Dopravca bude spolupracovať na projekte, v ktorom bude testovať LNG autobusy.
Dopravný podnik mesta Prešov sa bude uchádzať o dotáciu z Kohézneho fondu EÚ "Transport", ktorý sa bude zaoberať realizáciou štúdie prevádzky minimálne 12 a maximálne 16 autobusov poháňaných zemným plynom LNG aj so zodpovedajúcou infraštruktúrou. Vyplýva to z Mandátnej zmluvy podpísanej medzi DPMP a mandatárom Danube LNG.
Zmluva je podpísaná na dobu určitú a to do splnenia všetkých záväzkov oboch zmluvných strán.
O dotáciu na plynové autobusy sa DPMP uchádzal už aj v minulosti, ani jeden z projektov však nebol schválený a nezískal financovanie.
moloth
Ok, tak beriem späť, že som na teba vyletel ? Takže sa chápeme. No ešte dodám nasledovné. Že v súťaži nejestvuje predikcia tržieb, keď tak iba očakávaný prúd cestujúcich a primerane tomu sa nastavujú parametre ako napr. kapacita autobusov, t.j. či to bude 20, 35 alebo 50 či 65-miestny autobus, t.j. mini, 10m, 12m alebo 15m autobus. Dopravca na základe toho ponúkne cenu za ktorú sa zaväzuje, že odjazdí 1 vzkm po dobu trvania zmluvy a tá sa prípadne ošetruje o pohyby cien PHM, práce, atď. ... ale nie svojvoľne ako u nás, že si nafaktúrujú ako keby obsluhovali dva kraje a obsluhujú jeden kraj a aj to z neho polovicu. U nás ti napríklad dopravcovia vôbec nediverzifikujú vo výkazoch, že aká linka a presne po spojoch aké majú tržby, iba sumárne. Jediný kraj, kde do toho vidia je Košický, tam je veľmi schopný človek p. Hužvik. Bohužiaľ sám zázraky nespraví ... No a samozrejme, že sa tiež rieši prerozdelenie tržieb podľa miestokilometrov, teda tržby následne spracovať má objednávateľ a rozdeliť medzi dopravcov tak, aby si kraj pokryl rovnomerne náklady. Nemôže mať jeden dopravca viac a druhý menej iba za to, že vysúťažil nejakú hladovú dolinu akou je okres Revúca napríklad a už vonkoncom nie, že si tržby nechá a objednávateľ nemá ani šajnu čo sa s nimi reálne deje! Toto je stav aký je na Slovensku, že ani jedna VÚC nemá reálne v rukách tržby od dopravcov. A samozrejme, že aj férovo dopravcom garantovať istú primeranú mieru zisku, ktorú utŕžia od objednávateľa alikvótne v pomere k výkonom. V podstate to čo sa deje u nás je, že správna a dozorná rada si prisvojí tržby a peniaze od VÚC v ľubovoľnom objeme a oni si vymerajú šialené platy, uplatia poslancov napriek tomu, že vymerať im "plat" by mala VÚC, keďže VÚC je ten kto platí a kto si objednáva, teda im dáva prácu. Neviem o žiadnej práci na svete, kde by si zamestnanec prišiel na personálne a sám si stanovil platový výmer ?
K tretej časti asi toľko, že VÚCky nemajú nielenže dosť ľudí ale ani schopných nie. Buď rezignovali a robia a sú radi, že majú plat a sú ticho, alebo berú držhubné alebo nevedia ani robiť. A s pár ľuďmi na oddelení no skús pokryť taký prešovský kraj a mať prehľad o všetkých okresoch a vyhodnocovať tie veci, robiť v teréne kontrolu, tak nemáš šancu. Ešte ak ťa zahlcujú rôzne šialené papierovačky a písanie dokumentov do šuplíku, tak si vybavený.
Inak prostriedky na zistenie obsadenosti vozidiel sú, ibaže okrem košickej VÚC nemá žiadna VÚC prepojenie priamo na systém štatistík obsadenosti spojov dopravcov a tržieb. KSK to dostáva nejak po dávkach neviem či týždenne. Ale napr. ostatné VÚC k tomu prístup nemajú a SADky im tie čísla ani nedajú, lebo tvrdia, že by bolo ohrozené ich "know-how". Ale to je už vrchol arogancie, keď sa počty cestujúcich a tržby považujú za "know-how". Keď sa napríklad pozriem na špedíciu, tak niektoré firmy nemajú problém zverejniť a pochváliť sa, že v tomto roku sme prepravili pre toho a toho klienta toľko ton napr. kyseliny dusičnej, alebo petrolkoksu, a jazdíme toľko krát týždenne tú a tú trasu, čím poskytujete tomu a tomu klientovi služby takej kvality. Nechápem prečo by tieto informácie nemohli dostať jednak VÚCky a tiež aj prečo by nemohli byť verejne na stránkach VÚC a obcí ako chodia spoje vyťažené, aby ľudia videli za čo si platia. A kľudne aj online polohy vozidiel nech vidia.
P.S.: Neviem ako to majú zariadené, ale na VÚC v BBSK viem, že robil exot Gurtler iba, ktorý tam už nie je ?