Premávka historických vozidiel počas 19. ročníka osláv Dňa mesta Košice (1. & 5.5.2013)

Prvého mája sa na otvorenie detskej železnice odveziete historickým autobusom a električkou. Piateho mája budú historické električky a autobusy na Hlavnej ulici.

Otvorenie sezóny detskej železnice

V stredu, 1. mája 2013 o 09:00, sa v Čermeľskom údolí uskutoční otváracia jazda vláčikom ťahaným 129-ročnou parnou mašinkou Katka. DPMK v súvislosti s otvorením prevádzky detskej železnice mimoriadne vypraví:

  • historickú električku Ringhoffer #104 „Cassovia“, ktorá bude jazdiť v čase od 08:10 do 16:00 na trase linky 2 (Železničná stanica - Havlíčkova a späť) s odchodmi:
Staničné nám. ► Havlíčkova 08:10 09:02 10:02 11:02 12:02 13:02 14:02 15:02
Havlíčkova ► Staničné nám. 08:40 09:37 10:37 11:37 12:37 13:37 14:37 15:37
  • historický autobus Ikarus 280 #4082, ktorý bude jazdiť v čase od 08:00 do 16:00 na mimoriadnej linke 14A po trase Havlíčkova - Čermeľ - Alpinka a späť. Odchody z Havlíčkovej budú po príchode historickej električky.
  • Jazda historickou električkou a autobusom je zdarma.

Aj keď oficiálne otvorenie sezóny detskej železnice je 1. mája, detská železnica začína jazdiť už od soboty 27. apríla 2013.

Na linkách 14 a 29 budú 1. mája premávať kĺbové nízkopodlažné autobusy.

Cassovia Retro 2013

11. ročník medzinárodného stretnutia historických vozidiel sa uskutoční v nedeľu, 5. mája 2013, v čase od 10:30 do 15:30, na Hlavnej ulici pred Štátnym divadlom. Vystavených bude aj 5 historických vozidiel MHD, konkrétne električky Ringhoffer, Tatra - ČKD T1 a T2, a autobusy Ikarus 280 a Karosa ŠL11. Počas trvania výstavy budú k dispozícii aj vodiči, ktorí radi poskytnú informácie týkajúce sa vystavených vozidiel.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andreas.Papak #89:
Takže znova...
T I je opravená do posledného prevádzkového stavu v akom dojazdila v Ostrave.Dať ju do stavu po vyrobení je síce teoreticky možné,ale je to náročné z dôvodu neexistencie a nedosiahnuteľnosti pôvodného vybavenia interiéru/sedadlá,pokladňa,okná,detaily atď./ a taktiež modernizačných zásahov v exteriéri.Všetko by sa muselo vyrábať vo forme replík,čo je finančne veľmi nákladné /kusová výroba/ a celkový prínos rekonštrukcie by bol sporný.Preto bolo rozhodnuté ponechať posledný stav,voz je však originál košický č.203.
T I v pôvodnom stave má Ostrava/tá sa najviac podobá košickým.../,TM Brno/ex.Praha/,Muzeum MHD Praha Střešovice/2 ks/.

T II nie je dokončená.Interiér je v stave,v akom dojazdila v Ostrave/je to pôvodne Ostravská č.219/.Väčšina vybavenia interiéru bola získaná z Brna,takže už to "len" treba urobiť.
Reakcia na: Andreas.Papak #91:
Mali ich podľa teba nechať kvôli tejto chybičke krásy nadobro rozpadnúť, alebo čo?
Reakcia na: Dispecer #90:
Hm, to sú mi zvláštne historické opravy... ?
Reakcia na: Andreas.Papak #89:
Lebo v čase ich opravy pôvodné sedadlá neboli k dispozícii?
Prečo do tých historických T I , T II napchali sedadlá z T3 ? . Dík
Reakcia na: Kona #87:
Síce, fakt... ? Ale ako, pomaličky začínajú byť historickými všetky 15 Tr - o chvíľu už budú mať 20 rokov... ?
Reakcia na: Dispecer #86:
Toto je výstava historičákov, nie pološrotov ?
Ani Vario tam nebude, takže to máš jedno ?
Škoda, že akosi DPMK na trolejbusy "zabudol" a na Hlavnej nebude žiadny zástupca... A to práve dnes vyšla 1017 von...
Reakcia na: myslavcan #84:
na košické pomery je historicky vernejšie nechať vozidlo v ošarpanom stave ?
Reakcia na: Dispecer #83:
No lak 82jky chytil krásnu patinu ? ... Dnes to bola opäť ukážka ako si vážime naše "historické" stroje... krásne ladil ku Cassovii... Ešte že to zachránila T1tka, ktorá vyzerá oveľa lepšie ako väčšina prevádzkovaných T3, ale tak by mali vyzerať všetky historičáky, ako zo škatuľky...
No, z #4082 zjavne začína byť autentický historičák, či to len fotografie klamú? ?
Reakcia na: brika_513 #81:
na 2 premava aj t1 alebo t2
Vidím to tak, že v službe 2903 bude kĺbový solaris ?
Reakcia na: Tatranka #78:
Lepšie sa už slovenská povaha popisať asi ani neda, bazmeg ? ?
Reakcia na: Peter55 #73:
Máš recht!
Pokiaľ najvyšší manažment nepochopí,že aj históriou sa podnik pozitívne reprezentuje,tak my sa môžeme potrhať a zmôžeme akurát kulové...Naprd je,že sa každú chvíľu mení vedenie a to su samí "odborníci" na dopravu,ale to tu všetci tu vieme.

