Vylepšenie regionálnej autobusovej dopravy od 19. augusta

Zvýši sa počet spojov, pribudnú nové linky a zlepší sa nadväznosť na nosnú vlakovú dopravu.

Od 19. augusta 2018 prichádza k výraznejšej zmene v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji. Po nedávnom zlepšení vlakovej dopravy na tratiach v okolí Bratislavy sa prepravným nárokom lepšie prispôsobia aj autobusy Slovak Lines. Okrem zvýšenia spojov na existujúcich linkách pribudnú aj nové linky, ktoré zlepšia obslužnosť v jednotlivých častiach regiónu a sprehľadnia trasy jednotlivých liniek.

Cestovné poriadky regionálnych autobusov boli prispôsobené tak, aby odchody autobusov boli v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch. Na všetkých hlavných smeroch (zo Stupavy, Modry, Senca, Ivanky pri Dunaji a Dunajskej Lužnej) do a z Bratislavy budú intervaly nastavené tak, aby v rannej špičke premávali autobusy každých 7-8 minút, v popoludňajšej špičke každých 10 minút a v ostatných časoch každých 30 minút.

Predlžuje sa aj večerná premávka, pričom na najvyťaženejších trasách budú posledné odchody z Bratislavy do regiónu po 23:00.

Na zlepšenie prestupu medzi nosnou vlakovou dopravou a regionálnou autobusovou dopravou bude zlepšená obsluha prestupných uzlov medzi týmito dvoma druhmi dopravy (napr. Miloslavov, Kvetoslavov, Báhoň, Cífer, Šenkvice, Pezinok, Pezinok-zastávka, Malacky, Plavecký Štvrtok, Veľké Leváre, Veľký Biel, Senec) a zabezpečená bude lepšia časová nadväznosť vlakov a autobusov.

Zmeny v jednotlivých regiónoch prehľadne a detailne spracovala Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke. K dispozícii sú nové schémy regionálnych autobusov pre regióny Záhorie, Pezinok, Senec a Dunajská Lužná.

