Po takmer dvojročnej prestávke spôsobenej rekonštrukciou Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia a výstavbou električkovej trate do Petržalky bude opäť obnovená premávka električiek cez Vajanského nábrežie a Štúrovu ulicu. Presný termín obnovenia premávky zatiaľ nie je známy. Spustenie premávky električiek je podmienené vydaním príslušných povolení na prevádzku novej trate na Štúrovej ul. a trate na Vajanského nábreží zrekonštruovanej začiatkom jesene.
Dopravný podnik Bratislava informoval, že po obnovení premávky električiek cez Vajanského nábr. a Štúrovu ul. budú zmenené linky 1 4 6 a 7 nasledovne:
- linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
- linka 4 bude premávať v smere na Zlaté piesky cez Šafárikovo nám. a Štúrovu.
- linka 6 bude premávať po trase Karlova Ves - Most SNP - Vajanského nábr. - Šafárikovo nám. - Štúrova - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Karlova Ves.
- linka 7 bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianska - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Račianska - ŽST Vinohrady - Rača. Premávka v úseku ŽST Vinohrady - Rača bude len v rannej špičke.
Linka X13 po sprevádzkovaní Štúrovej ul. nebude zrušená.
Doplnené: 4.12.2015: Premávka električiek do Petržalky bude spustená po skolaudovaní zrekonštruovaného Starého mosta, pričom je predpoklad, že by to mohlo byť v prvých mesiacoch roka 2016. Následne bude linka 1 z Hlavnej stanice presmerovaná cez Štúrovu a Šafárikovo nám. do Petržalky. Predĺženia do Petržalky sa však dočká zrejme aj linka 3, ktorá bude zo Špitálskej pokračovať po Štúrovej. Ani linka 1 ani linka 3 nebudú mať v prvých mesiacoch v uzle Kamenné nám. zastávku v smere do Petržalky. V súvislosti s predĺžením linky 3 pravdepodobne dôjde aj k úprave na linkách 8 a 9: Linka 8 pôjde z Ružinova po Špitálskej na Nám. Ľ. Štúra a späť cez Šafárikovo nám. Linka 9 pôjde z Ružinova cez Vazovovu, Obchodnú a tunel do Karlovej Vsi.
rasto.f
Radšej sa niekde nedočkám a prejdem sa až o 2 min dlhšie na takú zastávku, kde nebudem čakať 15-20 minút ale max 7,5-10...
810zssk #138:
1. Idem z SNP na Kramáre (napr. Bradáčova), ako mi odporúčas ísť?
- Vyhľadávač spojení mi stále píše X13 na SAV a odtiaľ na 32, 204, 212.
2. Idem z SNP do Dúbravky (napr. Lipského), ako mi odporúčas ísť?
Vyhľadávač spojení mi stále píše X13 na SAV a odtiaľ na 83/84.
3. Idem z SNP do Devínskej (napr. Bory), ako mi odporúčas ísť?
- Vyhľadávač spojení mi stále píše X13 na SAV a odtiaľ na 21.
Ale vlastne podľa teba sa z SNP na sever necestuju, odtiaľ sa predsa cestuje len do Ružinova. ? ? ?
810zssk #139:
Máš to trochu popletené, z odborného pohľadu spĺňa definíciu "šotouštva" práve neprehľadný systém s neúmerne vysokým počtom liniek. Nosné linky sa naopak odporúčajú...
Alebo chceš tvrdiť, že MHD v takom Mníchove, Berlíne alebo Viedni plánuju šotouši a v takomm Minsku skutočný odborníci?? ? ?
Pozn. Mníchov, Berlín, Viedeň zväčša 1 linka na trať, inerval max 10 min; Minsk 3-4 linky na trať, intervaly cca 9-40 min...
(v prípade záujmu ti tú literatúru môžem uviesť) ?