Spravny Slovak ma šedzec v karčme,slopac a nadavac na panoch a na šicko kolo sebe,lamentovac jaky je chudobny a zavidzec sušedovi... ?

Hej IK280 hnije na letisku tiež,ale to je súkromný majetok a ten je v našej rozvinutej kapitalistickej spoločnosti nedotknuteľný...Ktorý ako,koho ako,samozrejme ?
Reakcia na: baumy #76:
No práve "kauza" KVKV mi pripomína to,čo sa udialo pred cca 50timi rokmi so Štiavnickou Ančou ?
Je pravda,že od vtedy sa tam musela vymeniť celá generácia múzejníkov,ale myslenie zostalo...
Dakto si zrejme myslí,že vonku vystavené železničné vozidlá je to isté,ako vonku vystavené električky.Omyl!A ten omyl sa vypomstil už na troch vozoch,čo roky chátrali na Bardejovskej.Výsledok je jeden vrak,jeden opraviteľný vrak a jeden prácne opravený vrak.Stále mi napadá jedna veta od Ing.J.Kubáčka v tom zmysle,že my Slováci najprv všetko necháme zničiť a potom to draho a prácne opravujeme.Ak teda ešte je čo...

Reakcia na: Peter55 #73:
To je ten pristup. Na zapade to beru ako svoju povinnost, je to vizitka podniku ako k svojmu dedicstvu pristupuje.

Nechapem ako taky ludia vobec mozu viest muzeum, toboz technicke. Ked si vezmeme aky smutny osud postihol pod ich rukami aj povodnu parnu masinu z detskej zeleznice...niekto tam ma vazny problem s kolajovou dopravou zrejme.
Reakcia na: 110mat110 #74:
S vysokou pravdepodobnosťou bude 4082 premávať v nadväznosti na odchody DŽ.
Bol by som velmi rad, keby sa sem dali odjazdy (aspon priblizne)
Ono je to hlavne o tom aby to bol aj záujem DPMK a kompetentných ľudí niečo take robiť. Je pravda, že pár ľudí spolupracuje ale celkovo je to nič moc. V iných mestách je ta podpora združení zo strany DP alebo SAD oveľa väčšia, napr. také ČSAD Semily myslím, nedávno bol článok alebo reportáž ako nejaký vodič začal zbierať predmety z histórie autobusovej dopravy a ČSAD mu poskytlo priestory aby mohol vytvoriť múzeum a plne ho v tom podporujú. Na slovensku si poťukajú na čelo a povedia ti či si normálny. Je to tu bieda aj v tomto smere...

A takisto technické múzeum ak sa nemýlim, že oni vystavujú exponáty na letisku. Čo je to za veteránistov, že nechajú exponáty pod holým nebom ❓ ❗ Napr KVKV č.1 takisto Ikarus a ďalšie. To je taký prístup typu "ta možme povedať, že mame aj električku a autobus" ale v akom stave a či to vydrží zachovalé aj o 10 rokov na to sa už nemyslí.
Reakcia na: Tatranka #71:
Ešte som zabudol na nadšencov z Miskolca... ?
Technické múzeum v Budapešti "pre istotu" nereaguje na dopisy ani v maďarčine,nieto ešte v angličtine ?
Reakcia na: baumy #68:
Priorita č.1 je dostať KVKV č.1 pod strechu a ..../zatiaľ nezverejním/
Ďalej vrátiť "do života" 10tku a MV1,tam veľa netreba,zatiaľ postačí vystavovateľný stav,ako bol doteraz.Faktom je,že by sa zišiel niektorý dvojnápravový voz v pojazdnom stave a hlavne poriadne opravený,lenže tu už je to otázka financií a času, no najskôr to vidím na obligátnu 104ku v retro úprave.Muzeálne vozy nie sú veľmi vhodné do prevádzky s ľuďmi a často/aj preto sa opravujú duplikáty s úpravami podľa súčasných predpisov/.Dosť ma mrzí,že T1 a T2 nie sú až také atraktívne pre verejnosť,ale je to v podstate logické,s laminátom nikoho neohúrime.Je ešte možnosť pokračovať v dokončení T2 do ako,tak pôvodného stavu,ale asi s peniazmi od DPMK počítať nemožno aj napriek tomu,že značné množstvo vecí máme z Brna.Uvidíme.