Nové cestovné poriadky jednotlivých regionálnych liniek sú taktiež k dispozícii na stránke Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Niekto si dal v Moste p.B. pri RD námahu spracovať CP do "prehľadného" formátu?
Dokonca sú tam aj odchody 730 z ďalšej zastávky...
Reakcia na: dyspozytor #76:
Po čase aj to bude (vždy pri zmenách to tak mali, že ešte pár dní po mali staré hore a nové dolu). Teraz sa to hodí, lebo ak sa niekto sťažuje, ako cestoval po starom a ako po novom, tak ten starý CP sa dá ľahko pozrieť (veľmi skoro nastane tzv. spomienkový optimizmus).
Reakcia na: Joyki #81:
Aj SASka má predstaviteľov v obciach, ktorí chcú kandidovať či už na poslancov alebo starostov a sa im to hodí ako dobrá kampaň, že vybavia naspäť tie rýchle (napr. zo Záhoria, tam je situácia najlepšia, vlaky sa nepridávali a katastrofa menom Triblavina sa ich týkať nebude, alebo aj z Pezinka či Senca o 4:30, kde bolo bežne 25-35 ľudí v autobuse) a priame autobusy z ich dediny do Bratislavy.
A koho by sa Droba bál? Tých zopár autobusárov, čo teraz šomrú, lebo im zrušili priame poloprázdne spoje vynechávajúce okresné mestá, čo potom stáli hodinu v zápche?
Reakcia na: 810zssk #79:
No ja dufam, ze Droba nevymekne a cesty naspat uz nie je. Vyhodou Drobu je, ze vo funkcii predsedu zupy nemusi byt silou mocou za pekneho, teda, moze si dovolit aj tvrdsie reformy, vratane primestskej aut. dopravy.
Este v kampani sa vyjadril, ze nebude mat problem byt aj zupan, ktory zhasne svetlo a zavrie tento urad. Tak uvidime, ci neskor nebude mat chut na pokracovanie a nasledne nezmeni reformnu retoriku.
Reakcia na: dyspozytor #76:
Podla mna to len prepisu na "plati od 9.12.2018" kedze uz nie len kuloarne, ale aj na predajnych miestach rozsiruju ako to bude pruser a vsetko sa od decembra urcite vrati naspat ?
Reakcia na: Joyki #74:
Veď to som písal na začiatku, že ráno je tam blbo nastavené.
Reakcia na: dyspozytor #75:
Pokial viem tak vodici jazdia podla tych bordelarskych CP. Necudujem sa ked si tam niekto v tom bordeli nevsimol nejaku novu obskurnu zachadzku. Toto malo byt riesene napr. formou poznamky v "sluzobnych CP" (tabulkach so zoznamom spojov ktore ma vodic odjazdit).
akurát pozerám, na webe SL sú stále (k tomuto času) vycapené staré CP platné do 18.8.
nové CP sú až naspodku. To ozaj v SL nebolo dnes človeka, čo by staré CP stiahol dole??
Reakcia na: 810zssk #73:
Ak majú nejaké preukázateľné poučenia formou "dopravných príkazov", tak nech to konkrétnym vodičom spočítajú! Ale pochybujem...
Jedna perlička k tomu. Známa sa bola včera pýtať na nové CP priamo na AS a keďže nemá tlačiareň a vlastne asi ani prístup k netu, tak chcela vytlačiť zopár liniek. Ochotne vytlačili, ale platné od 6. mája!!! ?
Mňa už u SL naozaj neprekvapí nič!!!
Reakcia na: david1 #72:
Preto by bol vhodný nový vlak medzi nimi už od NZ, a nie nejaký vzduchovoz 8 min. pred ním z GA.
Slovak Lines je zda sa neschopny naucit svojich vodicov trasy liniek a tak cast 215tiek isla/ide/pojde zle (po starej trase...).
Reakcia na: Joyki #71:
Tá posila nevychádza z N.Z. Prvý za 4608 ide 4640, ktorý je od GA vedený ako Rex 1878.
Preto je sardinkáreň v 4608. Buď si v BA o siedmej alebo až o 8:30.
Reakcia na: david1 #69:
8 minút pred ním posila? Jazdí, ale nepomohlo to, posila vozí vzduch a 4608 je sardinkáreň. Spomínaš 90 min. dieru po 4608, tak tá posila by nemala jazdiť PO? Aby tam nebola 90 min. diera? ?
Reakcia na: Joyki #49:
Ten vlak je ráno plný ešte pred Galantou. Lebo dalším v kat. OS prídeš až o pol deviatej do BA. Je tam diera 90 min.
Takže za mňa určite, keď posila tak pred neho a nie po ňom.
Reakcia na: Mike #67:
Keby DPB vypravil na 95ku tri vozy oznacene len Vysehradska/Muchovo nam., tiez by si argumentoval ze ich je len zopar? 🙂
Reakcia na: 810zssk #66:
Je ale treba povedať, že vozidiel bez transparentov bolo minimum - teda boli vozy iba s poruchou transparentu, všetky pravidelné aj nepravidelné regiobusy čo ja viem, transparent mali (možno až na jedno zaskakujúce tourismo či intouro. Prvýkrát začali chodiť vozidlá bez transparentov ex. SADtrenčianske C954 (či 956) v januári t. r. no a teraz to sú tie "nové" C954 zo SAD ZV.

Čo je ale divné, že na záhorácke smery vozy bez displejov (s nefunkčným displejom) nemajú za čelným sklom tie IDSkové tabule z 2013, ale iba cieľ na A4, ako píšeš.
...a vozy bez elektronickych transparentov chodia oznacene len cielom. Cislo linky nikde. Skvely IDS!
Mimochodom, podla TPS IDS BK by malo oznacenie regiobusov byt nasledovne:
- na prednom displeji cislo linky a ciel uvedeny velkymi pismenami (dopravca nesplna, uvadza cislo linky, cast ciela malymi pismenami a potom beziaci balast)
- na bocnom displeji cislo linky, ciel a obce cez ktore spoj prechadza (dopravca ciastocne splna s prizmurenim oci)
- na zadnom displeji cislo linky (dopravca splna ak dany autobus zadny displej ma)
- vo vnutri vozidla cislo linky, ciel, dolezite nacestne zastavky, cas, zona a pripadne informacia o zastavke na znamene (dopravca nesplna, zobrazuje sa len cas a nacestne zastavky a asi aj nasledujuca zastavka v nejakom chaotickom formate ktoremu sam nerozumiem, pripadne je displej uplne zhodeny)
Reakcia na: LUK #63:
Mne sa zda ze tie displeje co ma SL su taka ista velkost aku mali Ik28x, alebo niektore 14Tr a tam sa to zmestilo v pohode. Ale mozem sa mylit.

