Dopravca bude spolupracovať na projekte, v ktorom bude testovať LNG autobusy.
Dopravný podnik mesta Prešov sa bude uchádzať o dotáciu z Kohézneho fondu EÚ "Transport", ktorý sa bude zaoberať realizáciou štúdie prevádzky minimálne 12 a maximálne 16 autobusov poháňaných zemným plynom LNG aj so zodpovedajúcou infraštruktúrou. Vyplýva to z Mandátnej zmluvy podpísanej medzi DPMP a mandatárom Danube LNG.
Zmluva je podpísaná na dobu určitú a to do splnenia všetkých záväzkov oboch zmluvných strán.
O dotáciu na plynové autobusy sa DPMP uchádzal už aj v minulosti, ani jeden z projektov však nebol schválený a nezískal financovanie.
moloth
A tak obsluha celého okresu Brezno a cca polovice okresu BB pripadla SAD Zvolen. A všetko košér ... Ešte v hodine 12tej pred voľbami 2009 daroval KDH mafióso Murgaš exkluzívne 10-ročné zmluvy SADkám Lučenec a Zvolen, kde je zakotvené, že dopravcovia môžu aj bez súhlasu VÚC obnovovať vozový park každoročne do výšky 10% z celkového počtu vozidiel aj bez súhlasu VÚC. Ďalší luxusný bonbónik je, že ak VÚC nevypláca SADky, tak tie majú nárok si vziať pôžičku na krytie nákladov a tie je povinná VÚC vyplatiť, teda aj úroky! To je doslova bezrizikové podnikanie. Navyše zmluva je nevypovedateľná, nakoľko je objednávateľ pri predčasnom vypovedaní zmluvy povinný preplatiť všetky náklady spojené s podnikaním. To by teoreticky mohli byť odpisované autobusy. Avšak sotva ostatné investície, lebo tie si SADka bežne arogantne a drzo zarátava do nákladov. A podľa posledných informácií čo mám, tak menovite predseda dopravnej komisie, polodementný Juraj Družbacký (bývalý policajt a telocvikár, jeho manželka je právnička a jej kolegovia poskytujú právne rady SAD Zvolen, pre prípad, žeby sa BBSK začalo priečiť ...) podozrivo iniciatívne tlačí na predĺženie zmluvy so SADkami, pričom nosný argument je, že sa odpisujú autobusy, ktoré boli posledné roky nakúpené. Avšak kto rozmýšľa, tak vie, že tie autobusy je možné za ostatkovú cenu odkúpiť. Ešte pri započítaní "veličiny" a síce, že nejaká právnická a justičná smotánka si chodí za bakšiš či gratis tanktovať autíčka za peniaze daňovníkov, ktorí to zaplatia na lístoch, tak asi viete na koho strane by stál zákon v prípade sporu o neoprávnené náklady a síce 300% marže na náhradné diely od Corex Vráble.
Teda suma sumárum. Zmluva nevypovedateľná, justičná mafia úplatná a krajskí poslanci s rukou natrčenou k SADkám, tak viete aká je šanca ... Nechcem byť negativista a zlý prorok, ale iné kraje na tom nebudú inak, pretože jedna dovolenka za rok pri mori navyše, SUV, rodinný dom a značkové oblečenie je viac ako dobrý pocit z čestne vykonanej práce pre dopravu.
A ešte náklady ... na Slovensku jazdíme od 1,25 do 1,40 za vzkm. IDS JMK calujú podľa veľkostí vozidla nasledovne
minibus 19 - 22 Kč / km
malý bus 22 - 29 Kč / km
klasický bus 21 - 32 Kč / km
veľký bus 26 - 32 Kč / km
kurz 1 EUR = 27,018 CZK
Najdrahšie jazdia v IDS JMK na km za 1,18 EUR, pričom to sa jedná o 15 metrový autobus! Prečo u nás platíme 12m autobus za 1,25 až 1,40?! Mám chuť byť vulgárny ale načo ... radšej dám matematiku. Zaplatím si ročne za 10 000 000 vzkm 12 500 000 až 14 000 000 EUR u nás a v ČR 10 400 000, čo mám lepšie?