DPMP chce prevádzkovať LNG autobusy

Dopravca bude spolupracovať na projekte, v ktorom bude testovať LNG autobusy.

Dopravný podnik mesta Prešov sa bude uchádzať o dotáciu z Kohézneho fondu EÚ "Transport", ktorý sa bude zaoberať realizáciou štúdie prevádzky minimálne 12 a maximálne 16 autobusov poháňaných zemným plynom LNG aj so zodpovedajúcou infraštruktúrou. Vyplýva to z Mandátnej zmluvy podpísanej medzi DPMP a mandatárom Danube LNG.

Zmluva je podpísaná na dobu určitú a to do splnenia všetkých záväzkov oboch zmluvných strán.

O dotáciu na plynové autobusy sa DPMP uchádzal už aj v minulosti, ani jeden z projektov však nebol schválený a nezískal financovanie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Troll #27:
Už aký má význam kupovať namiesto 12m ten 12,8 neviem ale je to choré ak sa už vyrábajú kategórie autobusov pomaly div, že nie na polmetrové rozdiely. Konečne napr. v Bratislave pochopili, že kategórie 10,5 je volovina na druhú a že medzi 12m a mini autobusmi stačí mať 9-10m kategóriu čiže 10,5 sa nebude už kupovať, hoci ako báječný argument sa použilo, že majú o pár desiatok cm menej ako Karosy B732 a teda kapacitne budú SOR 10,5 BN stačiť ale nikto už nepovedal, že vďaka diletantskému interiéru sa tam zmestí o 10-15 ľudí na státie menej.

Ok, tak beriem späť, že som na teba vyletel ? Takže sa chápeme. No ešte dodám nasledovné. Že v súťaži nejestvuje predikcia tržieb, keď tak iba očakávaný prúd cestujúcich a primerane tomu sa nastavujú parametre ako napr. kapacita autobusov, t.j. či to bude 20, 35 alebo 50 či 65-miestny autobus, t.j. mini, 10m, 12m alebo 15m autobus. Dopravca na základe toho ponúkne cenu za ktorú sa zaväzuje, že odjazdí 1 vzkm po dobu trvania zmluvy a tá sa prípadne ošetruje o pohyby cien PHM, práce, atď. ... ale nie svojvoľne ako u nás, že si nafaktúrujú ako keby obsluhovali dva kraje a obsluhujú jeden kraj a aj to z neho polovicu. U nás ti napríklad dopravcovia vôbec nediverzifikujú vo výkazoch, že aká linka a presne po spojoch aké majú tržby, iba sumárne. Jediný kraj, kde do toho vidia je Košický, tam je veľmi schopný človek p. Hužvik. Bohužiaľ sám zázraky nespraví ... No a samozrejme, že sa tiež rieši prerozdelenie tržieb podľa miestokilometrov, teda tržby následne spracovať má objednávateľ a rozdeliť medzi dopravcov tak, aby si kraj pokryl rovnomerne náklady. Nemôže mať jeden dopravca viac a druhý menej iba za to, že vysúťažil nejakú hladovú dolinu akou je okres Revúca napríklad a už vonkoncom nie, že si tržby nechá a objednávateľ nemá ani šajnu čo sa s nimi reálne deje! Toto je stav aký je na Slovensku, že ani jedna VÚC nemá reálne v rukách tržby od dopravcov. A samozrejme, že aj férovo dopravcom garantovať istú primeranú mieru zisku, ktorú utŕžia od objednávateľa alikvótne v pomere k výkonom. V podstate to čo sa deje u nás je, že správna a dozorná rada si prisvojí tržby a peniaze od VÚC v ľubovoľnom objeme a oni si vymerajú šialené platy, uplatia poslancov napriek tomu, že vymerať im "plat" by mala VÚC, keďže VÚC je ten kto platí a kto si objednáva, teda im dáva prácu. Neviem o žiadnej práci na svete, kde by si zamestnanec prišiel na personálne a sám si stanovil platový výmer ?

K tretej časti asi toľko, že VÚCky nemajú nielenže dosť ľudí ale ani schopných nie. Buď rezignovali a robia a sú radi, že majú plat a sú ticho, alebo berú držhubné alebo nevedia ani robiť. A s pár ľuďmi na oddelení no skús pokryť taký prešovský kraj a mať prehľad o všetkých okresoch a vyhodnocovať tie veci, robiť v teréne kontrolu, tak nemáš šancu. Ešte ak ťa zahlcujú rôzne šialené papierovačky a písanie dokumentov do šuplíku, tak si vybavený.

Inak prostriedky na zistenie obsadenosti vozidiel sú, ibaže okrem košickej VÚC nemá žiadna VÚC prepojenie priamo na systém štatistík obsadenosti spojov dopravcov a tržieb. KSK to dostáva nejak po dávkach neviem či týždenne. Ale napr. ostatné VÚC k tomu prístup nemajú a SADky im tie čísla ani nedajú, lebo tvrdia, že by bolo ohrozené ich "know-how". Ale to je už vrchol arogancie, keď sa počty cestujúcich a tržby považujú za "know-how". Keď sa napríklad pozriem na špedíciu, tak niektoré firmy nemajú problém zverejniť a pochváliť sa, že v tomto roku sme prepravili pre toho a toho klienta toľko ton napr. kyseliny dusičnej, alebo petrolkoksu, a jazdíme toľko krát týždenne tú a tú trasu, čím poskytujete tomu a tomu klientovi služby takej kvality. Nechápem prečo by tieto informácie nemohli dostať jednak VÚCky a tiež aj prečo by nemohli byť verejne na stránkach VÚC a obcí ako chodia spoje vyťažené, aby ľudia videli za čo si platia. A kľudne aj online polohy vozidiel nech vidia.