IDS BK ma technicke a prevadzkove standardy vyzadujuce rozmer displeja aspon 1 700 x 260 mm a maticu aspon 140 x 19 bodov. Nie som si isty ci to je vacsie ako tie male displeje, ale ty predpokladam vediet budes. Tento standard sa ale v kazdom pripade tyka len novych vozidiel a navyse TPS IDS BK sa veselo ignoruju vsetkymi zucastnenymi dopravcami, kedze za ich porusenie nie je ziadna sankcia.
Reakcia na: 810zssk #54:
na 2TG už ťažko vopcháš trojmiestne číslo linky a súčasne aj text v takej veľkosti, aby to bolo čitateľné z nejakej rozumnej vzdialenosti... prečo Lajnsom neprezradili, že existujú aj širšie transparenty? Prečo na nich integrátor netrvá?
Reakcia na: Viko #61:
Pôvodca dvoch čiarok je najskvelejší dodávateľ SW kedysi volajúci sa EMtrest. Oni boli so svojím sh**om spokojní a keďže SADKy to kúpili, lebo im povedali, že ide o najskvelejší a najmodernejší produkt, tak si mysleli, že to tak má byť a boli spokojní s tým, že akú skvelú vec kúpili...
Reakcia na: 810zssk #59:
Keď roky rokúce fungujú na dvoch čiarkach lebo nevedia skryť prázdnu kolónku, medzera ich asi netrápi už vôbec. Možno by pomohla "rada" od JÚĽŠ... a možno ani tá nie ?
Reakcia na: 810zssk #59:
Parný rušeň je samozrejme blbosť. Napr. Železné studničky máme takto dve. Kedy v DPB pochopia, že to, čo je v cestovnom poriadku musí byť aj na displeji.

Ale dáme namiesto cieľa linky 21 logo VW? Veď je to jasné, nie? Alebo kríž a "Slávičie údolie". Alebo nemiesto Valaškej orech.
Reakcia na: Dispecer #55:
Parny rusen Nove Mesto predsa nema absolutne nic spolocne s velkostou displeja, je aplikovany na displeje vsetkych velkosti (a naopak, pred jeho zavedenim boli normalne oznacene ciele aj na malych displejoch).

Malymi displejmi kedysi disponovali napr. Ik28x a oznacenie bolo v poriadku. Vacsi je sice lepsi, ale nie nevyhnutny.

Na suvisiacu temu: Kedy sa podla vas SADky naucia po slovensky a zistia ze za ciarku sa dava medzera? 😃
Reakcia na: Dispecer #55:
Tam je väčší gól, že obsluhuje zastávku s názvom POLUS CITY CENTER, čo mnohých cudzích návštevníkov dostáva do omylu, že sa jedná o zastávku v centre mesta ?
Reakcia na: S499.1023 #56:
Aj keď teoreticky to nie je klamstvo ?
Reakcia na: Dispecer #55:
Parná lokomotíva Nové mesto je stále lepšia ako 215 Bratislava,,.
Reakcia na: 810zssk #54:
Iste, len sa bojím, aby to nedopadlo ako na K2S v DPB ("[parný rušeň] Nové Mesto" a podobne).
Reakcia na: Dispecer #53:
Rozmery su v pohode, vsetko potrebne by sa tam zmestilo keby to mali naprogramovane a nie pustene na automatike.
Reakcia na: Jak44 #51:
Ja by som radšej od SL očakával inštaláciu displejov aspoň na čelá v rozmere, ktorý pokryje celé čelné okno (teda miesto EMtest EM 2TG / EM 2,5 TG by na čelách boli EM 3TG, resp. obdobu od Bustec)...
Reakcia na: Jak44 #51:
Samozrejme 😞

Najlepsia je "260 "Bratislava,," kde vodic vysvetluje kazdemu tretiemu cestujucemu ze nejde do mesta ale do VW.
Ocakavat od SL upravu cielov na paneloch je asi nerealne, ze? Cize taka 215 s " 215 Bratislava,, "(pri lepsom 215 Bratislava,,Pa) bude asi samozrejmost.
Reakcia na: david1 #48:
Predstavovat si samozrejme mozes co chces, aj jednorozcov a teleporty. Ale tu by bolo vhodne sa bavit o realite. Nikto po tebe nechce GVD, len teda predstavu ako chces zaroven mat preklad S55/S65, nadvaznosti S50 a S60 na dialkovku a preklad S50+S55 a S60+S65. Nemusis riesit ine vlaky na trati, tvoj jediny limit je fyzikalna velicina znama ako cas.
Reakcia na: david1 #46:
Tak vlakom 8 minút pred neodbremenili, lebo študáci nepôjdu skôr, a ešte k tomu na Nové Mesto. ? Vlak prichádza už plný do Senca, takže dopyt tam je aj v úseku Galanta - Senec.
Reakcia na: 810zssk #47:
GVD nechám na iných. Ja aj ty si môžem predstavovať čo chcem. Grafikony robia úplne iný ľudia systémom , ktorý poznáš. Najskôr dostanú polohy EC k tomu kreslia R, RR, a nakoniec OS a Rex.
Reakcia na: david1 #45:
No ved ano. Ked prehodis tie vlaky, prestup sa rozbije.

