Vo štvrtok 28. augusta 2014 bol vo večerných hodinách do premávky na linku 22 zaradený midibus SOR BN 9.5 #6702, ktorý nahradil odstavený midibus Iveco First #5902, ktorý bol ponúknutý na odpredaj. V najbližšom čase budú na linky MHD zaradené aj zvyšné štyri nové midibusy.
Od začiatku septembra sa okrem piatich midibusov do premávky zaraďujú aj zvyšné nezaradené kĺbové autobusy SOR NB 18 City #4750 - 4756. V premávke je tak už 122 autobusov SOR, kompletnú 127-kusovú flotilu autobusov SOR doplní ešte päť elektrobusov, ktoré by mali byť podľa našich informácií dodané v septembri.
Dispecer
"- linka nevedie nikam a je stale velmi kratka"
Heringeš dostane lepšie spojenie s najbližšou veľkou MČ - sídliskom Darg. hrdinov, kde sa nachádza občianska vybavenosť (potraviny, školy, zdravotné stredisko) a dostane možnosť prestúpiť nie len na rôzne smery, ale aj z rôznych smerov - aktuálne ak chceš ísť na Heringeš, tak jedine z Nám. osloboditeľov/Palackého/Sečovská, ale z napr. Tesco, Džungľa máš proste smolu... To, že je krátka, je jedine dobre - nepotrebujeme dlhé linky a chcel som sa vyhnúť ďalším vyvolaným zásahom na iných linkách po celom meste. (A samozrejme, CP budú prispôsobené tak, aby bez dlhého čakania bolo možné prestúpiť aj na jeden, aj na druhý smer.)
"- z Heringesa je nutne prestupovat"
To je nutné aj teraz, hlavne v smere do mesta, keďže autobus z Heringeša pokračuje do Košickej Novej Vsi, kde má niekoľko minútovú prestávku a pre obyvateľa Heringeša to znamená zbytočnú stratu času = radšej si vystúpi napr. na Lingove. (Aj v opačnom smere, pokiaľ nejde z Pereša/Lorinčíka a alebo z oblastí po trase 20L.)
"- z Charkovskej a Krosnianskej je tiez nutne prestupovat, to sa ti ludia radsej prejdu ako prestupit na iny plny bus"
Charkovská a Krosnianska je navrhnutá práve preto, aby nemuseli sa obyvatelia spomínaných ulíc (+ ďalšie okolité ulice Ovručská, Lupkovská, Furčianska, Trnková, Ortvaňová) nemuseli pešo presúvať na zastávky na Tr. arm. gen. L. Svobodu - po tých uliciach nejazdí žiadna MHD a pešie presuny na zastávky Postupimská, Zupkova, či Poliklinika Východ sú pomerne dlhé a komplikované (napr. z Ovručskej je to podľa Google Maps 700 - 900 m k súčasným zastávkam MHD; pre porovnanie na Ťahanovciach to je vždy menej ako tých 700 m).
"- v smere Lingov > Heringes je nutnost zabocit vlavo, hrozi meskanie a tiez havaria, uz tam nejaka bola a so zvysujucim poctom obyvatelov a aut sa nebezpecenstvo este bude zvysovat"
To je pravda, ale pokiaľ nechcem robiť zachádzku cez celé mesto (a ja nechcem, lebo to DPMK zvýši náklady vo viacerých smeroch, nie len priamo s touto linkou), nie je iná možnosť. Každopádne je podľa mňa bezpečnejšie odbočovať doľava z hlavnej cesty na vedľajšiu ako z Heringeša smerom k zastávke Sečovská. Meškania na tejto linke (vzhľadom na plánovaný interval 20/20/30 alebo 20/30/30) nutne nemusia byť problém (z pohľadu výkonov - proste neverím, že sa tam dá nabrať viac ako 10 min meškanie). Ináč, ja som bol doteraz v tom, že jediným problémom je odbočenie z Heringeša do západnej časti Sečovskej cesty (t. j. k zastávke Sečovská), nie od Herlianskej na Heringeš... Každopádne, tá križovatka je problém a mala by trápiť hlavne developera tých domov na Heringeši (a ten by ňou mal trápiť NDS/SSC).
P. S. V príspevku #22 si úspešne odignoroval zvyšné 2 návrhy... ?