Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
durcekpavol
https://drive.google.com/file/d/0B6JvW-YoDJCzWUVyMUtyQkpuTHM/view?usp=sharing
Práve dochádzanie do zamestnania treba riešiť prioritne. Ráno sú zápchy, pretože sa ide do práce, a škôl. Zápchy nie sú pretože si ide pár ľudí zašportovať na ihriská, alebo sa niekto chce dostať na na nákupy do nejakého nákupného centra, alebo do kina či divadla. Preto treba riešiť prioritne napojenie oblastí kde sa nachádzajú pracovné pozície. Mapa je síce staršia (z dát dochádzky do zamestnania pre rok 2001), ale môžeme skoro s istotou povedať, že tá koncentrácia pracovných miest sa v oblasti Nív a Prievozu sa určite nezmenšila. A môžeme predpokladať že stúpla a bude naďalej stúpať.
Hlavné prepravné prúdy ukazujú zase tieto dve mapy:
https://drive.google.com/file/d/0B6JvW-YoDJCzQ0RpdkgwMGpPR2s/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B6JvW-YoDJCzZy1xNENjWXFHTTg/view?usp=sharing
To tiež len ukazuje, že už v čase zostrojenia tých máp je bola oblasť Nív centrom dochádzky. Aby som sa už konečne odstal k téme „zastávky Kamenné námestie a Námestie SNP“. Z uvedených máp vychádza že (severo)západná časť mesta dochádza do centra mesta a aj do oblastí Nív hlavne cez Pražskú ulicu (aj ťah popri Dunaji je silný ale nie až tak), kde je budovanie električky v nedohľadné a podľa mňa tam železničná loby len zahustí zastávky a bude dúfať, že ľudia budú viacej využívať vlak (ale toto je už iná diskusia). Ak teda chceme ľudí zo (severo)západnej časti mesta dostať do oblasti Nív, čo najrýchlejšie, tak mi príde logické využiť autobusy a trolejbusy. Na Pražskej, Šancovej a Legionárskej to býva ráno riadne upchaté. Ak by sa podarilo nejakým spôsobom predlžiť buspruh na Pražskej až po križovatku so Šancovou a Štefánikovu (tiež samostatný problém a samostatnú diskusia) a vybudovať bus-pruhy po Štefánikovej, tak by už mohli (trolej)busy prejsť cez SNP a Kamenné a potom cez Dunajskú do Nív. Ako uvádzajú viacerí prispievatelia, Dunajská je relatívne ukľudnená od IAD a neočakávajú sa tam zápchy. Na SNP a Kamennom by zároveň tiež mohli vystúpiť ľudia idúci do Petržalky, ktorým by sa hodila električka. Samozrejme aj v oblastí Nív by sa museli budovať BUS pruhy. Však už tam aj nejakú sú na Prievozskej, ale bolo by to treba predlžovať a prepájať (tiež samostatná diskusia). Pre SNP a Kamenné ako aj oblasť Nív a Prievozu by som teda už ďalšie električku nebudoval (novú zastávku pod Manderlom tam samozrejme treba). To čo je vybudované treba zefektívňovať a udržiavať. Budoval by som lacnejšie buspruhy a trolejové vedenia. Samozrejme električky by boli ideálna možnosť, ale vzhľadom na ich finančnú náročnosť to nepovažujem za reálne a budovanie bus-pruhov mi (aj vzhľadom na už existujúce buspruhy) príde efektívne predovšetkým z hľadiska finančného. Reálne dochádzkové časy by sa zároveň zlepšili tiež.
Mapy boli prevzaté z: IDS_Bratislava_FS_SK_final_121220 zdorj: https://www.ulozto.sk/!JNyi4n6E/ids-bratislava-fs-sk-final-121220-pdf
a
http://www.telecom.gov.sk/files/doprava/zeleznica/studia/13a_KARTOGRAM_DOPRAVNEHO_ZNACENIA_SIETE_HD_2010.pdf
Pripíjam aj môj nástrel Kamenného a SNP.
https://drive.google.com/file/d/0B6JvW-YoDJCzZ1VieXBUYzNXVnc/view?usp=sharing
Vopred ďakujem za komentáre