Noze nam napis tie minutove polohy co si predstavujes.
Reakcia na: Joyki #44:
Oni podla mňa chceli odbremeniť tú sardinkáreň od dedín za Galantou smer BA preto dali nový vlak pred neho. Za 4608 nejde OS z N.Z. hodinu a pol.
Reakcia na: 810zssk #43:
J som to chápal hneď. Ty si tu točil o rozbití prestupov k EC.
Reakcia na: david1 #42:
No a? REX nie je Os. Aj REX 1870 / Os 4742 tak chodí z Galanty. Dôležité by bolo vytvoriť polhodinový takt aj Os vlakov a nie náhodne vpichnúť nejaký S 65 kam sa nám najlepšie hodí. Potom 4608 je naďalej sardinkáreň a S 65 pred ním vozí vzduch. Hlavne, že to železničiarom sedí.

Ano, v Bernolákove by bol prechodený Levičanom. 5 minút zdržania nikoho nezabije.
Reakcia na: david1 #41:
Hura, pochopil. A teraz si predstav co sa stane s prekladmi S50+S55 a S60+S65 ked vzajomne prelozis S55 a S65 (aj ked nedokonale).

Ak stale nechapes tak nam teda prezrad ake minutove polohy si predstavujes.
Reakcia na: Joyki #40:
To by išiel 4 min za Rex Zámčan a 12 min. pred RR Levičan, ktorý by už zdržoval alebo ho musel niekde obiehať. To ráno by tam mali celé preklesliť.
Reakcia na: 810zssk #39:
S50 a 60 sú viazané k EC a R čiže hýbať vedia jedine s S55, 65 a Rex.
Aj teraz je tam netakt pre obehy a špičkové rexy.
Reakcia na: david1 #38:
Vedeli by pohnúť s CP, a to novým vlakom S 65 nie 8 min. pred S 60, ale pekne do taktu 6.29 z Galanty, čiže polhodinový takt Os vlakov a bol by ten vlak pre študentov najideálnejší.
Reakcia na: david1 #35:
Nie, nezamotal, len ty mas asi pocit ze je ok aby S50 a S55 isli minutu po sebe. Inak by si chapal ze ak prelozis S55 a S65 na BA useku tak musis o cca pol hodinu prehodit aj jednu z dvojice S50/S60. Inak to pojde naraz, fyzika nepusti.
Reakcia na: Joyki #33:
Popoludní si sadnem aj na Vinohradoch smer N.Z.

O ranných z N.Z. som písal. O tých sa vie. Tam by mala ísť buď dlhá klasická súprava alebo 2x push pull , keď nevedia roky pohnúť z CP.
Písal som im tri roky po sebe. Klasika nedá sa , takto je to dobre a pod.
Večerný vlak by podla ZSSK bol nevyužity a stačí posledný o 19:22 z N.Z.
Vychádzajú z údajov starých vyše 10 rokov , keď bol vedený po GA. No tam nebola ani možnosť na prestup ďalej.
V dávnej minulosti mal posledný príchod do BA o 00:15 po trojhodinovej diere.


Reakcia na: Danny #36:
Áno lebo to robili na poslednú chvíľu a pár dní dozadu sa ešte nevedelo, aké budú turnusy vodičov a obehy vozidiel. Ale cp bol už dávno schválený odsúhlasený definitívny, všade vyvesený. Takže teraz už nie je moc šanca to meniť. Možno tak nejakou textovou správou, alebo súhrnnou tabuľkou, kde všade chodia cez víkend NP autobusy. (Lebo tam bola umožnená preprava bicyklov).

