Zvýši sa počet spojov, pribudnú nové linky a zlepší sa nadväznosť na nosnú vlakovú dopravu.
Od 19. augusta 2018 prichádza k výraznejšej zmene v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji. Po nedávnom zlepšení vlakovej dopravy na tratiach v okolí Bratislavy sa prepravným nárokom lepšie prispôsobia aj autobusy Slovak Lines. Okrem zvýšenia spojov na existujúcich linkách pribudnú aj nové linky, ktoré zlepšia obslužnosť v jednotlivých častiach regiónu a sprehľadnia trasy jednotlivých liniek.
Cestovné poriadky regionálnych autobusov boli prispôsobené tak, aby odchody autobusov boli v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch. Na všetkých hlavných smeroch (zo Stupavy, Modry, Senca, Ivanky pri Dunaji a Dunajskej Lužnej) do a z Bratislavy budú intervaly nastavené tak, aby v rannej špičke premávali autobusy každých 7-8 minút, v popoludňajšej špičke každých 10 minút a v ostatných časoch každých 30 minút.
Predlžuje sa aj večerná premávka, pričom na najvyťaženejších trasách budú posledné odchody z Bratislavy do regiónu po 23:00.
Na zlepšenie prestupu medzi nosnou vlakovou dopravou a regionálnou autobusovou dopravou bude zlepšená obsluha prestupných uzlov medzi týmito dvoma druhmi dopravy (napr. Miloslavov, Kvetoslavov, Báhoň, Cífer, Šenkvice, Pezinok, Pezinok-zastávka, Malacky, Plavecký Štvrtok, Veľké Leváre, Veľký Biel, Senec) a zabezpečená bude lepšia časová nadväznosť vlakov a autobusov.
Zmeny v jednotlivých regiónoch prehľadne a detailne spracovala Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke. K dispozícii sú nové schémy regionálnych autobusov pre regióny Záhorie, Pezinok, Senec a Dunajská Lužná.
Nové cestovné poriadky jednotlivých regionálnych liniek sú taktiež k dispozícii na stránke Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
810zssk
Zlepsi frekvencia spojov? Ako? Ano, 60 minut je malo pre atraktivnu linku. Preto by vlaky do centra mali mat aspon 30 minut celodenne celotyzdenne. Ak budeme mat na linke do centra (S60) interval 30 minut, potom sa nam na 130 este zmesti S65 v intervale lepsiom ako 60 minut?
Ak silou mocou chce niekto vozit nezmyselne vlaky okolo mesta, tak riesenim je ich viest ako mestsku linku pripojnu k regionalnym vlakom. S50 a S60 nech chodia po pol hodine na Hlavnu stanicu a potom nech vznikne nejake mestske Sko ktore bude chodit po 30 minutach medzi Novym Mestom a Petrzalkou (pripadne aj do Rajky, to je dalsia vzduchvoziaca linka), s tym ze striedavo bude v hodinovom takte chodit z Noveho Mesta do Race / Vajnor, kde bude prestup na S50, resp. S60.