Ich realizácia bude závisieť od schválenia príslušným orgánom.
Začiatok nového školského roka nepríjemne prekvapil cestujúcich, ktorí sa rozhodli využiť MHD popri rekonštruovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. Autobusy náhradnej dopravy uviazli v rozsiahlych dopravných zápchach spolu s individuálnou dopravou a počas špičiek postupne naberali meškanie hodinu i viac. Ešte väčším zdržaniam sa predišlo aspoň otvorením priecestí z Mlynskej doliny k Lafranconi a z Botanickej na Devínsku cestu k 2. septembru. Dopravu však brzdí najmä meškajúca prestavba križovatky Molecova s nejasným termínom dokončenia.
Pred začiatkom poslednej etapy modernizácie radiály mesto informovalo, že projekt organizácie dopravy zahŕňal aj vytvorenie vyhradených buspruhov, ktoré však krajský dopravný inšpektorát schváli, až keď si to dopravná situácia vyžiada. A hoci sa počas uplynulých mesiacov pravidelne tvorili zápchy popri rekonštruovanom úseku električkovej trate, k realizácii buspruhov dodnes neprišlo. Magistrátu sme sa preto opýtali, či dopravnú situáciu vyhodnocovalo a či má pripravené riešenie súčasnej katastrofálnej situácie v Karlovej Vsi, vzhľadom na to, že práce na trati potrvajú ešte minimálne vyše mesiaca.
"So zriadením BUS pruhov popri modernizovanej Karloveskej radiále naďalej uvažujeme. Momentálne čakáme na vydanie rozhodnutia príslušného správneho orgánu, kým pristúpime k ich samotnej realizácii," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová. Bližšie informácie o buspruhoch magistrát opäť neposkytol. Nie je ani jasné, prečo neboli buspruhy pripravené už k začiatku školského roka. Ak totiž takýmto prístupom mesto vyženie ďalších cestujúcich z MHD, je otázne, či sa tam ešte vrátia, najmä v súčasnej ťažkej dobe, kedy už MHD pre obavy z koronavírusu opustilo nemálo cestujúcich.
Pripomeňme ešte, že buspruhy na Botanickej a nábreží boli vyznačené už začiatkom marca pred prvou tohtoročnou etapou modernizácie, ale ešte pred tým, než sa vôbec využili, ich mesto zrušilo s odôvodnením, že boli realizované omylom. Ich zrušenie vtedy na plynulosť dopravy nemalo, keďže začiatok modernizácie pripadol na začiatok pandémie, kedy doprava v meste takmer úplne ustala.
Ike
OK. Konkrétne tvojmu podnetu sa veľa času nevenovalo, pretože si navrhla niečo, čo bolo už uzavreté,teda nedalo sa s tým nič robiť a nezostávalo nič iné len formulovať negatívnu odpoveď. DPB sa ale bez snahy nevzdalo a môžeš mi veriť, že ešte predtým ako sa spustili Jarovce sa tomu intenzívne venovali traja kolegovia naozaj s obrovským nasadením, enormnou dávkou diplomacie a so zápalom celého srdca. Keďže veci sa bez nášho pričinenia menili veci takmer z hodiny na hodinu a nám záležalo na výsledku, častokrát sa pracovalo aj vo voľnom čase na úkor času s rodinou. Nemusím ti hovoriť ze d4r7 je politická vec takmer medzinárodného významu a s dpb sa diskutuje, resp dpb sa oznamuje akurát vtedy, keď sa pripomíname.
Keďže vyplakavanie (aj keď ho tu teraz realizujem) do sťažnosti nepatrí a to ze to dopadlo ako dopadlo nas celkom slušne stvalo (nahrad hrubším výrazom), dostala si neutrálnu odpoveď, že sa to nedá.
A potom tu ty napíšeš, že v DPB sedíme na zadku a mame radosť z robenia zle cestujúcim. A zaklincuje to jeden nemenovaný polyhistor, ktorý v živote za nič nebol zodpovedný, pričom pochybujem, že niekedy videl niečo ako pracovnú zmluvu a za standard kvality považuje svoj obraz v zrkadle s konštatovaním že sme "lemry lenivé".
Mimochodom, keď sa sťažuješ, ako insiderka by si mohla byť tiež menej ironicka a viac vecnejsia. Hejt, ktorý nám nepatrí (a musíme ho riešiť) si dosť užívame od ludi, ktori objektivne nevedia kto je ministerstvo, kraj, objednávateľ, dopravca, stavebník a pod. Na imhd to povazujem za štandard.
Vyčítať nám špinavý autobus je plne legitímne. Ale pri uzatvorenej ceste (o ktorú sme ale bojovali) sme s cestujúcimi na rovnakej strane barikády.
Už na túto tému končím. Pekný vecer všetkym. Za preklepy sa ospravedlňujem, píšem z mobilu.