P.S.: Neviem ako to majú zariadené, ale na VÚC v BBSK viem, že robil exot Gurtler iba, ktorý tam už nie je ?
Reakcia na: S499.1023 #26:
A SADky niesú súkromníci snáď?! Sú to "súkromníci", ktorí žerú zo štátneho a hrajú sa, že podnikajú, rovnako aj na železnici väčšina súkromníkov funguje, že ich sanuje neoficiálne štát skrz rôzne finty podvodníkov na železnici ale o tom potom ...
Možnosti sú teda teda dve. Buď SADky zoštátniť a hodiť to so železnicami pod jedno (dopravná autorita), ktorá to bude regulovať, objednávať a koordinovať, lebo VÚCky sú neschopné to spraviť a keby aj bol tam niekto schopný, tak väčšina poslancov má presne opačné záujmy, lebo odobratím kompetencií organizácie prímestskej autobusovej dopravy by sa podstate zúžil okruh tých, ktorí by si na tom mohli nabaľovať vrecká čím by desiatky poslaneckých darmožráčov prišli o nejakú tú tisícku eur mesačne navyše a taktiež rôzne spriaznené duše z právnickej a justičnej smotánky o rôzne benefity. Ale to zoštátnenie by asi pobúrilo nejedného fanatického zastávača "moderného" podnikania na lovenský spôsob. Druhý ten liberálnejší spôsob by bol momentálne priechodnejší a síce rozparcelovať súťažami obsluhu medzi menších a dať im šancu. Ani to však nezaručuje, žeby nedošlo k zlikvidovaniu neželaných dopravcov ako to urobil Murgaš so SAD BB v 2008/09. To by musel zákon jasne vymedziť zodpovednosti obidvom stranám, najmä ohľadom finančného plnenia a dopravcovi, že to čo prešustruje navyše bude musieť vrátiť. A neexistuje aby zatiaľ čo dopravné podniky robia VO, tak SADky nerobia nič, proste si nakúpia a potom zarátajú do odpisov. To ako keby boli peniaze za autobusy cez VO niečo iné ako peniaze, ktoré potom na odpisoch platí VÚC našim SADkám, čo je nehorázna bezcharakternosť a krytie anarchie dopravcov na Slovensku, kedy si tu vydržiava monopol Corex Vráble, nejaká garážová firma z diery kdesi na Tekove.
Reakcia na: moloth #25:
"13M neviem žeby niekto mal, iba čo som videl SAD Prešov a Eurobus, že 15M majú."
13M (alias donedavna oznacovane ako 12,8M) ma napríklad Eurobus. U novych Crosswayov sa 15-metrova varianta zatial zda sa neponuka (ale vyzera, ze bude). Inac, paci sa mi, ze si sa chytil hned na dlzky, ale na vyhotovenie LE vs. klasika vobec. ?

"A tržba od cestujúcich ti vôbec neovplyvňuje náklady pre boha! To ako môžeš toto povedať?! Náklady sú čiste iba výdavky! Tržba je tržba z cestovného, reklám a príp. inej činnosti, ktorú podnik vyvíja a má príjem. A až potom keď spočítaš náklady a tržby a výjde ti číslo tak môžeš tvrdiť, že máš zisk (keď si nad nulou) alebo stratu (pod nulou)."
Prepac, zle som sa vyjadril. Myslel som to tak, ze ak by kraj sutazil linku, kde tie trzby na spoj pokryju vyssiu cast nakladov na spoj ako inde, objednavatel by mal pravo ocakavat od dopravcov nizsiu cenu dotacie ako inde. Ale taky pripad u nas este nenastal - ak sa uz sutazilo, tak v jednej sutazi to bol jeden velky balik liniek v celom kraji, co samozrejme samo osebe znizuje moznosti sutazenia a pozitivne efekty pre objednavatela. Teda vlastne presne to, co spominas nizsie v #25.

"U nás na Slovensku kebyže sa opýtaš SADkárov tak ti budú drzo do tváre klamať, že oni jazdia najefektívnejšie ako vedia a a najlepšie ako vedia, a že cestovné poriadky sú dielom niekoľkoročného vyhodnocovania potrieb. požiadaviek a počtov cestujúcich v jednotlivých reláciách. Túto okrídlenú všemohúcu frázu si ešte nepočul z úst SADiek?"
Samozrejme, ze tuto frazu poznam, preto inde v prispevku #24 nepriamo naznacujem, ze tvorba cestovneho poriadku by mala byt plne v rukach objednavatela, nie dopravcu, ako je u nas zvykom. Otazka je, ci u objednavatelov je dostatok schopnych ludi a ci existuje realne nejaky donucovaci prostriedok na dopravcov, aby poskytovali pravdive udaje o obsadenosti spojov jednotlivych liniek v ktorykolvek "rezim prevadzky", aby objednavatel nemusel platit k tomu dalsie prieskumy a/alebo vymyslat bez realnych podkladov.

