Zvýši sa počet spojov, pribudnú nové linky a zlepší sa nadväznosť na nosnú vlakovú dopravu.
Od 19. augusta 2018 prichádza k výraznejšej zmene v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji. Po nedávnom zlepšení vlakovej dopravy na tratiach v okolí Bratislavy sa prepravným nárokom lepšie prispôsobia aj autobusy Slovak Lines. Okrem zvýšenia spojov na existujúcich linkách pribudnú aj nové linky, ktoré zlepšia obslužnosť v jednotlivých častiach regiónu a sprehľadnia trasy jednotlivých liniek.
Cestovné poriadky regionálnych autobusov boli prispôsobené tak, aby odchody autobusov boli v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch. Na všetkých hlavných smeroch (zo Stupavy, Modry, Senca, Ivanky pri Dunaji a Dunajskej Lužnej) do a z Bratislavy budú intervaly nastavené tak, aby v rannej špičke premávali autobusy každých 7-8 minút, v popoludňajšej špičke každých 10 minút a v ostatných časoch každých 30 minút.
Predlžuje sa aj večerná premávka, pričom na najvyťaženejších trasách budú posledné odchody z Bratislavy do regiónu po 23:00.
Na zlepšenie prestupu medzi nosnou vlakovou dopravou a regionálnou autobusovou dopravou bude zlepšená obsluha prestupných uzlov medzi týmito dvoma druhmi dopravy (napr. Miloslavov, Kvetoslavov, Báhoň, Cífer, Šenkvice, Pezinok, Pezinok-zastávka, Malacky, Plavecký Štvrtok, Veľké Leváre, Veľký Biel, Senec) a zabezpečená bude lepšia časová nadväznosť vlakov a autobusov.
Zmeny v jednotlivých regiónoch prehľadne a detailne spracovala Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke. K dispozícii sú nové schémy regionálnych autobusov pre regióny Záhorie, Pezinok, Senec a Dunajská Lužná.
Nové cestovné poriadky jednotlivých regionálnych liniek sú taktiež k dispozícii na stránke Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
Joyki
narvaté znamená, že sa ťažko zatvárajú dvere, plné znamená, že sa dole stojí. Ostatné vlaky sú plne obsadené. Samozrejme je tam ešte voľné miesto, ale noví cestujúci si môžu sadnúť len v sedlových časoch. Počas špičky je to plné. Nemôžeš im ponúknuť len miesto na státie. A tu nejde o potenciál zvýšenia počtu ľudí vo vlakoch o 50 (v úseku Senec - Bratislava), ale ten potenciál je niekde úplne inde: tisíce. Ich kam napcháš? A to je len stále presun cieľových 10 % IAD.