Zvýši sa počet spojov, pribudnú nové linky a zlepší sa nadväznosť na nosnú vlakovú dopravu.
Od 19. augusta 2018 prichádza k výraznejšej zmene v regionálnej autobusovej doprave v Bratislavskom samosprávnom kraji. Po nedávnom zlepšení vlakovej dopravy na tratiach v okolí Bratislavy sa prepravným nárokom lepšie prispôsobia aj autobusy Slovak Lines. Okrem zvýšenia spojov na existujúcich linkách pribudnú aj nové linky, ktoré zlepšia obslužnosť v jednotlivých častiach regiónu a sprehľadnia trasy jednotlivých liniek.
Cestovné poriadky regionálnych autobusov boli prispôsobené tak, aby odchody autobusov boli v pravidelných a ľahko zapamätateľných intervaloch. Na všetkých hlavných smeroch (zo Stupavy, Modry, Senca, Ivanky pri Dunaji a Dunajskej Lužnej) do a z Bratislavy budú intervaly nastavené tak, aby v rannej špičke premávali autobusy každých 7-8 minút, v popoludňajšej špičke každých 10 minút a v ostatných časoch každých 30 minút.
Predlžuje sa aj večerná premávka, pričom na najvyťaženejších trasách budú posledné odchody z Bratislavy do regiónu po 23:00.
Na zlepšenie prestupu medzi nosnou vlakovou dopravou a regionálnou autobusovou dopravou bude zlepšená obsluha prestupných uzlov medzi týmito dvoma druhmi dopravy (napr. Miloslavov, Kvetoslavov, Báhoň, Cífer, Šenkvice, Pezinok, Pezinok-zastávka, Malacky, Plavecký Štvrtok, Veľké Leváre, Veľký Biel, Senec) a zabezpečená bude lepšia časová nadväznosť vlakov a autobusov.
Zmeny v jednotlivých regiónoch prehľadne a detailne spracovala Bratislavská integrovaná doprava na svojej stránke. K dispozícii sú nové schémy regionálnych autobusov pre regióny Záhorie, Pezinok, Senec a Dunajská Lužná.
Nové cestovné poriadky jednotlivých regionálnych liniek sú taktiež k dispozícii na stránke Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
Danny
Aj ja sa teším z pravidelnej taktovej dopravy v regióne, ktorú využívam.
Mám však niekoľko postrehov - linky 740 a 730, Most pri Bratislave.
1.) Keď si pozriete preklad týchto 2 liniek v čase doobedného sedla, smer BA, zistíte, že žiadny preklad nie je v nepárnych hodinách - o 9., 11., a 13.h. Nastáva absurdná situácia, keď naraz v jednej minúte idú obe linky naraz a potom je hodinová diera.
Keďže som to objavil už dávnejšie, hneď som emailoval do Slovaklines a BID - ako chybu v preklade.
Ako som sa dozvedel, pôvodný grafikon BID takúto "vlastnosť" nemal. To je aktivita Slovaklines, keďže mali mať problém s obehmi vozidiel. Len taká malá poznámka, pani zo Slovaklines mi v emaile klamala, že oni s tým nič, že to BID...
BID mi v emaile prisľúbili, že sa to pokúsia napraviť v decembrovej zmene CP.
2.) Bicykle v regiobusoch. Aj na toto som upozornil. Lebo žiadny spoj nemá piktogram. (Dal som aj návrh, ako to vyriešiť, keď to nie je priamo uvedené v CP).
Dôvodom má byť neuzatvorený obeh vozidiel. A teda nevedeli, ktoré vozidlá budú nízkopodlažné.
3.) Ešte sa vrátim k ponuke spojov v Moste pri Bratislave. Spoje sú podstatne lepšie rozložené ako doteraz. Keď som porovnával ponuku spojov, v rannej špičke, smer BA, nastalo zlepšenie o 5. a 7.ej hodine (samo, že aj 8.ej), no v čase najväčšieho návalu o 6.ej ide o 1 spoj menej-namiesto 8 ide 7. Len preto táto pripomienka, keďže v médiách boli zábery, ako vrchní tohto kraja chcú, aby ľudia presedlali z áut do IDS. No minimálne pre náš smer by to podľa mňa špičkové spoje neutiahli. Smer Most sa navýšil počet spojov o 6 ks (za celý deň). Hoc mi jasné, že ľudia cestujú vo väčšom časovom rozptyle ako kedysi, keď museli byť o 8.ej v práci...
4.) A ešte doplním moju poznámku k dĺžke jazdnej doby. Cez víkend trvala jazdná doba spojov BA- Most pri BA, RD zväčša 25. min., no po novom to bude až 29. min. (podobne i vo večernom sedle v prac. dňoch). Mohli aj toto trochu domyslieť. Lebo už vidím, ako sa budú spoje pomaly šuchtať mestom resp. stáť na zastávkach (Minimálne to mohli upraviť cez víkend, smerom z BA, keď je tu hodinový takt skoro celý deň - čiže tu mohli rozlíšiť pracovné spoje a víkendové).
Snáď to doladia v decembri.