P. S.: Nevies, VUC preplacaju dopravu aj dochadzajucim zamestnancom z inych krajov, pripadne nejake ubytovanie v sidle kraja? Napr. v BBSK, kde viem minimalne o jednom vychodniarovi...
Reakcia na: moloth #25:
Nemáš náhodou pocit, že vo svojeom hejtovaní všetkého a všade odporuješ sám sebe? Viď skvrvení súkromníci verzus sadkárske molochy?
Reakcia na: Troll #24:
Ale aj to všetko čo si napísal viem. Tie vozidlá tu jazdia 10,8 a 12M. 13M neviem žeby niekto mal, iba čo som videl SAD Prešov a Eurobus, že 15M majú. Aj to, že motory Tector a Cursor sa volia podľa toho či sa počíta s prevádzkou na rovine alebo v členitejšom teréne. Ale to všetko je u nás absolútne na prd tak či onak!

Jednoducho tu aj Arriva, ktorá jazdí v NSK v postate takmer iba po rovine a nemá štreky ako Lom nad Rimavicou alebo linky na Gemeri tak má tiež náklady okolo 1,3 eur na vlkm. A tržba od cestujúcich ti vôbec neovplyvňuje náklady pre boha! To ako môžeš toto povedať?! Náklady sú čiste iba výdavky! Tržba je tržba z cestovného, reklám a príp. inej činnosti, ktorú podnik vyvíja a má príjem. A až potom keď spočítaš náklady a tržby a výjde ti číslo tak môžeš tvrdiť, že máš zisk (keď si nad nulou) alebo stratu (pod nulou). Ak ide napr. z Brna autobus dajme tomu na Vyškov a je jedno či na linke 107 mi ten 15m autobus ide o 4 ráno, či o 4tej poobede, stále tá nafta aj šofér a aj amortizácia a odpisy stoja rovnako! Len ráno vyberiem na cestovnom menej ako poobede v tomto smere. U nás na Slovensku kebyže sa opýtaš SADkárov tak ti budú drzo do tváre klamať, že oni jazdia najefektívnejšie ako vedia a a najlepšie ako vedia, a že cestovné poriadky sú dielom niekoľkoročného vyhodnocovania potrieb. požiadaviek a počtov cestujúcich v jednotlivých reláciách. Túto okrídlenú všemohúcu frázu si ešte nepočul z úst SADiek?

Vieš čo by bolo krásnym liekom na túto drahotu? V prvom rade ak by sa to dalo, tak by som NSK pochoval pod čiernu zem (obrazne povedané) mastnou pokutou za tú súťaž na dopravnú obsluhu celého kraja, kde si dali podmienku, že uchádzač musí mať 522 šoférov. A za druhé by som dal nariadenie, že každý jeden okres, resp. zväzok liniek číselne pod neho prislúchajúci sa musí súťažiť samostatne! Tak by mala Arriva konečne konkurenciu a súťažilo by sa aj o cenu, že kto zajazdí najlacnejšie. Samozrejme prílohou k súťažným podkladom by boli CP a v nich opísané štandardy pre nasadzované vozidlá na dané linky. Razom by sa nám podarilo veľké SADkárske zvery podarilo rozbiť na drobné a vziať im vietor z plachiet.

Ja si kľudne drzo dovolím tvrdiť, že si tu nie, že niekto ulieva, tu si ulievajú zlodeji, ktorých sme si zvolili za krajských poslancov. Namiesto toho aby sedeli v Ilave, tak sedia na krajskom zastupiteľstve kde si za jedno sedenie ešte k platu vypýtajú 300 eur plus diéty a prepláca sa im aj náklad na cestovanie ak dochádzajú napr. v Prešovskom kraji poslanci z Popradu alebo z Tornale do Bystrice, tak peňaženka daňovníka zaplače a na to, čo my robíme 7-11 pracovných dní, tak papaláš má za 2-4 hodiny handrkovania sa alebo hrania sa s mobilom a hlasovania ako krajský predseda strany prikáže.
Reakcia na: moloth #20:
Vies o tom, ze Crosswaye si mozes objednat v roznych variantoch? Crossway LE 10,8M ma trosku ine parametre ako klasicky Crossway 13M, pri vacsine z modifikacii si tiez mozes vybrat medzi motormi Tector a Cursor, dalej si zvolit inu prevodovku, ako vyrobca ponuka v zakladnej vybave,... Z toho vyplyva, ze naklady na prevadzku jedneho Crosswaya nemusia byt totozne s nakladmi na prevadzku ineho Crosswaya. Takze nie je Crossway ako Crossway.

Iste vies, ze do ceny sa premietaju rozne fixne a variabilne naklady. No a tie variabilne mozu s velkostou vozidloveho parku stupat i klesat, a to na vysku ceny na km moze (ale nemusi) mat vyrazny vplyv. Ich vplyv vsak moze byt u kazdeho dopravcu iny. To vsak je mozne iba odhadovat, ak nepoznas, akym sposobom kalkuluje ten ktory dopravca. Takze nie je dopravca ako dopravca.

