Ich realizácia bude závisieť od schválenia príslušným orgánom.
Začiatok nového školského roka nepríjemne prekvapil cestujúcich, ktorí sa rozhodli využiť MHD popri rekonštruovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. Autobusy náhradnej dopravy uviazli v rozsiahlych dopravných zápchach spolu s individuálnou dopravou a počas špičiek postupne naberali meškanie hodinu i viac. Ešte väčším zdržaniam sa predišlo aspoň otvorením priecestí z Mlynskej doliny k Lafranconi a z Botanickej na Devínsku cestu k 2. septembru. Dopravu však brzdí najmä meškajúca prestavba križovatky Molecova s nejasným termínom dokončenia.
Pred začiatkom poslednej etapy modernizácie radiály mesto informovalo, že projekt organizácie dopravy zahŕňal aj vytvorenie vyhradených buspruhov, ktoré však krajský dopravný inšpektorát schváli, až keď si to dopravná situácia vyžiada. A hoci sa počas uplynulých mesiacov pravidelne tvorili zápchy popri rekonštruovanom úseku električkovej trate, k realizácii buspruhov dodnes neprišlo. Magistrátu sme sa preto opýtali, či dopravnú situáciu vyhodnocovalo a či má pripravené riešenie súčasnej katastrofálnej situácie v Karlovej Vsi, vzhľadom na to, že práce na trati potrvajú ešte minimálne vyše mesiaca.
"So zriadením BUS pruhov popri modernizovanej Karloveskej radiále naďalej uvažujeme. Momentálne čakáme na vydanie rozhodnutia príslušného správneho orgánu, kým pristúpime k ich samotnej realizácii," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová. Bližšie informácie o buspruhoch magistrát opäť neposkytol. Nie je ani jasné, prečo neboli buspruhy pripravené už k začiatku školského roka. Ak totiž takýmto prístupom mesto vyženie ďalších cestujúcich z MHD, je otázne, či sa tam ešte vrátia, najmä v súčasnej ťažkej dobe, kedy už MHD pre obavy z koronavírusu opustilo nemálo cestujúcich.
Pripomeňme ešte, že buspruhy na Botanickej a nábreží boli vyznačené už začiatkom marca pred prvou tohtoročnou etapou modernizácie, ale ešte pred tým, než sa vôbec využili, ich mesto zrušilo s odôvodnením, že boli realizované omylom. Ich zrušenie vtedy na plynulosť dopravy nemalo, keďže začiatok modernizácie pripadol na začiatok pandémie, kedy doprava v meste takmer úplne ustala.
bobitwo
Inak nechápem tú posadnutosť klímou v autobusoch. Reálne neexistuje tak výkonná klíma, aby to vychladila MHD, kde každú 1-2 minúty zastavuje autobus a otvára všetky dvere. Podľa hygienických noriem nemá byť rozdiel väčší ako 5-6°C. Žiaľ kopa ľudí čaká, že keď vonku je 35°C, že v MHD bude 18 stupňov, ale keď je vonku 0 stupňov, tak čakajú, že v MHD bude 25 stupňov. Dosť na hlavu. Lebo určite je zdraviu prospešné, keď z 35+ stupňov nastúpite do MHD, kde je 18 stupňov, ste celý spotený a ešte tam na vás fúka 8 stupňový vzduch. Zápal pľúc ako vyšitý. V zime? Z 0 stupňov nastúpim do 25 stupňovej MHD? Hneď sa spotím a taký spotený mám ísť von? Nech ma ofúkne? Zažil som kedysi také keď som chodil na Kolibu trolejbusom, ľudia sa už na zastávke aj pri -10 stupňov vyzliekali, keď videli, že sa blíži trolejbus, lebo vo vnútri bolo tak 30 stupňov a všetci sa tam potili ako v saune.