Kontakty sú aj nie sú.Máme vysunutú "spojku" v Brne/teda skoro.../.Kontakty sú skôr s jednotlivcami v Prahe,v Brne,s Blavákmi sme sa zatiaľ nejak nezbližovali,ale asi sa to zmení.Sponzoringy a zbierky na to netreba nejaké rady,proste vytipovať "obete" a otravovať,písať,mailovať,telefonovať!
Reakcia na: wlade #69:
Hej bude tam 4082 ?
Nevie niekto nahodou aky bus bude vypraveny v stredu na tej mimoriadnej trase ? #4082 ☺ ?
Este by som sa opytal, pokial to teda niesu priliz interne zalezitosti, aka je na teraz priorita alebo co je momentalne na programe dna v HSMD? Ci je to napr. zprevadzkovanie 10tky?
A mozno hlupy dotaz, zaujimalo by ma, ci ste v kontakte s obdobnymi spolkami v zahranici, ktore by sa boli ochotne podelit o svoje skusenosti s hladanim sponzorov, vyhlasovanim zbierok, atd. Zaujal ma tento clanok http://liberec.idnes.cz/nadsenci-z-liberce-opravili-dalsi-starou-tramvaj-je-to-radost-rikaji-1g7-/liberec-zpravy.aspx?c=A111110_1682825_liberec-zpravy_alh kde sa zmienuju ako im napr. pomohol spolok v Augsburku a poskytol im rozne diely.
Vopred vdaka
Reakcia na: tbus #66:
A hnojivo... ?
Reakcia na: 110mat110 #64:
taký kôň dokonca rekuperuje, vyrába plyn ?
Reakcia na: 110mat110 #64:
Tak ju budeme ťahať so súpravou 3 B 732 NGS... ?
Reakcia na: Tatranka #63:
Ale take nemozeme! Kon je predsa na neekologicku travu! Kym nebude CNG kon nic nebude ?
Reakcia na: Dispecer #62:
? dvojsystémová električka ?
Reakcia na: Tatranka #61:
Čisto teoreticky, ak by existovala výhybka z NO na Hlavnú, tak si požičať koníky z UVLF bol najmenší problém... ?
Reakcia na: Dispecer #58:
Presne tak!

Taká idea už bola dávno,ale nejak to potom vyšumelo do stratena.Viem si predstaviť víkendovú prevádzku cez letné prázdniny alebo aj niektoré iné dni.Pokiaľ by sa dali dokopy obidve Cassovie,tak je to technicky možné,určite by to malo jazdiť na Loky,to by v spojení s KDHŽ bola atrakcia na druhú a sú tam aj iné možnosti pokračovania zábavy a relaxu.Stále mi vychádza najlepšie trasa L2,len škoda,že sa nedá pretiahnuť cez Hlavnú,pohľadovo najatraktívnejšia časť mesta sa nedá ukázať za jazdy ?
Reakcia na: Kona #59:
Ty máš štrnásť?Myslel som,že viac.Tak to je problém,oficiálne musíš mať osemnásť,zákon nepustí.
Ale neoficiálne sa pridružiť môžeš,nikto ťa neodoženie,omladiny sa motá okolo celkom dosť.Najbližšie 1.5. na otváraní sezóny v Čermeli,okolo ŠLky sa motá dosť ľudí od nás, vrátane vodiča a majiteľa busu/Furčan/.Ja tam budem dúfam tiež. ?
Reakcia na: Tatranka #57:
Prijímate aj štrnásťročných? ?
Reakcia na: Tatranka #37:
Ako komerčáky obe Cassovie beriem, ale ako historičáky nie, aspoň nie teraz, keď je kopa historických vozidiel čo máme ešte v takom všelijakom stave... ?

Ale o pár rokov by sme mohli mať i my nejakú "91"-tku, či? ?
Kona a ty nemáš záujem rozšíriť rady HSMD?Vidím,že záujem o veci máš a ľudí máme málo.
S Turisom je najlepšie osobne,ja ho poznám nejaký ten rok.DPMK ako také nebude plánovať opravy historičákov iniciatívne,to nikdy ani nebolo.Beztak nevedia čo majú robiť,tam sa o to nikto nezaujíma.Ale keď im helfneme,tak sa dá všeličo.
Reakcia na: Tatranka #54:
Keď už som tu dal info z prvej ruky ? tak to tu vypním celé:

"Historické električky nie sú vhodné na bežnú premávku (vysoké náklady na prevádzku a údržbu, iné jazdné vlastnosti,...). V prevádzkyschopnom stave sa udržiavajú práve iba na vybrané akcie."