Podľa mňa niekedy počas čiastkových zmien počas jeseň by bola šanca to zapracovať, keďže počty vodičov aj obehy vozov sa asi stabilizujú, a predpokladám, že do decembra sa žiadne radikálne zmeny v tomto nechystajú.
Reakcia na: Danny #6:
Doplním seba: Na cyklistov sa vo finále vyprdli. Na vylepených CP nie sú žiadne piktogramy bicykla...
Reakcia na: 810zssk #29:
Ty si sa zamotal s S55. Ani teraz tam nieje preklad ideálny , kvoli nadväznostiam a u S55 aj potrebe napojenia v TT a GA. Neboj určite sa to bude dať nakresliť, aby to sedelo. Teraz ide o pilot bez TIOpov po vybudovaní nebude nutné sa trepať cez pol mesta na hlavnú ,ale nastúpiš či vystúpiš najbližšie k práci , škole priamo z vlaku. Každý si nájde to svoje najrýchlejšie spojenie.
Reakcia na: Joyki #33:
V špičke sa vo vlakoch nikde neponúkajú miesta na sedenie, možno tak v tých začínajúcich z Pezinka. Ale napr. aj v Malackách je cieľ aby ďalší ľudia presadli na vlaky, ale tam sa na rozdiel od tratí 120 a 130 žiadne vlaky nepridali a v špičke sa tam stojí, a podľa prieskumov je nejaký 1 možno dva rexy už teraz plný na 100% ...
Reakcia na: david1 #21:
Videl si popoludňajšie vlaky? Plné. Narvaté sú dva ranné: 4608 a 4650
narvaté znamená, že sa ťažko zatvárajú dvere, plné znamená, že sa dole stojí. Ostatné vlaky sú plne obsadené. Samozrejme je tam ešte voľné miesto, ale noví cestujúci si môžu sadnúť len v sedlových časoch. Počas špičky je to plné. Nemôžeš im ponúknuť len miesto na státie. A tu nejde o potenciál zvýšenia počtu ľudí vo vlakoch o 50 (v úseku Senec - Bratislava), ale ten potenciál je niekde úplne inde: tisíce. Ich kam napcháš? A to je len stále presun cieľových 10 % IAD.
Reakcia na: johnnyjanko #31:
Tak to fungovalo skoro všade...z mojej skúsenosti v Moste pri Bratislave...z každej časti linky 740 vyšli spoje v podobnom čase a v Tomášove, Malinove a Moste išli 3 autobusy naraz...ale napr. ja som takéto situácie využíval? počkal som kým prejdu prvé 2 spoje a nastúpil som do tretieho, v ktorom sedeli 3 ľudia...
Fíha, zdá sa že sa dožijem (akej-takej) kvalitnej regionálnej dopravy v BSK! Podľa popisu v článku to bude veľké vylepšenie. Najmä taktová doprava je super. Napr. po dlhé roky, možno desaťročia, bolo zvykom, že všetky autobusy smer Záhorie (havne Malacky, Rohožník, Borinka, niekedy aj ďalšie smery) vyrážali z ASMN približne naraz. Stupavčania tak mali na papieri veľa spojov, ale v praxi sa to nedalo rozumne využiť. Neviem, čia je to zásluha, ale za mňa palec hore!
Nové CP už visia na zastávkach.
Reakcia na: david1 #28:
Odpalil lebo dnes idu S55 a S65 naraz. Aby bol preklad, musis S55 presunut o pol hodinu, tym padom aj S50 a uz si to rozbil.

Z kontextu si to vytrhol pekne, citaj ako ten text pokracoval. Pisal som tam ze linka by pokracovala striedavo do Vajnor/Race kde by bol prestup. Ziadna hlavna stanica, manipulator.
Reakcia na: 810zssk #26:
S 55 nejde na hlavnú čiže nič som nedpálil...

Tu si si to predstavoval..
Ak silou mocou chce niekto vozit nezmyselne vlaky okolo mesta, tak riesenim je ich viest ako mestsku linku pripojnu k regionalnym vlakom. S50 a S60 nech chodia po pol hodine na Hlavnu stanicu a potom nech vznikne nejake mestske Sko ktore bude chodit po 30 minutach medzi Novym Mestom a Petrzalkou
Reakcia na: All1111 #19:
Poobede tie konce špičiek sa niekde "poorezávali" alebo skrátili, lebo "týždňovkári musia končiť ideálne okolo 16-17. hod, už 17.30 je neskoro, a 18:30 má veľmi neskoro. To keď bude mať vtedy vodič končiť, tak dá radšej výpoveď."
Reakcia na: david1 #25:
Kde si v mojom navrhu nasiel nieco o cestovani z Petrzalky na Hlavnu stanicu? Pisal som tam o mestskej linke Petrzalka - Nove Mesto striedajuco pokracujucej do Race, alebo Vajnor, kde by bol prestup na S50, alebo S60.

Ked potiahnes S55 do Petrzalky a zaroven ju budes chciet prelozit s S65 (aby v meste bol takt) tak odpalis prestupy z S55 na dialkovu dopravu v BA hlavnej. Bravo, to si teda vyriesil.
Reakcia na: 810zssk #24:
Nebudeme čakať na TIOpy a furt nedokončenú štúdiu BA uzla.
Tvoj návrh je blud lebo kto by cestoval z Petržalky na hlavnú vlakom dookola a potom prestupoval na ďalšie linky?
Urobené je to dobre. Čiže priame spojenie východných častí mesta z Petržalkou , kde vlak vie v pohode konkurovať časovo. Posilnením Petržalky je myslené potiahnutie aj vetvy S55 do Petržalky a tým pádom aj možnosť urobiť lepší preklad . Teraz je spravený prestupovo medzi nimi. Čo nie je ideálne lebo sa musia čakať a naťahuje sa zbytočne jazdná doba pre obe linky.


