Dopravca bude spolupracovať na projekte, v ktorom bude testovať LNG autobusy.
Dopravný podnik mesta Prešov sa bude uchádzať o dotáciu z Kohézneho fondu EÚ "Transport", ktorý sa bude zaoberať realizáciou štúdie prevádzky minimálne 12 a maximálne 16 autobusov poháňaných zemným plynom LNG aj so zodpovedajúcou infraštruktúrou. Vyplýva to z Mandátnej zmluvy podpísanej medzi DPMP a mandatárom Danube LNG.
Zmluva je podpísaná na dobu určitú a to do splnenia všetkých záväzkov oboch zmluvných strán.
O dotáciu na plynové autobusy sa DPMP uchádzal už aj v minulosti, ani jeden z projektov však nebol schválený a nezískal financovanie.
moloth
Jednoducho tu aj Arriva, ktorá jazdí v NSK v postate takmer iba po rovine a nemá štreky ako Lom nad Rimavicou alebo linky na Gemeri tak má tiež náklady okolo 1,3 eur na vlkm. A tržba od cestujúcich ti vôbec neovplyvňuje náklady pre boha! To ako môžeš toto povedať?! Náklady sú čiste iba výdavky! Tržba je tržba z cestovného, reklám a príp. inej činnosti, ktorú podnik vyvíja a má príjem. A až potom keď spočítaš náklady a tržby a výjde ti číslo tak môžeš tvrdiť, že máš zisk (keď si nad nulou) alebo stratu (pod nulou). Ak ide napr. z Brna autobus dajme tomu na Vyškov a je jedno či na linke 107 mi ten 15m autobus ide o 4 ráno, či o 4tej poobede, stále tá nafta aj šofér a aj amortizácia a odpisy stoja rovnako! Len ráno vyberiem na cestovnom menej ako poobede v tomto smere. U nás na Slovensku kebyže sa opýtaš SADkárov tak ti budú drzo do tváre klamať, že oni jazdia najefektívnejšie ako vedia a a najlepšie ako vedia, a že cestovné poriadky sú dielom niekoľkoročného vyhodnocovania potrieb. požiadaviek a počtov cestujúcich v jednotlivých reláciách. Túto okrídlenú všemohúcu frázu si ešte nepočul z úst SADiek?
Vieš čo by bolo krásnym liekom na túto drahotu? V prvom rade ak by sa to dalo, tak by som NSK pochoval pod čiernu zem (obrazne povedané) mastnou pokutou za tú súťaž na dopravnú obsluhu celého kraja, kde si dali podmienku, že uchádzač musí mať 522 šoférov. A za druhé by som dal nariadenie, že každý jeden okres, resp. zväzok liniek číselne pod neho prislúchajúci sa musí súťažiť samostatne! Tak by mala Arriva konečne konkurenciu a súťažilo by sa aj o cenu, že kto zajazdí najlacnejšie. Samozrejme prílohou k súťažným podkladom by boli CP a v nich opísané štandardy pre nasadzované vozidlá na dané linky. Razom by sa nám podarilo veľké SADkárske zvery podarilo rozbiť na drobné a vziať im vietor z plachiet.
Ja si kľudne drzo dovolím tvrdiť, že si tu nie, že niekto ulieva, tu si ulievajú zlodeji, ktorých sme si zvolili za krajských poslancov. Namiesto toho aby sedeli v Ilave, tak sedia na krajskom zastupiteľstve kde si za jedno sedenie ešte k platu vypýtajú 300 eur plus diéty a prepláca sa im aj náklad na cestovanie ak dochádzajú napr. v Prešovskom kraji poslanci z Popradu alebo z Tornale do Bystrice, tak peňaženka daňovníka zaplače a na to, čo my robíme 7-11 pracovných dní, tak papaláš má za 2-4 hodiny handrkovania sa alebo hrania sa s mobilom a hlasovania ako krajský predseda strany prikáže.