"V súčasnosti neplánujeme ani s rekonštrukciou historických električiek."

"V súčasnosti sa naša spoločnosť zameriava na nákup nových električiek (energeticky menej náročných, s vyšším štandardom pre cestujúcich,...). Rozsiahla rekonštrukcia električiek T3 na bežnú prevádzku nie je potrebná."

"DPMK, a.s. v daný deň bude premávať historickou električkou v rámci možnosti a záujmu cestujúcich (typ T1 a T2 väčšina cestujúcich nepokladá za historické električky a preto ich v prípade nasadenia ani nevyužíva)."

Takto ochotne mi zodpovedal otázky pán Šmihuľa cez mail. Keď som už predkladal rôzne návrhy na briky a trolejbusy a aký je stav s T3MOD, tak vždy ma iba odbil vedúci techniky (pán Turis): "Najlepšie bude keď sa stretneme. Nemyslíme si, že je vhodné Vami načrtnutú problematiku riešiť cestou e-mailov."
Otázky ohľadom T3MOD, /že či sa spojili s DPMK ohľadom opravy električky/ som posielal ešte na EVPÚ a.s., no z EVPÚ mi prišla odpoveď, že DPMK na ich ponuky vraj vôbec nereflektoval.
Reakcia na: veteran #39:
V zásade áno.
Vieš,že s pôvodnými farbami je to zatiaľ na draka.Prapôvodne som mal v tých návrhoch retro lak, zelenú a hnedú variantu s linkami v zlatej alebo žltej.Lenže všetko sa dávno dakde stratilo,šak to bulo uchovavane na disketach ? A Turis to určite už nemá...
Reakcia na: Kona #51:
Z prvej ruky,to sa počíta!
Na hlavnú dotrepať celý zametač to by bol horor.Ono sa to rado vykoľajuje hlavne na rozmlátených výhybkách,no a po ceste na Hlavnú je práve jedna taká
?
Reakcia na: Kona #38:
Mestský náter mne nevadí,ale toto je proste gadžovina,gýč.
Mimochodom nátery sú vďačnou témou zúrivých diskusií aj na železničných fórach... ?
Reakcia na: Kona #40:
To nie je.Lenže ono práveže ide o to,že CASSOVIE nikdy nejazdili v pravidelnej doprave v KE!Tie boli kúpené za účelom prestavby na vyhliadkové vozidlá.Teraz som robil päťstranový elaborát pre Pamiatkový úrad,nechci vedieť,čo všetko požadujú,aby to spĺňalo podmienky historickej kultúrnej pamiatky.
Za chvíľu tu dakto bude chcieť vyhlasovať za KP aj koňku alias BĽUT ?
Reakcia na: Tatranka #50:
Tie info mám priamo od "Vedúceho oddelenia dopravnej technológie a komunikácie", pána Ing. Šmihuľu ? ?

Však nech vystavia aj so zametačom ? Nech sa ľudia pýtajú ako to vlastne všetko funguje... Ale ako mi napísal tak "nie je vo vyhovujúcom stave na takéto prezentovanie" ? Takže nič ?
Reakcia na: Kona #43:
Ta dajak sce še rozbehli... ?

Na blinkre gombík je,lenže k tomu treba akumulátor,a to sa nepoužíva už dávno,beztak to svetlo nevidno.Stierač je na ručný pohon.

A tie info máš odkiaľ?To,že väčšina cestujúcich T1 a T2 nepovažuje za historické je logické,je to dlhšie a červenokrémové...Asi dáme spraviť aj 336...
MWG M3 ta to by museli odpojiť zametač a to je "trochu" viac káblov na šrubovacích okách a kemu še z tym chce yebac ňe?Za Reipricha sa to dalo a M3 jazdila po meste ?
Reakcia na: 110mat110 #46:
? ? ? Tak to by som teda chcel vidieť Ringhoffer v dnešnom korporátnom nátere. To je ako predstaviť si 15T v košickom korporátnom nátere. Už len tá predstava 15T a Košice je úplne sci-fi ? ? Ale 104 by sa najprv musela dostať na tú GO. Asi u 104 platí predpísaný počet najazdených km do GO, ktovie.
Reakcia na: baumy #42:
Košické električky mali pôvodne podľa všetkého mestské farby, t. j. modrý základ so žltými linkami.
Reakcia na: baumy #45:
Cez hlavnú asi ťažko. A napájanie cez batériu? ? ? ? Však to sa nedá. Tá historická linka by mohla byť na trase vtedajšej linky, kde jazdili Ringhoffery, alebo na trase nejakej dnešnej linky, alebo na trase linky, ktorej trasa (úplne odlišná od dnešných) bola už dávno zrušená a takýmto zavedením si ju uctiť ?
Reakcia na: Kona #44:
teraz neviem, ci je lepsie nechat 104 v aspon ako takom laku alebo sa po GO pozerat na vlnky 😃
Reakcia na: Kona #41:
Suhlasim, bola by skoda jednu obetovat na ukor druhej aj ked zrejme by to momentalne bolo najjednoduchsie riesenie.