Reakcia na: david1 #23:
Okej, chapem, cize budeme tu vozit ludi v prepchatych vlakoch do centra mesta, aby sme mohli prevadzkovat poloprazdne vlaky ktore budu raz o par rokov niekoho vozit ked postavime TIOPy. LOL.

Zlepsi frekvencia spojov? Ako? Ano, 60 minut je malo pre atraktivnu linku. Preto by vlaky do centra mali mat aspon 30 minut celodenne celotyzdenne. Ak budeme mat na linke do centra (S60) interval 30 minut, potom sa nam na 130 este zmesti S65 v intervale lepsiom ako 60 minut?

Ak silou mocou chce niekto vozit nezmyselne vlaky okolo mesta, tak riesenim je ich viest ako mestsku linku pripojnu k regionalnym vlakom. S50 a S60 nech chodia po pol hodine na Hlavnu stanicu a potom nech vznikne nejake mestske Sko ktore bude chodit po 30 minutach medzi Novym Mestom a Petrzalkou (pripadne aj do Rajky, to je dalsia vzduchvoziaca linka), s tym ze striedavo bude v hodinovom takte chodit z Noveho Mesta do Race / Vajnor, kde bude prestup na S50, resp. S60.
Reakcia na: 810zssk #22:
Tam žiadne vzduchovodiče nebudú jazdiť . Ráno to už teraz jazdí slušne naplnené. Jednoducho sa tá linka musí zabehnúť a dokončiť plánované TIOy. Už teraz máš slušnú frekvenciu po N.Mesto. Ďalej sa musia dorobiť TIOpy a určite aj zlepšiť frekvencia spojov lebo int.60 min. je málo. To nemusí každému vyhovovať.
Reakcia na: david1 #21:
Do Petrzalky ked tak nech jazdi nejaka pripojna mestska linka, ak ma MDV peniaze na rozhadzovanie. Ale kedze kapacita 130 je limitovana, tak na nu zrejme nenapchas viac vlakov ako pocet vlakov ktore su potrebne do centra, preto tam nevidim priestor na vzduchvozice v podobe S65.
Reakcia na: 810zssk #17:
S60 teraz nie je narvatá až na jeden vlak. Dôvody sa tu už preberali. Zlé rozloženie ranných OS z N.Zámkov. Aj tam sú však cítiť prázdniny. Jazdím s tým tak to viem porovnať.
Vyhodnocovať sa to môže najskôr v Decembri.
Ešte aj teraz stretám kopec ĺudí, ktorý netušia o S65 a nebodaj o vlakoch až do Petržalky.

Kludne nech posilnia S60 no nerušil by som kvôli tomu konečne obnovené spojenie s Petržalkou. Ešte postaviť tie plánované TIOpy a bude to ok.
Reakcia na: Danny #6:
Ten 1 spoj tam až tak chýbať nebude...doteraz to bolo tak, že z Mostu do BA išli spoje o 6:21, 6:21 a 6:22...prvé dva boli plnšie, keďže vďaka meškaniu vznikla pól hodinová diera medzi spojmi o 6:10 a týmito spojmi, no ten 6:22 bol prázdny(prakticky bol iba pre obyvateľov obce Vlky)...keď sa to rozloží do intervalu tak budú všetky spoje obsadené tak akurát...a reálne tam nebolo 8 spojov ani náhodou...tie od 6 do 6:22 prešli s cca 10 minútovým meškaním, no spoje o 6:34 a 6:43 príchádzali do Mostu po 7:00...spoj o 6:50 bol v Moste cca o 7:30
Reakcia na: Danny #6:
Pár takýchto ,,vychytávok,,je aj v Rovinke SO-NE-SV má ,,pravidelných,, 27-33 minút čo je celkom OK aj keď si myslím že tá každá druhá 737 smerom do Ba sa mohla o tie 3 minútky posunúť a mohlo sa ísť presne na 30 min.
V prac dni smer Ba to je v RŠ 5/10 min ale o 5:25 idú 2 naraz a nasledujúci o 5:40 (15 min) a popoludní 17:45 a následne až 18:25 . Takže asi nevyšiel obeh čo je problém, lebo 40 minút v ,,x,, a 30 v SO NE ???
Reakcia na: All1111 #16:
To som si ani nevsimol. 20:32 je teda slusny pruser.
Reakcia na: david1 #15:
Prazdninami mozes zdovodnovat nizsi dopyt, ale nie ten nepomer. Ak S60 chodi narvata a S65 poloprazdna tak asi to nebude nizsim prazdninovym dopytom.

