Vo štvrtok 28. augusta 2014 bol vo večerných hodinách do premávky na linku 22 zaradený midibus SOR BN 9.5 #6702, ktorý nahradil odstavený midibus Iveco First #5902, ktorý bol ponúknutý na odpredaj. V najbližšom čase budú na linky MHD zaradené aj zvyšné štyri nové midibusy.
Od začiatku septembra sa okrem piatich midibusov do premávky zaraďujú aj zvyšné nezaradené kĺbové autobusy SOR NB 18 City #4750 - 4756. V premávke je tak už 122 autobusov SOR, kompletnú 127-kusovú flotilu autobusov SOR doplní ešte päť elektrobusov, ktoré by mali byť podľa našich informácií dodané v septembri.
Dispecer
Bingo, prišiel si na to - áno, nechcem obmedzovať linku 20 (a preto navrhujem trasy, ktoré minimálne do nej zasahujú). Pokiaľ nedôjde posilneniu na linke 15 a/alebo úplnému rozdeleniu linky 20L na dve linky (v zastávke NO), tak si nemyslím, že obmedzovanie linky 20 je vhodné - veď je využívaná. (Áno, nie po celej trase, ale počet cestujúcich potvrdzuje, že opodstatnenie má.)
"Inak ty tiez komentujes len tie moje vyhody ktore sa ti hodia. O kolko menej busov by trebalo v tvojom/tvojich navrhoch ako v mojich?"
Ja som pri tvojom poslednom návrhu okomentoval všetky výhody, ktoré si spomenul a pri nich spomenul všetky moje výhrady... Nevýhody si nespomenul, tak som sa k nim nevyjadroval - aj tak som ti ich spomenul pri výhodách.
Moje návrhy č. 1 a 2 rátajú "by the oko" s max 2 midibusmi na celý deň, ktoré by inak skončili možno práve na linkách 20 a 20L (čo nepoteší ani Perešanov, ani Loričíkovcov, ani Furčanov, ani Košickonovomešťanov). Kilometre by sa zobrali napr. z linky 13, ktorú by som v súčasnej trase zrušil (v súvislosti s tým by som zároveň trochu upravil linku 28, čo by si však ďalšie vozidlo nevyžadovalo a taktiež ani veľa km z tej 13). V prípade ak by sa v špičke obmedzilo na 30 min, tak možno aj jeden midibus s občasným prejazdom autobusu z inej linky, napr. nejakej RA by úplne stačil.
Návrh č. 3 ráta s väčším osobným automobilom alebo minibusom. Prináša však určite výrazné ušetrenie na nákladoch na pohonné hmoty oproti hociktorému midibusu, či klasickému autobusu. Na vyskúšanie tejto služby by sa určite našlo aj niečo spomedzi služobných vozidiel... A v prípade úspechu pri tom, ako sa v poslednom čase mení vozový park pracovných vozidiel, nejakých 20 000 € na nové vozidlo problém nebude.
Koľko midibusov pri svojom návrhu budeš potrebovať ty? Máš aspoň predbežný prepočet? Lebo zatiaľ si tu len spomínal, odkiaľ by si ho akože nabral, ale podľa toho vyjadrenia asi nemáš ani prehľad v tom, akým spôsobom autobusy obsluhujú linky 20 a 20L, nie to ešte koľko ich tam je, resp. koľko by ich bolo potreba po tej tvojej zmene na nie len tvoju linku ale aj tie, ktoré chceš upraviť...
"Ty chces pre tu cast Furce spojenie, lebo to maju daleko, suhlasim, ale velka cast KNV to ma ovela dalej cez vikendy a vecer, ked musia cakat hodinu na spoj (a potom este 2 zachadzky a ked este musia stat aj v buse po celom dni v praci..)"
V pesimistickom variante (z tých troch optimistických) som spomínal 30/30/60, čo znamená, že v rannej špičke 30 min, poobedňajšej špičke 30 min a v sedle a cez víkend 60 min - to je porovnateľné so súčasným cestovným poriadkom linky 20L.