Dokument bude slúžiť ako podklad pre skvalitnenie dopravy v kraji a tiež ako podklad pre čerpanie eurofondov.
Bratislavský samosprávny kraj predstavil ďalšiu časť Plánu udržateľnej mobility, strategického dokumentu pre budúce plánovanie dopravy v kraji. V minulom roku predstavil jeho analytickú časť, teraz bola dokončená návrhová časť, ktorá predstavuje víziu mobility a návrhy zmien v dopravnej sieti Bratislavského kraja. Dokument je dostupný na Enviroportáli (Návrhová časť, Plán implementácie). Verejnosť môže tento návrh Plánu udržateľnej mobility BSK pripomienkovať do 2. júna 2020 na adrese Ministerstva životného prostredia SR.
Verejné prerokovanie Plánu udržatelnej mobility sa bude konať až po skončení mimoriadnej situácie v súvislosti s pandémiou Covid-19.
„Plán udržateľnej mobility je v oblasti dopravy najdôležitejším dokumentom. Okrem toho, že nám dáva presné dáta o pohybe obyvateľov v rámci nášho územia, tvorí podklad pre čerpanie eurofondov v ďalšom programovom období. Zjednodušene – čo sa nachádza v tomto dokumente, môže sa uchádzať o finančnú podporu z Bruselu. V dopravnom plánovaní často chýba systémový prístup. Obyvatelia následne volia zdanlivo najspoľahlivejší a najmenej udržateľný spôsob dopravy – individuálnu automobilovú dopravu – čo v konečnom dôsledku zhoršuje situáciu, stav životného prostredia a v neposlednom rade aj závislosť krajiny na nerastných zdrojoch. Súčasným svetovým trendom rozvoja dopravného plánovania je rovnocenná podpora všetkých módov dopravy. Odhliadnuc od zvýšenia kvality života by mal tento nový prístup k dopravnému plánovaniu zabezpečiť zlepšenie situácie v každom druhu dopravy,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.
lostrail
Tu Filialku som uviedol ako sarkasticky priklad (inak ju nijako nepodporujem), kedze verzia s trojkolajkou na trati 130, ale bez adekvatnych opatreni v meste, to by boli vyhodene peniaze. Ako som uz pisal, kym by slo len o jednu trat (napr. 120 a nie 130, alebo opacne), este by sa dala velka cast vlakov presmerovat smerom na Petrzalku, no z dvoch trati to uz tak ruzovo nevidim.
"...treba najst take sposoby nastavenia grafikonu, aby sa dala co najkvalitnejsia vec odjazdit uz na +/- sucasnej sieti a umoznovala drobne upravy podla lokalnych investicii (a sme spat pri otazke dlzky pobytov a volby konecnych - prve sa podla mna riesit da, na druhe by bolo treba sucinnost MHD, ktora tiez velke rezervy nema)."
Niektori by mohli povedat, ze sucasny spickovy interval uz je to najlepsie, co sa da odjazdit, ale myslim si, ze na nejakych 10 minut by to este ist mohlo. Samozrejme, grafikon nie je vsetko. Celkovu kapacitu urcuje aj kapacita jednotlivych vlakov. Ale ako som uz pisal, uz teraz sa pohybujeme na intervaloch, ktore su bezne vo vacsich mestach v zapadnych krajinach. Ak by bolo mozne vsetky tie vlaky tahat priebezne napriec mestom, "metro" by bolo zabezpecene. Vlak v nejakom smere kazdych 15 minut je v BA nieco ako sen, len samozrejme bez investicii do infrastruktury to nepojde. Len je blbe navrhovat nejaku trojkolajku vytrhnutu z kontextu, ak sa nezrealizuju opatrenia v sieti, ktora na toto bezprostredne nadvazuje.