navyše dá stále nájsť - dočasné parkovisko, naddimenzované chodníky pred poisťovňou kde sa len parkuje, širokánske ostrovčeky, zelený pás za ZSE... Zatrávnená trať a kvalitné riešenie verejného priestoru by z dopravnej tepny dokázali vytvoriť príjemný bulvár aj bez obmedzovania IAD.