Po takmer dvojročnej prestávke spôsobenej rekonštrukciou Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia a výstavbou električkovej trate do Petržalky bude opäť obnovená premávka električiek cez Vajanského nábrežie a Štúrovu ulicu. Presný termín obnovenia premávky zatiaľ nie je známy. Spustenie premávky električiek je podmienené vydaním príslušných povolení na prevádzku novej trate na Štúrovej ul. a trate na Vajanského nábreží zrekonštruovanej začiatkom jesene.
Dopravný podnik Bratislava informoval, že po obnovení premávky električiek cez Vajanského nábr. a Štúrovu ul. budú zmenené linky 1 4 6 a 7 nasledovne:
- linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
- linka 4 bude premávať v smere na Zlaté piesky cez Šafárikovo nám. a Štúrovu.
- linka 6 bude premávať po trase Karlova Ves - Most SNP - Vajanského nábr. - Šafárikovo nám. - Štúrova - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Karlova Ves.
- linka 7 bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianska - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Račianska - ŽST Vinohrady - Rača. Premávka v úseku ŽST Vinohrady - Rača bude len v rannej špičke.
Linka X13 po sprevádzkovaní Štúrovej ul. nebude zrušená.
Doplnené: 4.12.2015: Premávka električiek do Petržalky bude spustená po skolaudovaní zrekonštruovaného Starého mosta, pričom je predpoklad, že by to mohlo byť v prvých mesiacoch roka 2016. Následne bude linka 1 z Hlavnej stanice presmerovaná cez Štúrovu a Šafárikovo nám. do Petržalky. Predĺženia do Petržalky sa však dočká zrejme aj linka 3, ktorá bude zo Špitálskej pokračovať po Štúrovej. Ani linka 1 ani linka 3 nebudú mať v prvých mesiacoch v uzle Kamenné nám. zastávku v smere do Petržalky. V súvislosti s predĺžením linky 3 pravdepodobne dôjde aj k úprave na linkách 8 a 9: Linka 8 pôjde z Ružinova po Špitálskej na Nám. Ľ. Štúra a späť cez Šafárikovo nám. Linka 9 pôjde z Ružinova cez Vazovovu, Obchodnú a tunel do Karlovej Vsi.
810zssk
Dalej by som dal velmi vyrazne do pozornosti ze pravdepodobne minimalne niekolko mesiacov (ak nie rokov) bude linka 1 prechadzat Namestie SNP bez zastavenia.
Ale je pravda ze to je na hrane. Ja by som kazdopadne sledoval ci X13ka po sprevadzkovani elektricky bude "umierat", alebo nie. Ak bude nadalej chodit plna (co by bol moj odhad), bude na mieste otazka preco nou ludia cestuju namiesto elektricky a ci je naozaj dobry napad redukovat spojenie ktore cestujuci preferuju. Nie som fanusikom toho systemu hura uprednostnovania kolajovej dopravy za kazdu cenu, lebo verim ze v konecnom dosledku tym pomahame len a jedine IAD.
Ak by sa vsak silou mocou islo do rusenia subehov (a za predpokladu zachovania linky 1 v navrhovanej podobe), mal by som tendenciu priklonit sa k zachovaniu X13 a jej presmerovaniu cez Zochovu. Teda Hlavna stanica - Hodzko - Zochova - Terminal Most SNP - Eurovea (- Panorama City?). Tym by vzniklo nove spojenie stanice a niektorych casti centra, zostalo zachovane spojenie niektorych destinacii ktore elektricka neobsluhuje dostatocne efektivne so stanicou a Hodzkom a tiez prepojenie uzlov Zochova a Most SNP (ktore su sice blizko, ale pesi presun medzi nimi nepatri medzi najpohodlnejsie). Podmienkou by bol vznik noveho nastupista zastavky Most SNP pre smer Hlavna stanica. Ale to sme uz asi pri inej teme