Ich realizácia bude závisieť od schválenia príslušným orgánom.
Začiatok nového školského roka nepríjemne prekvapil cestujúcich, ktorí sa rozhodli využiť MHD popri rekonštruovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. Autobusy náhradnej dopravy uviazli v rozsiahlych dopravných zápchach spolu s individuálnou dopravou a počas špičiek postupne naberali meškanie hodinu i viac. Ešte väčším zdržaniam sa predišlo aspoň otvorením priecestí z Mlynskej doliny k Lafranconi a z Botanickej na Devínsku cestu k 2. septembru. Dopravu však brzdí najmä meškajúca prestavba križovatky Molecova s nejasným termínom dokončenia.
Pred začiatkom poslednej etapy modernizácie radiály mesto informovalo, že projekt organizácie dopravy zahŕňal aj vytvorenie vyhradených buspruhov, ktoré však krajský dopravný inšpektorát schváli, až keď si to dopravná situácia vyžiada. A hoci sa počas uplynulých mesiacov pravidelne tvorili zápchy popri rekonštruovanom úseku električkovej trate, k realizácii buspruhov dodnes neprišlo. Magistrátu sme sa preto opýtali, či dopravnú situáciu vyhodnocovalo a či má pripravené riešenie súčasnej katastrofálnej situácie v Karlovej Vsi, vzhľadom na to, že práce na trati potrvajú ešte minimálne vyše mesiaca.
"So zriadením BUS pruhov popri modernizovanej Karloveskej radiále naďalej uvažujeme. Momentálne čakáme na vydanie rozhodnutia príslušného správneho orgánu, kým pristúpime k ich samotnej realizácii," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová. Bližšie informácie o buspruhoch magistrát opäť neposkytol. Nie je ani jasné, prečo neboli buspruhy pripravené už k začiatku školského roka. Ak totiž takýmto prístupom mesto vyženie ďalších cestujúcich z MHD, je otázne, či sa tam ešte vrátia, najmä v súčasnej ťažkej dobe, kedy už MHD pre obavy z koronavírusu opustilo nemálo cestujúcich.
Pripomeňme ešte, že buspruhy na Botanickej a nábreží boli vyznačené už začiatkom marca pred prvou tohtoročnou etapou modernizácie, ale ešte pred tým, než sa vôbec využili, ich mesto zrušilo s odôvodnením, že boli realizované omylom. Ich zrušenie vtedy na plynulosť dopravy nemalo, keďže začiatok modernizácie pripadol na začiatok pandémie, kedy doprava v meste takmer úplne ustala.
Ike
Spýtam sa básnickú otázku: aké sú očakávania od ideálneho ministra? Skúsim si subjektívne odpoveď: očakávam, že bude vysoko nadpriemerne kvalifikovaný, najlepšie prestížna zahraničná škola, že bude odborníkom na všetky oblasti v pôsobnosti ministerstva, očakávam, že bude mať niekoľkoročnú prax s nadpriemerne úspešnými referenciami, že bude mať vynikajúce manažérske referencie a že sa obklopí minimálne podobne dobrými odborníkmi v proreformnom tíme s ochotou púšťať sa do zmien a neviezť sa na udržiavacej vlne. Očakávam výbornú flexibilitu, zanietenosť, ochotu vzdať sa voľného času s rodinou a postaviť svoje telo ako štít, ktorý bude znášať zodpovednosť za všetky priekaky, ktoré ministerstvo spôsobí (a vzhľadom na počet zamestnancov a pôsobnosť budú na dennej báze). Zároveň očakávam reprezentatívny výzor a výbornú komunikačnú schopnosť vysypať odpovede z rukáva pre média o pol noci a rozdrviť oponenta v politických reláciách. Čiže superman.
Verím, že takýto človek existuje. Ale poďme znova na zem. Tabuľkový plat ministra je na Slovensku slabo cez 3.000 €.
Len na porovnanie uvádzam, že vodič trolejbusu, ktorý má zodpovednosť, ale nič iné z vyššie uvedeného nemusí spĺňať, vie mesačne zarobiť 1.500 €. Zároveň dodám, že stredný manažment vo väčšine korporátnych firiem, kde vôbec nemusí byť takýto superman, vie zarobiť mesačne 10.000 €.
Pýtam sa, ktorý schopný človek do toho pôjde? A druhá básnická otázka: ak by sme skutočne naplnili finančné potreby ľudí (to sa nikdy nestane, ale aspoň priblížili), nebolo by to lacnejšie ako hrať sa na šetrenie financií a robiť biznis na pozadí?