Bratislavský kraj má záujem obnoviť cezhraničnú autobusovú linku do Rakúska.
Už štyri mesiace nepremáva žiadna autobusová linka medzi Bratislavou a rakúskym Hainburgom, v ktorom žije veľká komunita Slovákov a ktorý je tiež obľúbenou destináciou Bratislavčanov. Poslednú komerčnú autobusovú linku, ktorá tieto dve mestá spájala, zrušil dopravca Slovak Lines nečakane v polovici novembra 2021 spolu s ukončením prevádzkovania regionálnej dopravy v Bratislavskom kraji.
Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ktorý v minulom roku vysúťažil nového regionálneho autobusového dopravcu, si v rámci tejto súťaže vyhradil opciu umožňujúcu objednať si aj prevádzku cezhraničných liniek do Hainburgu a Rajky. Župa v novembri informovala, že pred objednaním cezhraničnej dopravy do Hainburgu musí najskôr analyzovať doterajšiu prevádzku linky, dopady jej prevádzky na rozpočet kraja a možnosti spolufinancovania ďalšími partnermi.
Podľa najnovších informácií má Bratislavský samosprávny kraj záujem objednať prevádzku autobusovej linky do Hainburgu ešte v tomto roku. „Aktuálne sa rokuje s partnermi o podmienkach, prevádzke a financovaní. S prevádzkou linky sa uvažuje od septembra 2022," uviedla hovorkyňa BSK Lucia Forman. O návrhu riešenia dopravy do Hainburgu bude rokovať aj marcová mestská rada hlavného mesta.
Doplnené 24.3.2022: Podľa návrhu, ktorý budú ešte jednotlivé strany schvaľovať, si linku do Hainburgu bude objednávať Bratislavský samosprávny kraj v rámci uplatnenia opcie u dopravcu Arriva Mobility Solutions. Dopravca má podľa zmluvy s krajom čas na prípravu prevádzky 6 mesiacov. Na prevádzku linky majú finančne prispievať aj mesto Bratislava a Dolné Rakúsko. Náklady na prevádzku by mali byť rozdelené v pomere 1/3 Dolné Rakúsko, 2/3 BSK + mesto Bratislava (tu rozdelenie 64 % : 36 %). Príspevok hlavného mesta sa odhaduje na 34- až 85-tisíc € ročne v závislosti od intervalu a počtu cestujúcich.
Pri spustení prevádzky linky sa počíta s intervalom spojov 60 minút (ako mala pôvodná linka 901), v prípade dostatočného počtu cestujúcich je možné jeho zníženie na 30 minút. Návrh tarify počíta so základným neprestupným cestovným vo výške 2,50 € a zľavneným vo výške 1,50 €. V prípade nákupu cez mobilnú aplikáciu IDS BK by lístok platil 60 minút a bol prestupný aj v rámci zón 100+101. Návrh obsahuje aj viacero typov predplatných cestovných lístkov. Úsek v Rakúsku by bol celý v zóne 190, ktorá by zodpovedala trom štandardným regionálnym zónam.
Valec
#28, #29: Začínať bude pod Mostom SNP
#29:
- spojenie po nábreží lepšie zabezpečia linky 50 (aj keď len jednosmerne), 70 a v budúcnosti aj 40, než medzinárodná linka s hodinovým intervalom. Navyše jazda na ASMN znamená o.i. predĺženie trasy, a teda buď zhoršenie intervalu (75+ min.) alebo vozidlo navyše a zbytočné prestoje.
- vnútroštátnu tarifu si rakúska strana medzi sebou prerokovala a prišla k záveru, že to nie je vhodné riešenie. Navyše by v takomto prípade bola linka v súbehu s S7, čo je v rozpore s nejakým predpisom (nepochopil som presne kontext).
- návrh na novú linku (dajme jej pracovné číslo 902) sa rysuje, budúcnosť ukáže
#31: Na linku MHD sa vzťahuje iná legislatíva týkajúca sa práce vodiča ako na medzinárodnú linku. Takže predĺženie bežnej linky MHD by znamenalo, že každý jeden vodič, čo sa na nej vyskytne sa musí pre daný turnus riadiť tými prísnejšími podmienkami, čo by značne komplikovalo celý systém zadeľovania práce (len kvôli tomu, že to niekto raz otočil do Kittsee). Takže toto nie je cesta.
#38: Evokuje to správny pocit, určite sa dozvieš, aký ten pomer je.