Samozrejme, naklady ovplyvnuje vyrazne aj organizacia dopravy - planovany / realny rocny jazdny vykon, ci efektivita prevadzky. A v konecnom dosledku aj trzby od cestujucich. A to su veci, ktore podla mojho skromneho nazoru by mali byt v rukach objednavatela, nie dopravcov. Zial, v tomto je realita u nas ina...

Ale urcite si nedovolim tvrdit, ze si na tom jednoznacne niekto ulieva, ked nemam o tom ziaden konkretny dokaz o tom ako sa to deje. ?
Reakcia na: S499.1023 #22:
To ja už neviem čo sa deje s Kuracinovým synom a Červenou čiapočkou. Ja len viem toľko, že jeho syn žije a že Červená čiapočka je rozprávková postava ale ako sa majú obaja neviem ? To, že hentí sú spolužiaci som spomenul iba ako fakt, nie ako niečo čo by malo otriasť niekým tu, predsa nepíšem každé slovo za účelom ohúriť ako Nový Čas s titulkami pre slepcov ?
Reakcia na: moloth #21:
Tak ja za to nemôžem, že tliachaš nezmysly, ktoré si ja potom vyberiem. A ten tvoj vzor Kuracina - to je ten, čo si myslí, že keby sa jeho syn obliekol na karnevale do kostýmu Červenej Čiapočky, stal by sa transsexuálom, čo?
Reakcia na: S499.1023 #16:
Máš dar vybrať najväčší nezmysel, čo neviem či robíš schválne alebo píšeš skôr ako premyslíš. Uvažuj čo je a nie je zločin. To verím, že vieš, tak nehraj na mňa triky ?
Reakcia na: Troll #18:
Počet vodičov je alikvótny v pomere k hodinám jázd a vzkm. Dokonca s mizernými platmi 600 eur nie je možné aby sme čechov prekonali. Teraz pozor, nebavíme sa o súhrnnej, teda absolútnej čiastke, ktorá ide na výkony. Bavíme sa o jednotke výkonu. A neexistuje aby tie veci, ktoré opisuješ spravili 20-25% navyše oproti čechom! Som schopný veriť možno tak v 10-15% ale nie toto. Navyše Crosswaye jazdia aj u nás aj v ČR. Akoto, že tam ich vedia obstarať o cca 10-20 tisíc eur lacnejšie? Náhradné diely jak by smet. Ďalej majú tam asi 23-25 dopravcov, ktorí majú vysúťažené zväzky liniek rôzneho rozsahu. Teoreticky by mal veľký dopravca mať výhodu operatívnosti využitia vozidiel na veľkom území, šoférov a ostatného personálu a pod., teda znížiť náklady. Ale práve menší dopravca čo má dajme tomu 10 liniek, na každej 2-3 autobusy plus tri kusy v rezerve, teda 27 autobusov dá lepšiu cenu na 1 vzkm.

To je tu zas iba o probléme zlodejstva na Slovensku a bezrizikového podnikania, kedy sme spravili zo zlodejov veľavážených podnikateľov. Za podnikateľa považujem J. Kuracinu alebo Artura Gevorkyana, či iných takých, ktorí od piky postavili niečo vlastné s minimom podpory od štátu. Tu sme prešli nie pozvoľna od socíku ku kapitalizmu ale skokom a skôr než sme sa spamätali, tak už si SADky urvali krajské mafie. Nie je napríklad možné aby fungoval podnik centrálne egoisticky riadený z miesta A kde vidia iba seba a odmietajú uznať, že v mieste B má závod úplne iné potreby už a nároky na vozidlá. Staré dobré časy okresných SADiek sú už bohužiaľ preč, ale dúfam, že sa to vráti pod jedno štátne krídlo a zoštátnia to tým zlodejom, lebo takto to nejde sa donekonečna prosiť niekomu kto chce kradnúť a nie robiť skutočnú dopravu.
Reakcia na: S499.1023 #17:
Prosím ťa, Csaba neblázni. Bol si v Tisovci, Hnúšti, Fiľakove, Rimavskej Sobote a obciach v okresoch Rimavská Sobota, Revúca, Svidník, Stropkov atď.? Si prejdeš obce v okolí Jesenského tak uvidíš všetko ošarpané a polorozpadnuté domy. Dokonca niekde je už problém stretnúť domáce pôvodné obyvateľstvo. Áno zopár "dežov" v osade zo sociálky v Británií si postaví väčší dom ale to nerobí z tých dier Beverly Hills, alebo teda "gádžovia" podaktorí tiež na to naškrabú ale ani to nerobí z tých miest lokality na potrhanie. Ak robia načierno na stavbách a kade tade aby sa uživili tak je to vždy čistejšie ako keby poberali dávky alebo pestovali úžeru na ostatných, lebo aj to medzi sebou robia, čo dôverne viem od jedného z nich, s ktorým na rovinu nemám problém sa baviť o týchto veciach. Pokiaľ väčšina ľudí tam žije pomaly ako v slumoch v Rio De Janeiro, tak nie je o čom. Treba sa pozrieť aký je tam exodus sumárne mladých vzdelaných ľudí a že ostávajú tam žiť pomaly len cigáni/rómovia (ktorí by aj pracovali, lenže polia už nie sú naše alebo ak sú, tak sa pestujú olejniny lebo sú na ne mastné biopalivá a eurofondy ...) aj tí ctižiadostivejší zatnú zuby a dvíhajú kotvy a potom ostávajú už len starí čo iba dožiť chcú a pár ľudí čo má prácu v okresnom meste. 25-30%-ná nezamestnanosť tam nie je len výplodom alebo formálne nezamestnanými, je to tam ozaj mizéria.