Hist. linka by bola fajn ale co trasa? Bolo by napr. vobec technicky mozne aby bola na Hlavnej napajana bateriou ?
Reakcia na: baumy #42:
Nový náter by mal šancu iba vtedy ak by 104 išla na GO (a to nevieme kedy vôbec pôjde) a mala by už zúfalo ošarpaný lak (čo ešte stále nemá). Nejaký podobný postup je aj pri GO ostatných bričiek, ale niekedy pochybujem nad tým, či to nebola len generálka štetkou ?
Chcel by som sa ešte opýtať ako je to s blinkrami a stieračmi okien na 104. Sú funkčné alebo nie? Má vôbec nejaký "gombík" na zapnutie a vypnutie blinkrov a stieračov, či sú iba na parádu?

Mimochodom, koho by ešte zaujímalo, tak
DPMK nevypraví spolu s Ringhofferom aj T1 a T2, vraj preto, že "typ T1 a T2 väčšina cestujúcich nepokladá za historické električky a preto ich v prípade nasadenia ani nevyužíva."
DPMK nevystaví 5.5.2013 aj MWG #M3, vraj preto, že "MWG #M3 nie je vo vyhovujúcom stave na takéto prezentovanie."
A väčšina akcií usporiadaných dopravným podnikom bude pravdepodobne až v septembri k ETM.

Toť vsjo ?
Reakcia na: veteran #39:
Spravne, jednak nema nic spolocne a aj samotne prevedenie je viac nez zufale. Osobne by som sa priklonil k tradicnej cervenej ale ak ju podnik za kazdu cenu a silou mocou chce mat v mestskych farbach, tak existuju aj ine riesenia, napr. by mohla byt totozna s prazskym prevedenim ( http://files.tramvajevpraze.webnode.cz/200000086-6d9646e910/DSCN0367.JPG ) ale cervena by bola nahradena modrou, zlte ozdobne linky by zostali, pripadne naopak. Uz to by bol poriadny posun k lepsiemu.
Reakcia na: Dispecer #33:
Určite sa oplatí mať čo najviac historických vozidiel, hoci aj rovnakého typu. Všetky tri sú prakticky technické pamiatky a keď budú všetky tri prevádzkyschopné, možno sa dočkáme aj nejakej historickej linky, alebo viacerych akcií s historickými električkami ?
Reakcia na: Tatranka #36:
Tak moment...ani jeden Ringhoffer nie je predsa pôvodom náš. Všetky sú z Prahy a tam aj väčšinu svôjho "života" prežili, no tak ale dajme tomu, že Cassovie, #10 a #12 sú náhrady a #21 je pôvodná, tak prakticky by mohli byť aj historickými vozidlami. Taktiež tu nejde len o to, kde premávali, ale uvedomiť si to, že tu na Slovensku máme iba tri celé zachovalé Ringhoffery a celkovo sú to také technicko-historické električky. Máme šťastie, že sa tento najznámejší typ električky z prvej polovice 20. storočia zachoval ešte na Slovensku a práve preto by mali byť zaradené medzi normálne historické vozidlá, aj keď neboli nikdy v riadnej premávke s cestujúcimi.

S tým počtom nemusíš až tak preháňať ? Sú 4 (celé 103, 104 a 10; polovica z 12 a polovica z 21) ?
Reakcia na: Kona #38:
Predpokladám, že mu vadí na nátere asi toľko, že s "mestským náterom", ktorý sa na týchto električkách kedysi objavoval, nemá tento tu nič spoločné.
Reakcia na: Tatranka #35:
Mne sa náter, ktorý má teraz 104 celkom páči. Však je v mestských farbách, tak neviem, čo Vám tam chýba, čo je zle atď...
Reakcia na: Dispecer #33:
Ako sa to vezme.Na bežné "huntovanie" sa hodia.Praha má tiež vozy múzeálne a komerčné.Komerčáky sú duplicitné kusy s úpravami do súčasnej prevádzky a úspešne to prevádzkujú na linke 91,ale to už nosím drevo do lesa v tvojom prípade ?
Reakcia na: baumy #31:
103 nie je nám zatiaľ jasné,čo s tým zamýšľa DPMK.Ako krčmu to už von nedávajú asi dva roky.Po doplnení druhého kontroléra a spätných úpravách by jazdiť mohla.

