Dokument bude slúžiť ako podklad pre skvalitnenie dopravy v kraji a tiež ako podklad pre čerpanie eurofondov.
Bratislavský samosprávny kraj predstavil ďalšiu časť Plánu udržateľnej mobility, strategického dokumentu pre budúce plánovanie dopravy v kraji. V minulom roku predstavil jeho analytickú časť, teraz bola dokončená návrhová časť, ktorá predstavuje víziu mobility a návrhy zmien v dopravnej sieti Bratislavského kraja. Dokument je dostupný na Enviroportáli (Návrhová časť, Plán implementácie). Verejnosť môže tento návrh Plánu udržateľnej mobility BSK pripomienkovať do 2. júna 2020 na adrese Ministerstva životného prostredia SR.
Verejné prerokovanie Plánu udržatelnej mobility sa bude konať až po skončení mimoriadnej situácie v súvislosti s pandémiou Covid-19.
„Plán udržateľnej mobility je v oblasti dopravy najdôležitejším dokumentom. Okrem toho, že nám dáva presné dáta o pohybe obyvateľov v rámci nášho územia, tvorí podklad pre čerpanie eurofondov v ďalšom programovom období. Zjednodušene – čo sa nachádza v tomto dokumente, môže sa uchádzať o finančnú podporu z Bruselu. V dopravnom plánovaní často chýba systémový prístup. Obyvatelia následne volia zdanlivo najspoľahlivejší a najmenej udržateľný spôsob dopravy – individuálnu automobilovú dopravu – čo v konečnom dôsledku zhoršuje situáciu, stav životného prostredia a v neposlednom rade aj závislosť krajiny na nerastných zdrojoch. Súčasným svetovým trendom rozvoja dopravného plánovania je rovnocenná podpora všetkých módov dopravy. Odhliadnuc od zvýšenia kvality života by mal tento nový prístup k dopravnému plánovaniu zabezpečiť zlepšenie situácie v každom druhu dopravy,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.
lostrail
Piseme tu o zahustovani intervalu, resp. budovani trojkolajky na trati 130, ktora konci v Bratislave. O trojkolajke na trati 120 sa hovori uz dlhsiu dobu a tiez predpokladam, ze ju tu vsetci podporuju. Tak teda neviem, viac vlakov by sme poslali do Petrzalky alebo ako by sme to vyriesili na uzemi mesta? Zjavne je, ze ak by tie vlaky mali priebezne pokracovat smerom na DNV, asi by sme ich do tych tunelov uz nenapchali.
Ked som pisal o tom, ze Hlavna stanica je na hrane, mal som pravdu. Aktualne to ide, ale ak by sa vybudovali tie tretie kolaje a zahustili intervaly na dvoch taziskovych tratiach, bez skapacitnenia celeho BA uzla by to neslo. To bola pointa mojich prispevkov na temu trojkolajky. Kym este z tej 130tky by to mozno mohlo ist na Nove mesto a do Petrzalky, dalsie vlaky zo 120tky by chodili kam? Tusim by mali postavit tu Filialku a k nej rovno aj dalsie depo pre osobaky.
Tak kto tu pise nezmysly?