Akokolvek, S60 je uz dnes preplnena. Teraz zacne skolsky rok, zacnu navozy na vlaky a zacne D1. Ministerstvo musi co najskor zabezpecit dostatocny pocet vlakov do centra Bratislavy. Uz december je neskoro.
Reakcia na: 810zssk #12:
Ten Šamorín 21:32 doplním len v ,,x,, SO-NE-SV je to 20:32 a Dun. Lužná a Rovinka o 21:25.
Reakcia na: 810zssk #14:
Zaviedli to tesne pred prázdninami. Vyhodnocovať to je velmi predčasné. Nepomer tam bude vždy, ale časom určite nie tak veľký.
Reakcia na: david1 #13:
To zavisi na tom kam ides. Ale nepomer vytazenosti S60 a S65 hovori za vsetko.

Hlavnou ulohou MDV je teraz co najskor vzdat sa tychto experimentov a zaviest pravidelny 30 minutovy takt na Hlavnu stanicu. Ak chcu vozit vlaky okolo Bratislavy, tak nech to riesia nejakou pripojnou linkou.
Reakcia na: 810zssk #11:
S prestupom na Predmestí budeš v meste aj skôr.
Inak jedina chyba tohto navrhu su podla mna nedoriesene vecerne spoje, najma do BA. Z BA by to mohlo byt lepsie, ale budis, casom sa zlepsi. Ale smerom do Bratislavy su stale z mnohych smerov posledne spoje uplne faily - SC 21:20, MA 21:45, Samorin 21:32, Rohoznik 20:40 (!!!). Jediny slusny je Pezinok, vdaka tomu ze odtial ide vlak o 23:03.

Aby som sa po 21:45 nedostal do Bratislavy ani zo Stupavy (tarifna vzdialenost 3 kilometre od Bratislavy!) je dost slusny fail 😕
Reakcia na: david1 #10:
No a teraz tie S65ky odpocitaj kedze nejdu do centra.

Existuje vyrazny nepomer medzi vytazenostou vlakov na Hlavnu stanicu a vlakov do Petrzalky. To sa este prehlbi naviazanim busov na S60, ale primarne je to spobene tym, ze ludia skratka potrebuju cestovat najma do centra a oblasti ktore su lahsie dostupne z Hlavnej stanice.
Reakcia na: Joyki #2:
Pozeral som vlaky od Senca a smer BA ide odtial vlak od 5:00 do 7:24 cca každých 10-15 min. /S60, 65 a REX/ s menšími a väčšími dierami. Jedine čo by som tomu vytkol je ukončenie rannej špičky už o pol ôsmej. Potom už cca 30 min.int. Aspoň o hodinu by ju mali potiahnuť.
Regio busy naviazali primárne na S60, aby aj cez víkend a večer sedeli rovnaké prestupy , keď S65 nepremáva /zatial/.
Reakcia na: vegrar #3:
Nejake drobne rozdiely medzi skolskym rokom a prazdninami zostavaju. Bude ich malo, ale treba s nimi ratat.

A existuju minimalne jeden spoj co ide len v nedelu (na 249).
Reakcia na: Mike #7:
Ad druhy odsek - to bude paradny pruser ak niekomu ujde napr. posledny spoj z Pezinka do Modry.
Reakcia na: Danny #6:
CP sa budú určite priebežne upravovať. Čiastkové zmeny počas jesene (uvidíme, či jedna - dve - max. 3?). Zásadnejšie k decembru. Určite napr. aj z toho dôvodu, že sa pomenia vlaky na trati 120, bude inde križovanie, takže všetky nadväznosti budú vychádzať ináč.

Víkendové jazdné doby výhľadovo môžu byť. Takisto večerné. To som si istý na 100%, že posledné večerné spoje budú dodržiavať odchody tak z Bratislavy, možno teoreticky po prvú dedinu za Bratislavu, ale ďalej už pôjdu ako "to vodičom výjde", takže do cieľa prídu s náskokom veľa minút.
Zdravím všetkých!
Aj ja sa teším z pravidelnej taktovej dopravy v regióne, ktorú využívam.

Mám však niekoľko postrehov - linky 740 a 730, Most pri Bratislave.
1.) Keď si pozriete preklad týchto 2 liniek v čase doobedného sedla, smer BA, zistíte, že žiadny preklad nie je v nepárnych hodinách - o 9., 11., a 13.h. Nastáva absurdná situácia, keď naraz v jednej minúte idú obe linky naraz a potom je hodinová diera.
Keďže som to objavil už dávnejšie, hneď som emailoval do Slovaklines a BID - ako chybu v preklade.
Ako som sa dozvedel, pôvodný grafikon BID takúto "vlastnosť" nemal. To je aktivita Slovaklines, keďže mali mať problém s obehmi vozidiel. Len taká malá poznámka, pani zo Slovaklines mi v emaile klamala, že oni s tým nič, že to BID...
BID mi v emaile prisľúbili, že sa to pokúsia napraviť v decembrovej zmene CP.