Nuž a OC a že nezaparkuješ. No z pár tisícok zo strednej vrstvy sa stali bohatší. Ale to, že tam parkujú SUVčká a iné naftožrúty neznamená, že nežijú na dlh a niesú radi, že splatia všetko a ešte im ostane. Je kopa takých ľudí na Slovensku, čo radšej v LIDLi kúpia najlacnejšie aby mali na dve autá doma. To, že je v OC ešte neznanemá, že tam aj nakúpi za horibilné sumy, príp. že nekupuje najlacnejšie čo je a nenaháňa akcie. Trochu sa na to pozri hlbšie a dumaj ?
Reakcia na: moloth #15:
Ano, ano... Aj odvody su v CR aj v SR rovnake, aj danove zatazenie, aj pocet vodicov a vozidiel a typ u oboch dopravcov je rovnaky,... ?
Reakcia na: moloth #14:
Väčšina národa je na kolenách a preto sa "hladové doliny" zapĺňajú megadomiskami formálne nezamestnaných, pred nimi stoja nové autá a v obchodných centrách nezaparkuješ?
Reakcia na: moloth #9:
Že bol niekto spolužiakom Jiřího Kubáčka, to je tiež nejaký zločin?
Reakcia na: Dispecer #10:
Aké ešte výpočty chceš? Mám ti zháňať výkazy od SADiek, ktoré nehovoria nič, ale absolútne nič? Jediné čo ti niečo napovie sú faktúry za náhradné diely, PHM a opravy. A k tomu sa ani len tu vy nedostanete k číslam od DPMP alebo SAD Prešov. Vieš teda, že tie čísla dostať je nemožné. Porovnanie toho čo je u nás a v ČR je teda úplne v poriadku a to, že u nás sa rozkradnú každoročne milióny je holý fakt. PHM síce stoja viac ale dávajú sa množstevné zľavy. Náhradné diely sú ale niečo čo viem iba vďaka šoférom, ktorí vedia a vidia, že koľko sa caluje u nich a že o koľko krát lacnejšie to majú súkromníci, ktorí keďže "žerú" iba za vlastné, tak si dávajú sakramentský pozor čo a za koľko kúpia. Lenže keď nekrváca z nášho a platí štát, teda VÚC alebo mesto tak je nám to jedno.
Reakcia na: Davidoshmhd #11:
Slobodný vysielač bol isto lepší projekt než ostaté médiá kde je nalinkované totalitárne ako písať, o čom a o čom nie. Tiež vypínanie diskusií na "nepohodlné" témy aby ľudia, ktorí majú toho dosť nemali pocit, že je ich viac, ktorí sú nespokojní o niečom svedčí. To, že TEBE nevadí toto zriadenie je tvoj mrzký egoizmus a kadenie na druhých. Ja sa neviem vcítiť do kože hada, ktorý síce vie, že väčšina národa je na kolenách ale za to, že mne sa žije dobre, tak na nich kašlem a budem toto podporovať.

S tým LNG ozaj. Nič proti technológií aj keď som veľmi zvedavý aké majú byť prínosy. Či je to efektívnejšie ako CNG alebo iba ropná lobby potrebuje zas na novej technológií sa nabaliť, lebo už CNG nie je tak zaujímavé. Úľavy na cenách za plyn už niesú také aby sa to rentovalo a tak prečo sa nejde na vodíkový pohon už konečne? Lebo zas ropná lobby ťahá za nitky? Sú tu istí ľudia, ktorým vadia kadejakí "-isti", tak by som bol rád keby si čo to naštudovali o vplyve petrochemickej lobby na dianie vo svete pred, počas a po II.sv. vojne ako paktovali so všetkými režimami. Je pekné byť proti niečomu v teoretickej rovine ale na figu je nevedieť tých ľudí správne identifikovať, preto je najlepšie keď už niečo robím tak do aj dotiahnúť do konca. Síce zhnili v base vojnoví štváči ale petrochemická lobby beztrestne funguje ďalej, lebo za petrodoláre sa očistí každého meno. Otázka znie, že prečo máme my neustále preplácať niekomu biznis a nemôžeme prejsť na palivá, ktorých získavanie by bolo menej náročné na ekológiu a peňaženku? A tiež prečo je dovolené aby bola umelo nadhodnocovaná na cene technológia vodíkového pohonu iba pre niekoho privátne záujmy?

A ak v tomto biznise lieta Robert Kadnár ako konateľ Danube LNG, ktorý už v Bratislave čo to sprznil, tak si myslíte, že osud prešovskej MHD mu leží na srdci? Houby. Iba si urobil sprostredkovateľský biznis na niečom čo si môže mesto riešiť aj bez neho. Pre tých čo nechápu, tak je to asi ako keby zo dňa na deň sme namiesto gastrolístkov dostali peniaze. Najem sa tak, či tak, len vypadne konečne bez lístkov z toho zbytočný článok. Je lepšie sa od takýchto ľudí dištancovať a nie potom na internete plakať, že zas Vám na východze paštikári predali nejaké paškvily a dostali nevypovedateľnú zmluvu, ktoré mestský rozpočet oholí o milióny či už pri výpovedi alebo plnení.