Z Olomouca by som si príklad veľmi nebral.Oni nemali žiaden svoj historický voz,tak to vyriešili takto.My ich máme našťastie dosť.Zatiaľ je status Cassovií komerčné využitie,možno sa to za 20-30 zmení,kto vie...

Ringhoffery...No keď to spočítame,tak áno.Je ich 4,5 ? /0,5 to je vrak dvanástky.../
Reakcia na: Kona #29:
Uf ale toho je...Takže poporiadku:
V Košiciach nikdy neboli električky s tyčovým alebo lýrovým zberačom.Už prvé KVKVčka mali pantografy Siemens.To čo má teraz KVKV č.1 je ešte z Miskolca.

T1 už sa to tu pred nejakým "rokom" diskutovalo.Ten Ostravský stav nie je samozrejme ideálny...Pokiaľ by sa robila prestavba do pôvodného stavu,tak sa to netýka len interiéru,aj zvonku je dosť podstatných zmien napr.okná,čelný transparent a detaily/blinkre,zadné združené svetlá.../.Z dlhodobého hľadiska sa o tomto neuvažuje,jednak je T1 pomerne čerstvo po GO,jednak by to bola veľmi náročná úloha/potreba novovýroby replík prakticky všetkého vybavenia interiéru a doplnkov/ a o finančnej stránke radšej ani neuvažujem ?
Viac menej, ak niekto chce vidieť T1 v stave po vyrobení,tak má možnosť v Ostrave/tá sa podobá košickým najviac/ ,potom v TM Brno a v Prahe.Plzeň síce má tiež,ale v nejakom "divnom" stave.

Nákladný vagón ČSD Z 1- XXX /číslo sa dá dohľadať na ráme,zatiaľ k tomu nedošlo/.Podľa odtlačkov výrobných štítkov na ráme porovnávaním a meraním identifikovaný,ako najpravdepodobnejší výrobca Magyar Waggon és Gépgyár r.t. Gyor.Rok výroby okolo 1900 plus mínus desať rokov/na základe konštrukčných prvkov/.Vagón bol nájdený myslím v roku 1998 v koľajisku TSS Haniska pri Košiciach v skupine vyradených vozňov určených na šrotáciu.HSMD sa ho podarilo získať,takže nebol zlikvidovaný a v cca 1999 bol prepravený do DPMK po vlečkách VSŽ a rýchlodráhe.Teraz je čiastočne opravený "brigádou" HSMD.Zapísaný,ako Národná kultúrna pamiatka SR.

Cassovia 104 potrebuje dať dokopy hlavne skriňu,je totálne rozheganá,miestami to už hnije a ten náter nekomentujem znova.
Reakcia na: baumy #30:
Ja to neberiem,ako kritiku.Skôr to bol taký povzdych nad súčasným stavom ?
Reakcia na: baumy #31:
Oplatí sa mať funkčné 3 Ringhoffery rovnakého typu? (Sú rovnakého typu, iba "Cassovie" prešli ešte v Prahe nejakou opravou, čo zmenilo vzhľad po bokoch.)
Reakcia na: baumy #31:
(Mylim)
K Ring. 103, vyhliadky su teda take ze bude skor sluzit na nahradne diely alebo by jej stav este teoreticky umoznoval sprevadzkovanie?

Do buducna nieje ani zamer vyhlasit 103 ( v pripade zachovania ) a 104 za hist. vozy? Opat mi neda nespomenut priklad z Olomouca, http://www.dpmo.cz/default.asp?str=sbirka-tramvaj-223&str2=sbirka ani v tomto pripade sa nejednalo o povodny voz a v Ol vykonaval sluzbu uz len ako sluzobny.

A posledna otazka.
Milim sa, alebo po Prahe su Ringhoffery v Kosiciach zachovale v najvacsom pocte?
Dakujem za komentare, ten kriticky prispevok bol samozrejme na adresu podniku a jeho predstavitelov. Chapem ze pokial nebude ochota a podpora z ich strany tak je tazke sa pohnut dalej. Vsetka cest vam, nadsencom a ludom z okruhu HSMD ktory robite co je vo vasich silach.
Reakcia na: Tatranka #28:
Ďakujem za užitočné info o aktuálnom stave historických električiek ?
Stav 104 ma ani veľmi neprekvapuje ? Ako môj pradedko hovorí: "Starej verk je starej verk". Ja si myslím že 104 je na svoj vek celkom v dobrom stave (nerátam teraz stav Bratislavských historických električiek, tie sú nablýskané a vytunené jak hovado ? a sú ešte v lepšom stave jak normálne električky v prevádzke)
Ja len dúfam že sa podarí KVKV #1 a ostatné historické električky sprevádzkovať. Držím palce ?

