Historický kalendár na obdobie 23. apríl - 1. máj

25.4.2015

#7501 v prvý deň prevádzky s cestujúcimi

Pred 9 rokmi

  • Do prevádzky s cestujúcimi bola uvedená prvá obojsmerná nízkopodlažná električka Škoda 30T ForCity Plus #7501. O tri dni neskôr ju nasledovala prvá jednosmerná električka Škoda 29T ForCity Plus #7401.

28.4.1944

Tunel od podlahy

Pred 80 rokmi

  • Prerazená bola smerová štôlňa tunela pod hradom. Štôlňa sa razila z oboch strán od novembra 1943.

1.5.1899

#11, Hviezdoslavovo námestie

Pred 125 rokmi

  • Zavedené boli prvé nočné električkové spoje, ktoré zabezpečovali dopravu k nočným vlakom z mesta na Hlavnú stanicu a naopak. Súčasne sa na týchto spojoch zaviedla nočná, vyššia tarifa.

1.5.1943

Stretnutie autobusu Tatra 27/91 #48 s novým trolejbusom MAN - Siemens #61

Pred 81 rokmi

  • Z úsporných dôvodov bola zastavená nedeľná premávka autobusov a trolejbusov v Bratislave. Po vojne bola nedeľná premávka obnovená až od 1. mája 1947.

1.5.1953

#129 na Trnavskej ceste

Pred 71 rokmi

  • Dokončená a sprevádzkovaná bola trolejbusová trať z Trnavského mýta po Trnavskej ceste na Trnávku, na ktorej začala premávať trolejbusová linka 15.

1.5.1983

#7087 s vtedy novým typom evidenčných čísiel

Pred 41 rokmi

  • Sprevádzkované boli posledné tri kĺbové električky K2 dodané do Bratislavy. Vozne K2YU #7085 - 7087 boli získané z exportného súbehu pre Juhosláviu.

1.5.1993

#7602/II+7610/II na Kamennom nám.

Pred 31 rokmi

  • Na električkových linkách 3, 5, 7 a 11 bol zavedený jednotný celodenný interval 12 minút v pracovných dňoch a 15 minút vo voľných dňoch so vzájomným prekladom. Na ostatných električkových linkách bol jednotný interval zavedený od 1. júla 1993.