Mimochodom ozaj ak sa nad tým zamyslíte, tak je LNG niečo, čo MHD v Prešove nutne a urýchlene potrebuje? Nepotrebuje mesto skôr BUS-pruhy, preferenciu MHD, dokončiť obnovu vozového parku, rozšíriť sieť trolejbusov (Delňa a Rusínska ul.) a príp. aj zainvestovať do rozumného navýšenia výkonov?
Reakcia na: mi.v #12:
#12 bola odpoveď na #11. (Chýba možnosť editácie príspevkov.)
Na tomto fóre diskutujeme o mnohých témach, ktoré nevieme priamo ovplyvniť. Tých, kde dokážeme niečo osobne ovplyvniť je iba zopár, napr. poradiť niekomu, u ktorého dopravcu je najlepšie vybaviť si čipovú kartu... O ostatných veciach píšeme , lebo nás zaujímajú (aspoň ja píšem kvôli tomu) a nečakáme že by niečo veľké ovplyvnili. Možno raz trochu dostanú do povedomia, ako sa to dá robiť lepšie podľa vzoru iných krajín a miest atď... Presne rovnako je to aj s kradnutím, ovplyvniť vo veľkom ho nevieme. (Pritom narozdiel od ceny čipových kariet, ono ovplyvňuje tvár MHD na celé desaťročia.) Môžeme s tým robiť iba to, čo s ostatnými MHD témami: normálne ich rozoberať. Snáď ďalší ľudia pochopia, podobne ako keď sa vysvetľuje čokoľvek iné z MHD (napr. riešenie preferencie voči IAD) čo s čím súvisí a zmenia svoje myslenie. A časom sa im možno dostane možnosť niečo ovplyvniť. Aj mne sa raz takto dostala možnosť ovplyvniť niečo významné v MHD na celomestskej úrovni a vďaka fóram iMHD som urobil dobré rozhodnutie. Podľa mňa má význam diskutovať o šototémach aj o vážnych veciach, z nás nikto vopred nevie, čo z toho raz "zarodí".


(P.S. ako vidíte mňa, nepúšťam sa do konšpirácií typu "Slobodný vysielač", ale zbieram fakty z rôznych zdrojov, pričom nie všetky sú verejné. (Možno také zdroje máte aj Vy.) Dúfam že vidíte ten rozdiel.)
Reakcia na: mi.v #8:
Kradnutie je prúser, to máš pravdu. Ale keď neexistujú páky, ako mu zabrániť, ide zo strany molotha iba o pľúvance do protivetra. Veľa chýb sa spravilo už pri budovaní nášho "slovenského kapitalizmu" a teraz sa to bude len veľmi ťažko meniť. S týmto jednoducho nikto z nás nič nespraví a ja sa jednoznačne do žiadnych povstaní a lá Slobodný vykakávač púšťať nebudem - v podstate mi život v momentálnom zriadení nevadí a žije sa mi celkom dobre.

Na LNG názor nemám, ako som napísal v článku, ide o TESTOVANIE LNG autobusov. Až keď sa LNG viac rozšíri a budú existovať relevantné štatistiky, budem sa k tejto téme vyjadrovať. Moloth z toho robí zlodejinu už teraz a projekt je pritom ešte len v plienkach.
Reakcia na: moloth #9:
No, lenže porovnaním samotnej ceny na km nezistíš, či to je drahé, lebo si niekto ulieva z toho, alebo je to drahé "lebo odvody", "lebo mýto / iné poplatky", "lebo PHM", a tak. Iba, že je to drahšie ako v ČR. To, či sa vozí riaditeľ v SUV alebo polorozpadnutej Felícii je irrelevantné. ?

Takže, ak chceš podporiť svoju argumentáciu, daj nám ďalšie výpočty, lebo toto, čo si doteraz predviedol, by možno stačilo nezainteresovaným osobám, ale nie nám. ?
Reakcia na: Troll #7:
Nie. BBSK nemôže nič robiť minimálne do konca zmluvy 31.12.2018, ktorú podpísal pán župan Murgaš. Za jeho čias sa podarilo KDHáckej pliage zastabilizovať v kraji celkom silnú mafiu SAD Zvolen, ktorej šéfoval vtedy ešte starý Polónyi, ktorý si aktuálne za krajské peniaze kompletizuje súkromnú zbierku autobusov historičákov. Mladému Polónyimu odovzdal vedenie podniku. Generálnym riaditeľom podniku je Anton Mazán, ktorý bol spolužiakom Jiřího Kubáčka. V podstate sú SADkári samý cukor pokiaľ im nepovieš, že chceš aby autobusy robili prípoje k vlakom alebo aby sa autobusy presunuli mimo časové polohy vlakových spojov. Vtedy uvidíš ako im prepne mozog a budeš počuť výhovorky od výmyslu sveta. Ale k veci ... sledovali ste iste tú frašku keď z ulíc BB zmizli trolejbusy a začali jazdiť stariny SAD Zvolen. Po asi 1-2 rokoch sa to podarilo napraviť chvalabohu no toto svinstvo sa SAD Zvolen rýchlo prepieklo bohužiaľ a občania si myslia, že je to seriózny dopravca. V 2008 okrem tejto špinavosti ešte jednu zbúchala SADka a tento krát nie s mestom BB ale s VÚC. A síce v tých časoch keď sa uzatvárali ešte luxusné 3 mesačné zmluvy s preddavkami, ktoré mali iba 2-3 strany údajne (absolútne minimálne ošetrenie podmienok), tak zrazu sa z nejakého "neznámeho" dôvodu rozhodlo BBSK pod vedením Murgaša, že budú vyplácať iba SAD Zvolen a Lučenec, ale nie SAD BB! Tí vydržali iba do decembra 2008 a potom padli lebo finančne už nevládali z vlastného ťahať. Myslím, že ak sa dotážete na SAD BB, tak Vám aj potvrdia aký arogantný list dostali vtedy od BBSK.

