Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
Solider
Dunajská vôbec nie je priúzka a keď toto tvrdíš, tak si ešte nevidel úzku ulicu. Ak by tam bola električka, tak by na Dunajskej bola pre IAD jednosmerná premávka (opačný smer po Cintorínskej) a v časti pri Kamennom námestí a Námestí SNP by bola IAD úplne vylúčená = pešia zóna. A samozrejme, že by väčší zmysel mala vtedy, ak by sa vybudovala Štefánikova. Práve preto hovorím, že by sa to malo robiť naraz a práve preto som už asi tri razy napísal, že to je finančne nákladné a preto v tejto trase nateraz navrhujem trolejbus, ktorý už svoje drôty na Mlynských nivách má, na Dunajskej by sa pridala druhá stopa, zatrolejovalo by sa 700 metrov na Námestí SNP a napojilo by sa to na existujúcu sieť na Štefánikovej a Hlavnej stanici za cenu možno 1/20 nákladov na výstavbu prievozskej radiály vrátane novej električkovej trate na Štefánikovej.