Prvého mája sa na otvorenie detskej železnice odveziete historickým autobusom a električkou. Piateho mája budú historické električky a autobusy na Hlavnej ulici.
Otvorenie sezóny detskej železnice
V stredu, 1. mája 2013 o 09:00, sa v Čermeľskom údolí uskutoční otváracia jazda vláčikom ťahaným 129-ročnou parnou mašinkou Katka. DPMK v súvislosti s otvorením prevádzky detskej železnice mimoriadne vypraví:
- historickú električku Ringhoffer #104 „Cassovia“, ktorá bude jazdiť v čase od 08:10 do 16:00 na trase linky 2 (Železničná stanica - Havlíčkova a späť) s odchodmi:
Staničné nám. ► Havlíčkova | 08:10 | 09:02 | 10:02 | 11:02 | 12:02 | 13:02 | 14:02 | 15:02 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Havlíčkova ► Staničné nám. | 08:40 | 09:37 | 10:37 | 11:37 | 12:37 | 13:37 | 14:37 | 15:37 |
- historický autobus Ikarus 280 #4082, ktorý bude jazdiť v čase od 08:00 do 16:00 na mimoriadnej linke 14A po trase Havlíčkova - Čermeľ - Alpinka a späť. Odchody z Havlíčkovej budú po príchode historickej električky.
- Jazda historickou električkou a autobusom je zdarma.
Aj keď oficiálne otvorenie sezóny detskej železnice je 1. mája, detská železnica začína jazdiť už od soboty 27. apríla 2013.
Na linkách 14 a 29 budú 1. mája premávať kĺbové nízkopodlažné autobusy.
Cassovia Retro 2013
11. ročník medzinárodného stretnutia historických vozidiel sa uskutoční v nedeľu, 5. mája 2013, v čase od 10:30 do 15:30, na Hlavnej ulici pred Štátnym divadlom. Vystavených bude aj 5 historických vozidiel MHD, konkrétne električky Ringhoffer, Tatra - ČKD T1 a T2, a autobusy Ikarus 280 a Karosa ŠL11. Počas trvania výstavy budú k dispozícii aj vodiči, ktorí radi poskytnú informácie týkajúce sa vystavených vozidiel.
Tatranka
K.V.K.V. č.1 t.č. Múzeum letectva,zapožičané STM,prakticky nepojazdná,naposledy to jazdilo v 1981,nie je jasné do akého stavu by sa to malo rekonštruovať/terajší Miskolcký alebo stavba prakticky repliky pôvodného stavu po vyrobení?/,neviem kedy a za čo
Nákladná č.1 vystavovateľný stav,vlastnou silou nepojazdná,výstava histórie MHD t.č. v žalostnom stave,má ostať tak,ako je
Nákladná č.2 vrak,výhľadovo reko do stavu po vyrobení,nevie sa kedy a za čo
Nákladná č.3 s odmetačom snehu,prakticky stále v prevádzkovom stave,má ostať v podobe,ako pracovný voz
Ring.21 holý rám po oprave/sfušovanej/,v najbližších rokoch oprava nehrozí,plán prestavba na vlek ku desiatke
Ring.10 ako,tak pojazdná,chce to dať dokopy pojazd a hlavne elektrovýzboj,vonkajší lak zničený od polepov ku kandidtúre mesta na EHMK 2013,treba dokončiť interiér,nemá kto a za čo
Ring.12 vrak,na vyťaženie rámu,čo bolo ešte dobré je vykuchané a odložené
Ring.103 NIE JE HISTORICKÉ VOZIDLO!!! Ťažko povedať,čo s tým,prenájom,ako krčma asi skončil,pojazd je dobrý, šikol by sa pod desiatku,jeden kontrolér v zbierke
Ring.104 NIE JE HISTORICKÉ VOZIDLO!!!Na komerčné účely áno,ale už zúfalo potrebuje GO.Ja sa divím DPMK,že ten hnoj púšťajú vonku a ešte s ľuďmi.
T1 plne schopná
T2 plne schopná,miestami zhnitá kasňa,potreba uviesť interiér do stavu cca po vyrobení,väčšina vecí je v sklade
Skrátka žije sa z toho,čo sa opravilo ešte za riaditeľovania Ing.Reipricha,niečo málo ešte stihli chlapci z HSMD za Tkáča/vagón/,potom čierna diera/okrem trolejbusu a ŠLky,ale to je súkromný majetok/.