Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
zlomok
Trolejbusy na Kamennom sú spracované vo variante 27: https://imhd.sk/ba/galeria-media/prispevok/743917/162833/Drahy-variant?&ref=ba%2Fdoc%2Fsk%2F15692%2FZriadenie-zastavky-Kamenne-nam-v-smere-k-Namestiu-SNP%3Fdfpi%3D37
Zastávka trolejbusu by šla umiestniť ale v princípe aj tak ako je električková vo variante 28, ale načo?
"A už od začiatku diskusie ma zaujal jeden fakt. Veľa ľudí (vrátane mňa) v diskusií uvádza, že by sa na Kamenné zaviedol trolejbus." - Presne toto je spracované, viď Variant 27.
Veľa ľudí však požaduje predĺženie trolejbusu z Kamenného cez Suché mýto, bez toho aby vopred vedeli obhájiť dopravný význam tejto trate. To je to isté ako už rýchliková laminátka napísala v príspevku #146, aj keď teraz sa to vzťahuje na trolejbusy. Jediná paralelná trať cez Ulicu 29. augusta (a Mickiewiczovu a Kollárovým nám.) je vyťažená jedinou linkou 42 (212), ktorá v tom úseku rozhodne nejazdí natrieskaná, najmä odkedy tam jazdia kĺbové trolisory. Stavať konkurečnú trasu cez Nám. SNP mi príde nielen ako zbytočné, ale doslova nežiadúce! Som absolútne proti hlúpostiam typu "postavíme trať pre trolejbusy a potom budeme pracovať na tom, čo tade má jazdiť", lebo takto sme už "potešili" cestujúcich linkou 64. Na druhej strane som za potiahnutie trolejbusu z Rajskej bližšie ku Kamennému nám., najmä ak to dokážem zabezpečiť najkratšou a najrýchlejšou trasou obojsmerne po Dunajskej bez zbytočných blokových slučiek, bez nárastu výkonov trolejbusovej dopravy alebo jazdnej doby!
Mimochodom, stále som nedostal od nikoho odpoveď na moje otázky ktoré som spomenul v prípsevku #77.