Zvýši sa počet spojov, pribudnú nové linky a zlepší sa nadväznosť na nosnú vlakovú dopravu.
Od 19. augusta 2018 prichádza k výraznejšej zmene v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji. Po nedávnom zlepšení vlakovej dopravy na tratiach v okolí Bratislavy sa prepravným nárokom lepšie prispôsobia aj autobusy Slovak Lines. Okrem zvýšenia spojov na existujúcich linkách pribudnú aj nové linky, ktoré zlepšia obslužnosť v jednotlivých častiach regiónu a sprehľadnia trasy jednotlivých liniek.
Cestovné poriadky regionálnych autobusov boli prispôsobené tak, aby odchody autobusov boli v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch. Na všetkých hlavných smeroch (zo Stupavy, Modry, Senca, Ivanky pri Dunaji a Dunajskej Lužnej) do a z Bratislavy budú intervaly nastavené tak, aby v rannej špičke premávali autobusy každých 7-8 minút, v popoludňajšej špičke každých 10 minút a v ostatných časoch každých 30 minút.
Predlžuje sa aj večerná premávka, pričom na najvyťaženejších trasách budú posledné odchody z Bratislavy do regiónu po 23:00.
Na zlepšenie prestupu medzi nosnou vlakovou dopravou a regionálnou autobusovou dopravou bude zlepšená obsluha prestupných uzlov medzi týmito dvoma druhmi dopravy (napr. Miloslavov, Kvetoslavov, Báhoň, Cífer, Šenkvice, Pezinok, Pezinok-zastávka, Malacky, Plavecký Štvrtok, Veľké Leváre, Veľký Biel, Senec) a zabezpečená bude lepšia časová nadväznosť vlakov a autobusov.
Zmeny v jednotlivých regiónoch prehľadne a detailne spracovala Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke. K dispozícii sú nové schémy regionálnych autobusov pre regióny Záhorie, Pezinok, Senec a Dunajská Lužná.
Nové cestovné poriadky jednotlivých regionálnych liniek sú taktiež k dispozícii na stránke Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
Joyki
Môj osobný tip je, že Os vlaky S 60 budú kolabovať podobne ako vlani, ak nie o trochu viac, pretože v rannej špičke odchody S 65 sú zle nastavené - teda okrem jediného vlaku, ktorý ako-tak ledva stíha začatie vyučovania na bratislavských školách.
S kombináciou, že všetky autobusy naviazali na S 60, to bude samozrejme problematické, ale podľa mňa relatívne najvýznamnejšie zhoršenie situácie s kapacitou S 60 nastane v popoludňajšej špičke, pretože S 65 von z mesta sa jednoducho nedá normálne využiť. Ďakujeme MDV. ?