A tak obsluha celého okresu Brezno a cca polovice okresu BB pripadla SAD Zvolen. A všetko košér ... Ešte v hodine 12tej pred voľbami 2009 daroval KDH mafióso Murgaš exkluzívne 10-ročné zmluvy SADkám Lučenec a Zvolen, kde je zakotvené, že dopravcovia môžu aj bez súhlasu VÚC obnovovať vozový park každoročne do výšky 10% z celkového počtu vozidiel aj bez súhlasu VÚC. Ďalší luxusný bonbónik je, že ak VÚC nevypláca SADky, tak tie majú nárok si vziať pôžičku na krytie nákladov a tie je povinná VÚC vyplatiť, teda aj úroky! To je doslova bezrizikové podnikanie. Navyše zmluva je nevypovedateľná, nakoľko je objednávateľ pri predčasnom vypovedaní zmluvy povinný preplatiť všetky náklady spojené s podnikaním. To by teoreticky mohli byť odpisované autobusy. Avšak sotva ostatné investície, lebo tie si SADka bežne arogantne a drzo zarátava do nákladov. A podľa posledných informácií čo mám, tak menovite predseda dopravnej komisie, polodementný Juraj Družbacký (bývalý policajt a telocvikár, jeho manželka je právnička a jej kolegovia poskytujú právne rady SAD Zvolen, pre prípad, žeby sa BBSK začalo priečiť ...) podozrivo iniciatívne tlačí na predĺženie zmluvy so SADkami, pričom nosný argument je, že sa odpisujú autobusy, ktoré boli posledné roky nakúpené. Avšak kto rozmýšľa, tak vie, že tie autobusy je možné za ostatkovú cenu odkúpiť. Ešte pri započítaní "veličiny" a síce, že nejaká právnická a justičná smotánka si chodí za bakšiš či gratis tanktovať autíčka za peniaze daňovníkov, ktorí to zaplatia na lístoch, tak asi viete na koho strane by stál zákon v prípade sporu o neoprávnené náklady a síce 300% marže na náhradné diely od Corex Vráble.

Teda suma sumárum. Zmluva nevypovedateľná, justičná mafia úplatná a krajskí poslanci s rukou natrčenou k SADkám, tak viete aká je šanca ... Nechcem byť negativista a zlý prorok, ale iné kraje na tom nebudú inak, pretože jedna dovolenka za rok pri mori navyše, SUV, rodinný dom a značkové oblečenie je viac ako dobrý pocit z čestne vykonanej práce pre dopravu.

A ešte náklady ... na Slovensku jazdíme od 1,25 do 1,40 za vzkm. IDS JMK calujú podľa veľkostí vozidla nasledovne
minibus 19 - 22 Kč / km
malý bus 22 - 29 Kč / km
klasický bus 21 - 32 Kč / km
veľký bus 26 - 32 Kč / km
kurz 1 EUR = 27,018 CZK
Najdrahšie jazdia v IDS JMK na km za 1,18 EUR, pričom to sa jedná o 15 metrový autobus! Prečo u nás platíme 12m autobus za 1,25 až 1,40?! Mám chuť byť vulgárny ale načo ... radšej dám matematiku. Zaplatím si ročne za 10 000 000 vzkm 12 500 000 až 14 000 000 EUR u nás a v ČR 10 400 000, čo mám lepšie?
Reakcia na: moloth #6:
Ja s Vami celkom súhlasím. Sadky v SR sú mafiánsky biznis kde je cieľom vyrobiť stratu, aby sa dali žiadať vyššie dotácie na ďalší rok, veď bola strata. (Česť výnimkám.) Stačí si pozrieť, na akých autách jazdia majitelia. A keď máte referencie od úplne do dopravy nezainteresovaných ľudí, ktorí mali s majiteľmi "tú česť" na niečom spolupracovať a skončili oklamaní, podvedení a prišli aj o peniaze, aj to potvrdzuje, čo som napísal v prvom riadku. Tiež som mal údaje o cene za vozkm z ČR (priamo od riaditeľa jedného DP) a potvrdzujem, že boli výrazne nižšie oproti "štandardu" v SR.

