Dopravca bude spolupracovať na projekte, v ktorom bude testovať LNG autobusy.
Dopravný podnik mesta Prešov sa bude uchádzať o dotáciu z Kohézneho fondu EÚ "Transport", ktorý sa bude zaoberať realizáciou štúdie prevádzky minimálne 12 a maximálne 16 autobusov poháňaných zemným plynom LNG aj so zodpovedajúcou infraštruktúrou. Vyplýva to z Mandátnej zmluvy podpísanej medzi DPMP a mandatárom Danube LNG.
Zmluva je podpísaná na dobu určitú a to do splnenia všetkých záväzkov oboch zmluvných strán.
O dotáciu na plynové autobusy sa DPMP uchádzal už aj v minulosti, ani jeden z projektov však nebol schválený a nezískal financovanie.
Troll
Iste vies, ze do ceny sa premietaju rozne fixne a variabilne naklady. No a tie variabilne mozu s velkostou vozidloveho parku stupat i klesat, a to na vysku ceny na km moze (ale nemusi) mat vyrazny vplyv. Ich vplyv vsak moze byt u kazdeho dopravcu iny. To vsak je mozne iba odhadovat, ak nepoznas, akym sposobom kalkuluje ten ktory dopravca. Takze nie je dopravca ako dopravca.
Samozrejme, naklady ovplyvnuje vyrazne aj organizacia dopravy - planovany / realny rocny jazdny vykon, ci efektivita prevadzky. A v konecnom dosledku aj trzby od cestujucich. A to su veci, ktore podla mojho skromneho nazoru by mali byt v rukach objednavatela, nie dopravcov. Zial, v tomto je realita u nas ina...
Ale urcite si nedovolim tvrdit, ze si na tom jednoznacne niekto ulieva, ked nemam o tom ziaden konkretny dokaz o tom ako sa to deje. ?