Prvého mája sa na otvorenie detskej železnice odveziete historickým autobusom a električkou. Piateho mája budú historické električky a autobusy na Hlavnej ulici.
Otvorenie sezóny detskej železnice
V stredu, 1. mája 2013 o 09:00, sa v Čermeľskom údolí uskutoční otváracia jazda vláčikom ťahaným 129-ročnou parnou mašinkou Katka. DPMK v súvislosti s otvorením prevádzky detskej železnice mimoriadne vypraví:
- historickú električku Ringhoffer #104 „Cassovia“, ktorá bude jazdiť v čase od 08:10 do 16:00 na trase linky 2 (Železničná stanica - Havlíčkova a späť) s odchodmi:
Staničné nám. ► Havlíčkova | 08:10 | 09:02 | 10:02 | 11:02 | 12:02 | 13:02 | 14:02 | 15:02 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Havlíčkova ► Staničné nám. | 08:40 | 09:37 | 10:37 | 11:37 | 12:37 | 13:37 | 14:37 | 15:37 |
- historický autobus Ikarus 280 #4082, ktorý bude jazdiť v čase od 08:00 do 16:00 na mimoriadnej linke 14A po trase Havlíčkova - Čermeľ - Alpinka a späť. Odchody z Havlíčkovej budú po príchode historickej električky.
- Jazda historickou električkou a autobusom je zdarma.
Aj keď oficiálne otvorenie sezóny detskej železnice je 1. mája, detská železnica začína jazdiť už od soboty 27. apríla 2013.
Na linkách 14 a 29 budú 1. mája premávať kĺbové nízkopodlažné autobusy.
Cassovia Retro 2013
11. ročník medzinárodného stretnutia historických vozidiel sa uskutoční v nedeľu, 5. mája 2013, v čase od 10:30 do 15:30, na Hlavnej ulici pred Štátnym divadlom. Vystavených bude aj 5 historických vozidiel MHD, konkrétne električky Ringhoffer, Tatra - ČKD T1 a T2, a autobusy Ikarus 280 a Karosa ŠL11. Počas trvania výstavy budú k dispozícii aj vodiči, ktorí radi poskytnú informácie týkajúce sa vystavených vozidiel.
Tatranka
V Košiciach nikdy neboli električky s tyčovým alebo lýrovým zberačom.Už prvé KVKVčka mali pantografy Siemens.To čo má teraz KVKV č.1 je ešte z Miskolca.
T1 už sa to tu pred nejakým "rokom" diskutovalo.Ten Ostravský stav nie je samozrejme ideálny...Pokiaľ by sa robila prestavba do pôvodného stavu,tak sa to netýka len interiéru,aj zvonku je dosť podstatných zmien napr.okná,čelný transparent a detaily/blinkre,zadné združené svetlá.../.Z dlhodobého hľadiska sa o tomto neuvažuje,jednak je T1 pomerne čerstvo po GO,jednak by to bola veľmi náročná úloha/potreba novovýroby replík prakticky všetkého vybavenia interiéru a doplnkov/ a o finančnej stránke radšej ani neuvažujem ?
Viac menej, ak niekto chce vidieť T1 v stave po vyrobení,tak má možnosť v Ostrave/tá sa podobá košickým najviac/ ,potom v TM Brno a v Prahe.Plzeň síce má tiež,ale v nejakom "divnom" stave.
Nákladný vagón ČSD Z 1- XXX /číslo sa dá dohľadať na ráme,zatiaľ k tomu nedošlo/.Podľa odtlačkov výrobných štítkov na ráme porovnávaním a meraním identifikovaný,ako najpravdepodobnejší výrobca Magyar Waggon és Gépgyár r.t. Gyor.Rok výroby okolo 1900 plus mínus desať rokov/na základe konštrukčných prvkov/.Vagón bol nájdený myslím v roku 1998 v koľajisku TSS Haniska pri Košiciach v skupine vyradených vozňov určených na šrotáciu.HSMD sa ho podarilo získať,takže nebol zlikvidovaný a v cca 1999 bol prepravený do DPMK po vlečkách VSŽ a rýchlodráhe.Teraz je čiastočne opravený "brigádou" HSMD.Zapísaný,ako Národná kultúrna pamiatka SR.
Cassovia 104 potrebuje dať dokopy hlavne skriňu,je totálne rozheganá,miestami to už hnije a ten náter nekomentujem znova.