U T1 sa neplánuje prestavba interiéru na pôvodný?
Premávali tu niekedy električky s tyčovým alebo s lýrovým zberačom?
Vedel by mi niekto povedať viac informácií o tomto vozidle
http://imhd.sk/ke/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=7412#80032-1-Vozovna-Bardejovska ?
Reakcia na: baumy #23:
Všetko sa dá aj tu,lenže je to presne tak,ako napísal Dimi.Papierovačky a zdanlivo sa nič nedeje lebo nič nevidno.Električky sú majetkom DPMK a nie nadšencov,takže všetky aktivity musia oni odsúhlasiť,povoliť vstup do podniku,povoliť prácu v ich priestoroch,školenia BOZP atď., ďalej na všetko treba peniaze,sponzorov a to sú ďalšie papierovačky,telefonáty,maily,kopa času pretečie...Ľudia zvonku vidia len opravené električky,ale čo za tým je to už nevedia.
U KVKV č.1 sme situáciu začali riešiť ihneď,veci sa pohli,ale treba ešte vyčkať nejaký čas a ja dúfam,že čo najkratší.No a potom dohliadať na všetko,aby sa nezopakovalo to isté.
Cassovie samé o sebe nie sú historické vozidlá,ku košickej MHD nemajú žiadny vzťah.A to,ako vyzerá 104 je vec DPMK,pred rokmi som im predostrel niekoľko návrhov na nový náter,nič z toho sa nerealizovalo,nikoho nútiť nemôžeme...
Reakcia na: LubomirM #24:
Nie.To nebola pôvodom Ostravská T2R,ale originál T2.To,že tam budú nejaké modernizačné úpravy samozrejme pripúšťam.
Reakcia na: baumy #23:
Aj u nas sa daju organizovat brigady a podobne. Snad sa nam to podari. Ale nevies si predstavit, kolko papierovaciek je k tomu, aby sme take nieco mohli spustit a hlavne, ked su dotknute vozidla v priestoroch dpmk. Vtedy je to o to viac papierovaciek. Takze upravim to.. Da sa to, chce sa a moze. Ale ide sa po poriadku, riesime byrokraticke veci a potom dalej. Zaroven subezne s tym sa riesilo vozidlo Karosa SL-11, ktore je po GO motora. A to, ze elektricka hnije pod holym nebom, sa nam tiez nepaci a podnikame urcite kroky, aby sa to napravilo. Ale vsetko je vec jednani a kompromisov. Nemozem vsetko napisat... 😉
Reakcia na: baumy #23:
Všetko je to o ľudoch a prístupe. Ak sa chce, tak sa dá. Tu je výsledok http://www.vykradaci.eu/?p=53428 ?
Reakcia na: Tatranka #15:
Ta T2 nema vyzbroj z T3?
Smutny je ten stav historickych vozov. Napr. v CR vedia zalozit nadacie, zbierky, organizovat brigady, urobit vsetko pre ich zachranu. Samozrejme u nas sa to neda, nechce, nemoze. Som toho nazoru ze ani č.1 sme si naspat nezasluzili, mala radsej zostat v Brne pod strechou a v bezpeci. Ved to je skandal ze elektricka ktorej zachrana by mala byt absolutnou prioritou su ty idioti schopny nechat zhnit pod holym nebom. Komu toto prospieva? Preco ju vlastne dostali do ruk?
Ad Ring. 104, tiez ma neprestava udivovat ze podnik je bez hanby schopny sa prezentovat v style za ktory by sa nemuseli hanbit ani balkansky kolotocari, zial vkus a aspon troska ucty k stroju, to su veci ktore nie vsetci maju v sebe. Priklad ze aj uprava do farieb daneho mesta sa da urobit citlivo http://zahradni-tramvaj.webnode.cz/ringhoffer-2238/
Reakcia na: veteran #14:
Hehe,to by bol rozruch.Najlepšie na linku F2 ráno na šiestu ?
Reakcia na: Dispecer #19:
pozri si fotky z južnej triedy alebo z nižných kapustníkov, no a tak nejako podobne to vyzerá aj na rýchlodráhe ?
Reakcia na: Dispecer #19:
Cassovia na rýchlodráhe už bola ?
Reakcia na: Kona #13:
Ani vrámci sci-fi snov si neviem predstaviť „Cassoviu“ premávať po rýchlodráhe...
Reakcia na: veteran #14:
Tak to už hej ? A na 52 alebo 56 nasadiť 4082 ? ?
Bude plno jak každý rok
Mozem do autobusu zobrat bike? Samozrejme ak nebude plno
Reakcia na: Kona #10:
Nuž takto:
K.V.K.V. č.1 t.č. Múzeum letectva,zapožičané STM,prakticky nepojazdná,naposledy to jazdilo v 1981,nie je jasné do akého stavu by sa to malo rekonštruovať/terajší Miskolcký alebo stavba prakticky repliky pôvodného stavu po vyrobení?/,neviem kedy a za čo