Dávid, afeno, to kradnutie je fakt prúser a robí sa vo veľkom. Možno by vadilo aj Vám, keby ste o ňom vedeli viac. Mnohé kradnutia zdanlivo nevadia, pretože sa kradne z eurofondov, teda peniaze zdanlivo nechýbajú. A ešte sa bude, na obzore sú konkrétne veľké akcie (desiatky miliónov eur) a nielen v sektore dopravy. Bežní ľudia to ignorujú a keď človeku umrie mama, ktorá mohla žiť o 10 rokov dlhšie (napr. jej pre chýbajúce peniaze v systéme nedali niektoré lepšie vyšetrenia a lieky), taký človek si ani náznakom neuvedomí, že to je aj kvôli kradnutiu. A o koľko kusov NOVÝCH autobusov alebo trolejbusov prišli Košice za posledné dva roky? (Keby sa získali za rovnakú hodnotu peňazí, za ktoré sa kúpili elektrobusy.) Nebudú Košičanom chýbať v uliciach? Väčšine asi nie, lebo si nikdy neuvedomia, čo sa stalo. Áno, moloth to opakuje dookola, ale keby info a chápanie mali viacerí, oni by to opakovali asi tiež...

A Prešov. Spomenutí účinkujúci a ten LNG pohon. Aký je váš názor milí diskutujúci? Myslíte si, že keby to vyšlo, bola by to pre Prešov super vec?
Reakcia na: moloth #6:
To už BBSK prevzalo všetku prímestskú dopravu od SAD ZV a/alebo SAD LC a vykonáva ho vo vlastnej réžii?
Reakcia na: afeno #5:
A ako mám pán urodzený nazvať zlodejinu?! Nikde som nepísal, že všetko len vy blbčekovia na tejto stránke nemáte kus triezveho rozumu, keď ste neschopný sa čelom postaviť hoc i len k tomu, keď Vám tu niekto napíše ako SADkárska mafia likviduje verejnú hromadnú dopravu. Absolútna neschopnosť sa postaviť čelom tvrdej skutočnosti. Najväčších úspech je mínuskovanie a pridržiavanie si pri názoroch, keď sem nabehne boľševik S499, rozpúta diskusiu úplne mimo témy zaťahovaním Kotlebu sem na stránky o MHD a nie on je ten zmrd ale ten druhý čo sa bráni pred jeho tliachaním.

No tak schválne či vie aspoň niekto na tejto stránke, že o koľko centov na slovensku preplácame na 1 vzkm viac oproti kolegom v Českej republike. Ak ani toto nikoho nezaujíma a je Vám to jedno, tak sú tieto vyplakávania nad slabou podporou MHD iba pretvárka alebo hranie sa na vlastnom piesočku, ktoré nijak nenabúrava biznis politických zlodejov, alebo sa tu niektorí z imhd dohodli, že nebudú príliš vecní a vŕtať do vecí aby sa nedajbože niekto kto kradne neurazil.
Reakcia na: Davidoshmhd #3:
Poviem vám jeden príbeh, príbeh o starej platni, ...
#4 , Ok, takže všetko čo sa spraví je tunelovanie, všetko čo sa zakúpi je rozkrádanie, ... ?
Reakcia na: Davidoshmhd #3:
Aha, čiže ja sa mám prepnúť ale zlodeji sú ok? Prečo si nejdeš vyskočiť do tých, čo kradnú na takýchto volovinách? Ja nevidím prečo sa meniť, ak tu niekto kradne, paktuje so zlodejmi. To sa mám zrazu ako ignorant alebo mentál tváriť, že je všetko ok? Niesom mentálne retardovaný aby som pardonoval toto. Pardonovať a tolerovať môžem rodinu, kamarátov, kolegov a dobrých ľudí, ale nie takýchto. Spamätajte sa už podaktorí tu, lebo sa mi zdá, že napísať, že kto je zlodej a čo robí svinstvá je väčšie zlo ako tým grázlom byť ?
Reakcia na: moloth #2:
Prosím, vlož do seba druhý disk. Opakuješ to isté dookola.
Reakcia na: mi.v #1:
Jediná osoba v Danube LNG je bratislavský zlodej Róbert Kadnár, ktorý svojho času tuneloval aj dopravnom podniku Bratislava ? A punc okázalosti podčiarkuje ten názov "
Danube LNG, európske zoskupenie hospodárskych záujmov" ... by ma zaujímalo, že koho sú to tie "európske" záujmy?! Dnes už každá zlodejina a podvod na občanoch tejto krajiny sa označuje ako "európsky" rôzne vyskloňovaný aby to oblblo ľudí.

http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=260882&SID=2&P=1
LNG je starý vynález, ale nová lobby v EU a cez správne zahraničné finančné páky (firmy, dotácie) z pokrokových krajín EU už ide aj k nám. LNG je pomerne drahé na spracovanie a uskladnenie, je pomerne nebezpečné pre prevádzku. Čo je to za palivo, ktoré treba uskladňovať pri −162 °C, teda nesmie vypadnúť chladenie zásobníkov? https://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_natural_gas Tankovať môže iba vyškolený personál, lebo je pri ňom riziko omrzlín. A ďalšie veci, viď odkaz. Keď sa zhrnú plusy a mínusy, nemá takmer žiadne citeľné výhody oproti ostatným palivám, na ktoré sa dá v súčasnosti jazdiť. (OK, v motore LNG nie je potrebné turbodúchadlo, ale neviem či práve toto je dôvod, pre ktorý treba v prešovskej MHD uprednostniť LNG.)
Ale aby Prešov v hanbe nezostal, keď Košice môžu mať nezmyselné baterkobusy, Prešovu by nevadilo rovnako nezmyselné LNG.