Vo štvrtok 28. augusta 2014 bol vo večerných hodinách do premávky na linku 22 zaradený midibus SOR BN 9.5 #6702, ktorý nahradil odstavený midibus Iveco First #5902, ktorý bol ponúknutý na odpredaj. V najbližšom čase budú na linky MHD zaradené aj zvyšné štyri nové midibusy.
Od začiatku septembra sa okrem piatich midibusov do premávky zaraďujú aj zvyšné nezaradené kĺbové autobusy SOR NB 18 City #4750 - 4756. V premávke je tak už 122 autobusov SOR, kompletnú 127-kusovú flotilu autobusov SOR doplní ešte päť elektrobusov, ktoré by mali byť podľa našich informácií dodané v septembri.
5
Ono by sa KNVes dala poriešiť čiastočne kyvadlovou linkou k prestupnému bodu (niečo na spôsob L28 v Krásnej). Trebárs v rannej špičke, ak teda uvažujeme o linke 20L v jej dnešnej trase:
20L každých 30 minút ako dnes, ale obojsmerne bez zachádzky na Heringeš,
20H (KNVes - Lingov - DHMiÚ - Heringeš) každých 30 minút.
Teda KNVes spoj každých 15 minút, z toho polovica (20L) priamo do centra, polovica (20H) k prestupu na Lingove/MiÚ.
Heringeš spoj každých 30 minút k prestupu na MiÚ/Lingove. Myslím, že vzhľadom na potenciál cestujúcich a obsluhu porovnateľných lokalít, je to adekvátna ponuka. Kto z Heringeša chce ísť MHD, ten si svoj spoj nájde a naučí sa. Ráno je odbočenie z Heringeša do centra najhoršie, preto s ním vôbec nepočítam. Na 20H s intervalom 30 minút stačí 1 vozidlo.
Vážne si nemyslím, že je vhodné obťažovať ľudí z veľkých MČ zachádzkami do podobných dier a že 98 % ľudí má mať horšiu MHD kvôli nejakým 2 %, ktorým developer pri kúpe ich domu ukázal akurát postavenú zastávku.