Novú zastávku bude obsluhovať iba linka 3.
Od pondelka 22. augusta 2016 bude pre linku 3 zriadená v smere do Petržalky nová zastávka Kamenné nám. na Špitálskej ul. oproti bývalému hotelu Kyjev. Zastávka bude zriadená bez vyvýšenej nástupnej hrany, cestujúci teda budú do vozidiel nastupovať priamo z vozovky, ktorá bude zvýraznená červenou farbou. Vyčkávací priestor pre cestujúcich bude na chodníku pri priľahlom parkovisku.
Pôvodne plánované zastavovanie liniek 4 7 a 9 na tejto zastávke bolo nakoniec zrušené.
Z extrému do extrému
Zriadenie zastávky súvisí s faktom, že linky 1 a 3 v smere do Petržalky prechádzajú cez centrum mesta v dĺžke 1 kilometer bez zastávky. Nová zastávka Kamenné nám. vyrieši problém s chýbajúcou zastávkou len u linky 3, keďže zastávka pre linku 1 pred Starou tržnicou vybudovaná zatiaľ nebola. Pre cestujúcich, ktorí cestujú z oblasti Kamenného námestia to znamená, že namiesto využitia dvoch liniek a dvojnásobného počtu spojov budú môcť využiť len linku 3 alebo sa budú musieť peši prestunúť na Šafárikovo námestie.
Zriadenie novej zastávky na Špitálskej ulici prinesie tiež jeden paradox: Zatiaľ čo linka 1 bude mať naďalej extrémnu kilometrovú vzdialenosť medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám., linky 4 7 a 9 budú po novom v úseku Mariánska - Nám. SNP zastavovať každých 300 metrov. Za novou zastávkou totiž odbočia za roh a opäť zastavia na Námestí SNP.
Magistrát plánoval zriadiť dočasnú zastávku medzi budovou Manderla a Laurinskou ulicou, s vyznačením zastávky však podľa našich informácií nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát Policajného zboru SR. Naďalej sa ale pripravuje projektová dokumentácia na zastávku viedenského typu pod "Manderlákom". Či však s týmto riešením budú policajti súhlasiť, nie je jasné.
Viko
Apropo #148 - Kedze nemame financie na postavrnie aj TT Dunajska ako rychle spojenie AS a centra, aj TT Dostojevskeho rad ako napojenie zapadu mesta, bolo by fajn vybrat take riesenie, kde ta trat vygeneruje aj novych cestujucich. A pokojna obytna zona ich vygeneruje menej ako rozvojove uzemie Eurovey, Culenovej a spol.
Vseobecne, ak chceme riesit dopravu pre rychlo rastuci JV mesta, tak podla mna trolejbusy nestacia. Je pekne dufat, ze predlzena 202 dovezie ludi na pesiu zonu, ale to skutocne nesposobi priliv cestujucich z aut. Aj pri zavedeni buspruhov (=zrychleni prepravy) je jednoducho nejaka hranicna hodnota, nad ktoru interval nejde zahustit (vodici, kapacita meniarni). Preto skor nez investicie do posilnenia trolejbusovej trate som za vybudovanie novej elektrickovej radialy, ktora moze byt rychlejsia a pohodlnejsia ako cestne vozidlo, hoci aj po Dostojevskeho rade. Hoci to vyjde drahsie, celkovy prinos budr vacsi.
A este otazka na odbornejsich nez ja - v Prahe i Brne viackrat odznelo, ze nova TT v kompaktnej zastavbe by bola poblem z hladiska hlukovch noriem. Vie mi niekto objasnit, ci by rovna Dunajska vychadzala aj v noci bez nutnosti vymeny okien na bytoch?