2.) Bicykle v regiobusoch. Aj na toto som upozornil. Lebo žiadny spoj nemá piktogram. (Dal som aj návrh, ako to vyriešiť, keď to nie je priamo uvedené v CP).
Dôvodom má byť neuzatvorený obeh vozidiel. A teda nevedeli, ktoré vozidlá budú nízkopodlažné.

3.) Ešte sa vrátim k ponuke spojov v Moste pri Bratislave. Spoje sú podstatne lepšie rozložené ako doteraz. Keď som porovnával ponuku spojov, v rannej špičke, smer BA, nastalo zlepšenie o 5. a 7.ej hodine (samo, že aj 8.ej), no v čase najväčšieho návalu o 6.ej ide o 1 spoj menej-namiesto 8 ide 7. Len preto táto pripomienka, keďže v médiách boli zábery, ako vrchní tohto kraja chcú, aby ľudia presedlali z áut do IDS. No minimálne pre náš smer by to podľa mňa špičkové spoje neutiahli. Smer Most sa navýšil počet spojov o 6 ks (za celý deň). Hoc mi jasné, že ľudia cestujú vo väčšom časovom rozptyle ako kedysi, keď museli byť o 8.ej v práci...

4.) A ešte doplním moju poznámku k dĺžke jazdnej doby. Cez víkend trvala jazdná doba spojov BA- Most pri BA, RD zväčša 25. min., no po novom to bude až 29. min. (podobne i vo večernom sedle v prac. dňoch). Mohli aj toto trochu domyslieť. Lebo už vidím, ako sa budú spoje pomaly šuchtať mestom resp. stáť na zastávkach (Minimálne to mohli upraviť cez víkend, smerom z BA, keď je tu hodinový takt skoro celý deň - čiže tu mohli rozlíšiť pracovné spoje a víkendové).
Snáď to doladia v decembri.
Aj za mna velka pochvala grafikonistom + dalsim z BIDky, ze takto pekne nachystali a najma za ich niekolkorocnu trpezlivost, kym sa navrhy zrealizovali.

Urcite nabeh nebude jednoduchy, niekto bude musiet zmenit svoje cestovatelske zvyklosti, niekto zauzivane prevadzkove postupy. Nieco bude iste treba aj doladovat, avsak ide o zmenu filozofie, kvalitativny skok, regionalna doprava v BSK zacne byt pouzitelna nielen pre na nu odkazanych cestujucich..
Reakcia na: vegrar #3:
Ale tiež viem že boli nejaké požiadavky (možno iba jedna), že cestujúci požadovali zachovať odchod, ktorý chodí iba cez prázdniny (cez školský rok ide cca 30 min pred ním a 25 min. po ňom). Že im vyhovuje, lebo ho využívajú iba cez prázdniny, takže či by nemohol byť zachovaný aj po 19. auguste do 31. augusta. Kto môže takto pravidelne cestovať iba cez prázdniny? (Odchod pred šiestou ráno).
Ja sa naviac teším z toho, že už nebude rozdiel medzi sobotnými a nedeľnými autobusmi a rovnako aj medzi školskými a prázdninovými autobusmi, keď cez školský rok bus odchádzal napr. 18:05 a cez prázdniny 18:10.
Odporúčam navštíviť seneckú stanicu od konca septembra či v októbri, kedy pre zápchy budú ľudia vo veľkom presadať do vlakov - zo dňa na deň, a viacerí už začnú využívať návozné autobusy.

Môj osobný tip je, že Os vlaky S 60 budú kolabovať podobne ako vlani, ak nie o trochu viac, pretože v rannej špičke odchody S 65 sú zle nastavené - teda okrem jediného vlaku, ktorý ako-tak ledva stíha začatie vyučovania na bratislavských školách.

S kombináciou, že všetky autobusy naviazali na S 60, to bude samozrejme problematické, ale podľa mňa relatívne najvýznamnejšie zhoršenie situácie s kapacitou S 60 nastane v popoludňajšej špičke, pretože S 65 von z mesta sa jednoducho nedá normálne využiť. Ďakujeme MDV. ?
Som velmi zvedavy na prax. Cestaky su skvele, ak sa ich podari premietnut do prevadzky (o co mam trochu obavy) bude to parada.

Som zvedavy na reakciu MDV, ci posilnia vlaky do centra, lebo tie su aj cez leto dost na hrane. September bude brutal: skolsky rok, D1, busove navozy na stanicu.

Kazdopadne som rad ze som sa dozil ako takej urovne regiobusov. Neveril som 🙂