Po takmer dvojročnej prestávke spôsobenej rekonštrukciou Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia a výstavbou električkovej trate do Petržalky bude opäť obnovená premávka električiek cez Vajanského nábrežie a Štúrovu ulicu. Presný termín obnovenia premávky zatiaľ nie je známy. Spustenie premávky električiek je podmienené vydaním príslušných povolení na prevádzku novej trate na Štúrovej ul. a trate na Vajanského nábreží zrekonštruovanej začiatkom jesene.
Dopravný podnik Bratislava informoval, že po obnovení premávky električiek cez Vajanského nábr. a Štúrovu ul. budú zmenené linky 1 4 6 a 7 nasledovne:
- linka 1 bude premávať po trase Hlavná stanica - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
- linka 4 bude premávať v smere na Zlaté piesky cez Šafárikovo nám. a Štúrovu.
- linka 6 bude premávať po trase Karlova Ves - Most SNP - Vajanského nábr. - Šafárikovo nám. - Štúrova - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Most SNP - Karlova Ves.
- linka 7 bude premávať po trase Rača - ŽST Vinohrady - Račianska - Blumentál - Americké nám. - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - Blumentál - Račianska - ŽST Vinohrady - Rača. Premávka v úseku ŽST Vinohrady - Rača bude len v rannej špičke.
Linka X13 po sprevádzkovaní Štúrovej ul. nebude zrušená.
Doplnené: 4.12.2015: Premávka električiek do Petržalky bude spustená po skolaudovaní zrekonštruovaného Starého mosta, pričom je predpoklad, že by to mohlo byť v prvých mesiacoch roka 2016. Následne bude linka 1 z Hlavnej stanice presmerovaná cez Štúrovu a Šafárikovo nám. do Petržalky. Predĺženia do Petržalky sa však dočká zrejme aj linka 3, ktorá bude zo Špitálskej pokračovať po Štúrovej. Ani linka 1 ani linka 3 nebudú mať v prvých mesiacoch v uzle Kamenné nám. zastávku v smere do Petržalky. V súvislosti s predĺžením linky 3 pravdepodobne dôjde aj k úprave na linkách 8 a 9: Linka 8 pôjde z Ružinova po Špitálskej na Nám. Ľ. Štúra a späť cez Šafárikovo nám. Linka 9 pôjde z Ružinova cez Vazovovu, Obchodnú a tunel do Karlovej Vsi.
lostrail
Suhlasim s nazormi, ze sa zas vracia doba, kedy sa uprednostnuju neprestupne linky a da sa predpoklladat, ze vzniknu miesta, na ktorych bude dochadzat k vacsiemu zhlukovaniu spojov, ako doteraz (napr. Blumental, ale aj Safko). Ale je toho viac, k comu by som pridal svoju trosku:
0. Nechapem tuto snahu tahat absolutne kazdu linku od KV cez Safko. Vraciame sa tusim do roku 2005. To jedna kolaj na Mostovej a Jesenskeho bude jednoducho hrdzaviet? Parada.
1. Vedenie L9 - Priklanam sa k variantu trasy, aka platila doteraz. L5 v spicke predstavuje dostatocne spojenie s Obchodnou a Blumentalom v smere od Dubravky. Kludne by som ju aj presunul na coskoro hrdzavejucu trat, nic jej tam nebude zavadzat.
2. Vedenie L6 vs. navrh predlzit L3 do Petrzalky. Odznel tu taky napad, ze L6 by mohla byt predlzena do Petrzalky a zostal nepovsimnuty. Iste, prestupnemu systemu by to velmi nepomohlo, ale potrebu spojenia KV a Dubravky s Petrzalkou vidno na vytazenosti uzla Most SNP. Urcite je to mensi nezmysel, ako L3, ktorej zmysel predlzenia do Petrzalky tu spochybnili viaceri a k tomuto nazoru sa pridavam.
3. L1 - Celkovo sa niekto snazi z tejto linky urobit asi prikladny nosny spoj, co je tragicky pristup. Na novej trase, ktoru ma obsluhovat, bude chodit ako-tak tesne naplnena (v spicke), poloprazdna (v sedle) od Petrzalky do mesta a potom v nej budu sediet 3 ludia smerom na stanicu, ako je to teraz. Kludne by som tuto linku nechal tocit okolo Safka a radsej do Petrzalky presmeroval L6 a L8, co je logicky variant vychadzajuci z vytazenosti spojov v uvedenych smeroch. Co sa tyka X13, zas az taku dolezitost jej neprikladam, ale trasovanie cez Stefanikovu je urcite zaujimavejsie ako cez prakticky mrtve lokality.
4. Stefanikova - Donekonecna omielana tema. Cize BUS pruhy ANO, ale za sucasneho prepokladu, ze komunistami navrhnuty mestsky okruh sa konecne raz prekresli cez ine ulice. Jednoducho vetva Prazska / Mlynska Dolina uz viac nesmie byt nosna, mozno by to bolo tvrde, ale aj vjazd aut na Stefanikovu by sa mal obmedzit, aby nevznikali kolony, t.j. napr. okrem dopravnej obsluhy, co by vylucilo "tranzit". Pravda, u nas funguje doktrina, ze ked dopravny inspektorat neda okruhlu peciatku, tak je to tabu (a na taketo nieco nikdy neda), cize bolo by treba vymysliet za Stefanikovu nejaku nahradu a tam by uz asi pomohol jedine tunelovy variant s vyustenim kdesi pred Suchym Mytom, co je utopia ako svina. Obavam sa, ze za sucasnych pomerov sa so Stefanikovou neudeje nic pozitivne z dopravneho hladiska. A ono od BUS pruhov by uz bol len krocik k elektrickam (v tych istych pruhoch). Budeme si musiet asi pockat na to, kym pride vedenie mesta a zaroven stavebneho uradu, ktore ukaze inspektoratu fakera, nakolko ich peciatka je len odporucanim, no stavebny urad nemusi toto odporucanie respektovat (lenze ktovie, co su tam za chapadla dnes, ked sa ich boja ako cert kriza).