Ich realizácia bude závisieť od schválenia príslušným orgánom.
Začiatok nového školského roka nepríjemne prekvapil cestujúcich, ktorí sa rozhodli využiť MHD popri rekonštruovanej Karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. Autobusy náhradnej dopravy uviazli v rozsiahlych dopravných zápchach spolu s individuálnou dopravou a počas špičiek postupne naberali meškanie hodinu i viac. Ešte väčším zdržaniam sa predišlo aspoň otvorením priecestí z Mlynskej doliny k Lafranconi a z Botanickej na Devínsku cestu k 2. septembru. Dopravu však brzdí najmä meškajúca prestavba križovatky Molecova s nejasným termínom dokončenia.
Pred začiatkom poslednej etapy modernizácie radiály mesto informovalo, že projekt organizácie dopravy zahŕňal aj vytvorenie vyhradených buspruhov, ktoré však krajský dopravný inšpektorát schváli, až keď si to dopravná situácia vyžiada. A hoci sa počas uplynulých mesiacov pravidelne tvorili zápchy popri rekonštruovanom úseku električkovej trate, k realizácii buspruhov dodnes neprišlo. Magistrátu sme sa preto opýtali, či dopravnú situáciu vyhodnocovalo a či má pripravené riešenie súčasnej katastrofálnej situácie v Karlovej Vsi, vzhľadom na to, že práce na trati potrvajú ešte minimálne vyše mesiaca.
"So zriadením BUS pruhov popri modernizovanej Karloveskej radiále naďalej uvažujeme. Momentálne čakáme na vydanie rozhodnutia príslušného správneho orgánu, kým pristúpime k ich samotnej realizácii," uviedla hovorkyňa magistrátu hlavného mesta Katarína Rajčanová. Bližšie informácie o buspruhoch magistrát opäť neposkytol. Nie je ani jasné, prečo neboli buspruhy pripravené už k začiatku školského roka. Ak totiž takýmto prístupom mesto vyženie ďalších cestujúcich z MHD, je otázne, či sa tam ešte vrátia, najmä v súčasnej ťažkej dobe, kedy už MHD pre obavy z koronavírusu opustilo nemálo cestujúcich.
Pripomeňme ešte, že buspruhy na Botanickej a nábreží boli vyznačené už začiatkom marca pred prvou tohtoročnou etapou modernizácie, ale ešte pred tým, než sa vôbec využili, ich mesto zrušilo s odôvodnením, že boli realizované omylom. Ich zrušenie vtedy na plynulosť dopravy nemalo, keďže začiatok modernizácie pripadol na začiatok pandémie, kedy doprava v meste takmer úplne ustala.
martinah
nemozte povedat neda sa a ticho, pojde inam, sukromna firma je zavisla na klientovi a v tom duchu vedie aj firemnu politiku, vsetko pre klienta, v pripade negativnych odpovedi vysvetlenie preco a zaroven deklarovanie snahy zmenit situaciu, aj ked je mala sanca (aj ked je vec v danom mmt uz uzavreta, to vie ale len zamestnanec, klient nie, klient ma pocit, ze firma pre neho kona do poslednej moznej chvile a holt nakoniec to neslo, ale ceni si angazovanost, dam mu dalsi biznis, ked je tak aktivny)
keby dpb bolo cisto sukromnou firmou v konkurencnom prostredi, tak by mali velky problem, su svetle momenty, vid odpoved kamaratke, len keby to bol aj standard
a byt trpezlivy, a mily (aj ked je klient akykolvek), aj ked jeden chce A a druhy B, co si myslime my je jedno, klient je na prvom mieste, on plati tvoju mzdu, mnoho ludi v sluzbach si to neuvedomuje (samozrejme ak je klient vulgarny, tak slusne napomenut)