Prvého mája sa na otvorenie detskej železnice odveziete historickým autobusom a električkou. Piateho mája budú historické električky a autobusy na Hlavnej ulici.
Otvorenie sezóny detskej železnice
V stredu, 1. mája 2013 o 09:00, sa v Čermeľskom údolí uskutoční otváracia jazda vláčikom ťahaným 129-ročnou parnou mašinkou Katka. DPMK v súvislosti s otvorením prevádzky detskej železnice mimoriadne vypraví:
- historickú električku Ringhoffer #104 „Cassovia“, ktorá bude jazdiť v čase od 08:10 do 16:00 na trase linky 2 (Železničná stanica - Havlíčkova a späť) s odchodmi:
Staničné nám. ► Havlíčkova | 08:10 | 09:02 | 10:02 | 11:02 | 12:02 | 13:02 | 14:02 | 15:02 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Havlíčkova ► Staničné nám. | 08:40 | 09:37 | 10:37 | 11:37 | 12:37 | 13:37 | 14:37 | 15:37 |
- historický autobus Ikarus 280 #4082, ktorý bude jazdiť v čase od 08:00 do 16:00 na mimoriadnej linke 14A po trase Havlíčkova - Čermeľ - Alpinka a späť. Odchody z Havlíčkovej budú po príchode historickej električky.
- Jazda historickou električkou a autobusom je zdarma.
Aj keď oficiálne otvorenie sezóny detskej železnice je 1. mája, detská železnica začína jazdiť už od soboty 27. apríla 2013.
Na linkách 14 a 29 budú 1. mája premávať kĺbové nízkopodlažné autobusy.
Cassovia Retro 2013
11. ročník medzinárodného stretnutia historických vozidiel sa uskutoční v nedeľu, 5. mája 2013, v čase od 10:30 do 15:30, na Hlavnej ulici pred Štátnym divadlom. Vystavených bude aj 5 historických vozidiel MHD, konkrétne električky Ringhoffer, Tatra - ČKD T1 a T2, a autobusy Ikarus 280 a Karosa ŠL11. Počas trvania výstavy budú k dispozícii aj vodiči, ktorí radi poskytnú informácie týkajúce sa vystavených vozidiel.
Tatranka
Ďalej vrátiť "do života" 10tku a MV1,tam veľa netreba,zatiaľ postačí vystavovateľný stav,ako bol doteraz.Faktom je,že by sa zišiel niektorý dvojnápravový voz v pojazdnom stave a hlavne poriadne opravený,lenže tu už je to otázka financií a času, no najskôr to vidím na obligátnu 104ku v retro úprave.Muzeálne vozy nie sú veľmi vhodné do prevádzky s ľuďmi a často/aj preto sa opravujú duplikáty s úpravami podľa súčasných predpisov/.Dosť ma mrzí,že T1 a T2 nie sú až také atraktívne pre verejnosť,ale je to v podstate logické,s laminátom nikoho neohúrime.Je ešte možnosť pokračovať v dokončení T2 do ako,tak pôvodného stavu,ale asi s peniazmi od DPMK počítať nemožno aj napriek tomu,že značné množstvo vecí máme z Brna.Uvidíme.
Kontakty sú aj nie sú.Máme vysunutú "spojku" v Brne/teda skoro.../.Kontakty sú skôr s jednotlivcami v Prahe,v Brne,s Blavákmi sme sa zatiaľ nejak nezbližovali,ale asi sa to zmení.Sponzoringy a zbierky na to netreba nejaké rady,proste vytipovať "obete" a otravovať,písať,mailovať,telefonovať!