Nákladná č.1 vystavovateľný stav,vlastnou silou nepojazdná,výstava histórie MHD t.č. v žalostnom stave,má ostať tak,ako je

Nákladná č.2 vrak,výhľadovo reko do stavu po vyrobení,nevie sa kedy a za čo

Nákladná č.3 s odmetačom snehu,prakticky stále v prevádzkovom stave,má ostať v podobe,ako pracovný voz

Ring.21 holý rám po oprave/sfušovanej/,v najbližších rokoch oprava nehrozí,plán prestavba na vlek ku desiatke

Ring.10 ako,tak pojazdná,chce to dať dokopy pojazd a hlavne elektrovýzboj,vonkajší lak zničený od polepov ku kandidtúre mesta na EHMK 2013,treba dokončiť interiér,nemá kto a za čo

Ring.12 vrak,na vyťaženie rámu,čo bolo ešte dobré je vykuchané a odložené

Ring.103 NIE JE HISTORICKÉ VOZIDLO!!! Ťažko povedať,čo s tým,prenájom,ako krčma asi skončil,pojazd je dobrý, šikol by sa pod desiatku,jeden kontrolér v zbierke

Ring.104 NIE JE HISTORICKÉ VOZIDLO!!!Na komerčné účely áno,ale už zúfalo potrebuje GO.Ja sa divím DPMK,že ten hnoj púšťajú vonku a ešte s ľuďmi.

T1 plne schopná

T2 plne schopná,miestami zhnitá kasňa,potreba uviesť interiér do stavu cca po vyrobení,väčšina vecí je v sklade

Skrátka žije sa z toho,čo sa opravilo ešte za riaditeľovania Ing.Reipricha,niečo málo ešte stihli chlapci z HSMD za Tkáča/vagón/,potom čierna diera/okrem trolejbusu a ŠLky,ale to je súkromný majetok/.



Reakcia na: Kona #13:
A na vnútrozávodnú nasadiť ŠLku. To budou hutníci koukat ?
Reakcia na: Kona #10:
Alebo by bol lepší nápad nasadiť ich na LR1
Reakcia na: Diamant #8:
Má len zapožičanú najstaršiu košickú električku,ktorú suší pod širákom na letisku druhý rok.Mám dojem,že už dlho nebude... ?
A stavbu repliky kĺbáku sledujem od začiatku,držím palce,bude to pecka!
Reakcia na: veteran #7:
Ty rozvratný provokatér ?
Chcel by som sa opýtať širokej verejnosti, ktoré z historických električiek sú vlastne prevádzkyschopné a ktoré neprevádzkyschopné sa plánujú zrekonštruovať do prevádzkyschopného stavu:
MWG #M1, #M2, #M3, #1;
Ringhoffer #21, #10, #12, #103

A okrem Ringhoffera by mohli dať aj T1 a T2, ale všetky tri vozidlá tak, aby ich normálne vypravili na L2 podľa platného cestovného poriadku. Alebo by mohli všetky tri dať na L4.
Každopádne prajem veľa šťastia s tou ŠM 16,5 ?
Obávam sa, že technické múzeum nemá nič viacej, ako DP.

Ak to výde podľa plánu, tak o rok uvidíte na hlavnej ŠM 16,5.
Reakcia na: Tatranka #4:
Technické múzeum svojimi "deponátmi" zostavu neposilní? ?
Počkajte na rok, to bude už situácia výrazne lepšia.
chcelo by to aspoň približne odchody 2-ky zo stanice,nech tam ľudia nečakajú na ňu hodinu ?
Reakcia na: tbus #3:
Deponuje sa ?
Reakcia na: Davidoshmhd #1:
ale aj ŠLka je v depozite DPMK, keď tam parkuje ?
Reakcia na: Davidoshmhd #1:
Verejnosti je to aj tak jedno... ?
Skrátka aj tak neuvidíte nič nové ?
" ponúkne širokej verejnosti na obdiv zo svojho depozitu tri historické električky a dva autobusy."
DPMK má iba jeden historický bus, ale dobre 😃