Dokument bude slúžiť ako podklad pre skvalitnenie dopravy v kraji a tiež ako podklad pre čerpanie eurofondov.
Bratislavský samosprávny kraj predstavil ďalšiu časť Plánu udržateľnej mobility, strategického dokumentu pre budúce plánovanie dopravy v kraji. V minulom roku predstavil jeho analytickú časť, teraz bola dokončená návrhová časť, ktorá predstavuje víziu mobility a návrhy zmien v dopravnej sieti Bratislavského kraja. Dokument je dostupný na Enviroportáli (Návrhová časť, Plán implementácie). Verejnosť môže tento návrh Plánu udržateľnej mobility BSK pripomienkovať do 2. júna 2020 na adrese Ministerstva životného prostredia SR.
Verejné prerokovanie Plánu udržatelnej mobility sa bude konať až po skončení mimoriadnej situácie v súvislosti s pandémiou Covid-19.
„Plán udržateľnej mobility je v oblasti dopravy najdôležitejším dokumentom. Okrem toho, že nám dáva presné dáta o pohybe obyvateľov v rámci nášho územia, tvorí podklad pre čerpanie eurofondov v ďalšom programovom období. Zjednodušene – čo sa nachádza v tomto dokumente, môže sa uchádzať o finančnú podporu z Bruselu. V dopravnom plánovaní často chýba systémový prístup. Obyvatelia následne volia zdanlivo najspoľahlivejší a najmenej udržateľný spôsob dopravy – individuálnu automobilovú dopravu – čo v konečnom dôsledku zhoršuje situáciu, stav životného prostredia a v neposlednom rade aj závislosť krajiny na nerastných zdrojoch. Súčasným svetovým trendom rozvoja dopravného plánovania je rovnocenná podpora všetkých módov dopravy. Odhliadnuc od zvýšenia kvality života by mal tento nový prístup k dopravnému plánovaniu zabezpečiť zlepšenie situácie v každom druhu dopravy,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.
lostrail
Davnejsie boli rozne pokusy so zastavovanim R a Rex vo vacsich sidlach v blizkosti hlavneho mesta. Napr. Vtacnik od Prievidze niekedy okolo roku 2005 zastavoval aj v Pezinku. Ak by sa napr. za Galantou v smere do BA vytvoril urcity takt, dalo by sa to este zahustit (jazdna doba R by sa mierne priblizila Os a tym by sa ciastocne zmiernilo "dobiehanie").
Co by sa este dalo spravit ako doplnok k ZZ, su samostatne "zalivove" kolaje pre Os, aby ich v pripade potreby mohli R predbehnut. Stacilo by, keby si niekto nad to potom sadol a navrhol grafikon, ktory by nebol len Ctrl+C a Ctrl+V, ale napr. by sa riesilo, kde presne ktory rychlik dobehne ktory osobak, aby ten cakal co najkratsiu dobu a podobne. Vela bude zavisiet aj od spominanej hl. st., ale aj organizacnymi opatreniami sa da vela dosiahnut.