Predstavte si, že máte mobilného operátora, u ktorého sem-tam vypadne signál, občas nepočujete volaného, alebo občas volaný nepočuje vás. A možno si to ani predstavovať nemusíte, ale dôverne to poznáte. Predstavte si však, že ak nie ste s takouto službou spokojní, tak jednoducho prestanete platiť faktúry. Nasledovali by upomienky a vymáhanie dlžnej sumy. Žiadna publicita.
Ak nebudete platiť za MHD, situácia je už iná: médiá vás začnú propagovať. Pritom podobne ako u operátorov má každý nespokojný cestujúci na výber aj iné možnosti. Odvážlivci, ktorí neplatia za MHD, by sa rovnako mohli odvážiť odviezť sa taxíkom a nezaplatiť, ak by nesplnil všetky ich očakávania. Na to však už odvahu nemajú.
O čo ide v prípade cestovania načierno, vystihol jeden z našich čitateľov v diskusnom fóre: „To, čo nedostane DPB na lístkoch, musí vyrovnať mesto z daní všetkých Bratislavčanov - z mestskej pokladnice. Keďže vieme, v akom stave sa nachádza pokladnica, je jasné, že sa pristúpi k jedinému riešeniu: škrtaniu spojov. (...) Takže nezaplatením za službu sa vyrieši čo? Úplne nič, iba sa ďalej zdegraduje služba.“
Nespokojnosť so službami v rámci mestskej hromadnej dopravy môže byť namieste, no existuje aj konštruktívnejší spôsob jej vyjadrovania: dopravca má infolinku, a keď ani tá nepomôže, dá sa obrátiť na magistrát ako objednávateľa služieb MHD. Ten už podlieha voleným zástupcom, ktorých má možnosť ovplyvniť každý volič.
Kejla
No predsa..Ceny tu su vyssie ako v mnohych inych zahranicnych mestach, kde je kvalita neporovnatelna.
Jednak kvalita vozdiel hromadnej dopravy, ale takisto aj spravanie zamestnancov, ktori slusnost castokrat nechaju doma za dverami a idu do prace a vyburia si hormony na ludoch. Najma revizori su neuveritelne arogantni.. A ti SBSkari? No to je neuveritelne! Nedivim sa ludom co cestuju na cierno, ked si pomyslim ze z penazi ktore im platim aj ja sa platia taketo odporne agresivne gorily..
Bola som s priatelom v tescu v lamaci, ja som mala prvy den elektricenku neplatnu, on si kupuje listky kedze byvame v centre a on chodi do prace pesi. Ja som zlozila (Tazky!) nakup, on mi svoj podal a isiel cvaknut predom pripravene listky. Vtom pred neho vybehol revizor (ANI DVERE NEBOLI ZATVORENE) a chcel mu zakazat cvaknut si listok. Keby sme nemali nakup z tesca, tak mame kvoli takemuto arogantnemu revizorovi o 100 eur menej.
Mam znamych zo Spanielska, Nemecka, Svajciarska aj Francuzska ktori boli uz aj tu na navsteve a ich najsilnejsim zazitkom boli ceny za cestovne listky a nasledovne sluzby a personal.
Ale nezacnite mi tu hovorit ze sa mam odstahovat alebo zacat chodit na bicykli(co aj robim ? )... Ja mam Slovensko rada. Ale MHD.... Najdite cloveka co by vyslovene dokazal povedat ze ma rad MHD, a najma personal. Je velkaaa velmi velkaaaaa skoda, ze MHD nema konkurenciu v podobe sukromneho podniku. Potom by sa mozno aj snazili a BEZDOMOVCI by nechodili NACIERNO.