Cestujúcim pri cestovaní pomôžu asistenti cestovania

Okrem revízorov môžu cestujúci v prostriedkoch bratislavskej MHD stretnúť už aj prepravných asistentov.

Dopravný podnik Bratislava s cieľom zatraktívnenia MHD prichádza s novinkou, ktorá pomôže cestujúcim s rôznymi situáciami pri cestovaní bratislavskou MHD. Vo vozidlách MHD môžu cestujúci stretnúť už aj asistentov cestovania, ktorí sa starajú o pohodlie cestujúcich pri cestovaní.  Cestujúci ich môžu spoznať vďaka modrej uniforme dopravného podniku.

Prepravní asistenti pomôžu cestujúcim pri nástupe a výstupe s detským kočíkom, zabezpečia bezpečné nastupovanie a vystupovanie cestujúcim s obmedzenou schopnosťou pohybu a v prípade potreby si u nich môže cestujúci zakúpiť aj cestovný lístok. V prípade zmien organizácie dopravy pomáhajú informovať cestujúcich o aktuálnych zmenách, rozdávajú informačné letáky, ale poradia aj turistom s orientáciou v hlavnom meste. Dohliadajú aj na dodržiavanie prepravného poriadku, pôsobia preventívne v oblasti bezpečnosti pri preprave a cestujúci sa na nich môžu obrátiť v prípade, ak majú nejaký podnet k mestskej hromadnej doprave.

Okrem asistentov cestovania cestujúcim častokrát ochotne pomôžu pri nastupovaní a vystupovaní, prípadne pri orientácii aj samotní vodiči vozidiel MHD.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #43:
neviem, či sa im to nepáčilo, ale napísali mi, že vybrali lepšieho kandidáta(z pohovoru ma nevyrazili). Objektívnou chybou z mojej strany bolo, že som hore ku TV veži omylom odporúčal l-145, a pritom som doma známy tým, že poznám všetky trasy bratislavskej MHD a na 90% trás aj ich zoznam zastávok pred posledným veľkým premenovávaním.
Reakcia na: Cancer #45:
Za 6,50 € na hodinu v hrubom by mali požadovať aj technické zručnosti - odstrániť poruchu do príjazdu pojazdnej dielne 😁
Reakcia na: Ike #44:
A vedeli by na to z hlavy vôbec odpovedať naši šotouši, iba tak bez dlhšieho premýšlania?

Či to bol chyták a správna odpoveď mala byť či so zmenou trasovania alebo bez zmeny trasovania lebo sme mali vpodstate dve prečíslovania?

Jedno kedy sa zmenili trasy a zostali pôvodné čísla (podla mňa by sa aj to dalo označiť za prečíslovanie) na zmätenie nepriatela a druhé kedy sa zmenili iba čísla ktoré sa konečne cestujúci naučilo bez zmeny trasy opäť na zmätenie nepriatela. 😈
Reakcia na: samkoh #42:
"kedy sa prečíslovali trolejbusové linky"

Takze kvalifikácia na asistenta je byt sotousom. 🆗
Reakcia na: samkoh #42:
Vďaka, zaujímavé info.

Tej prvej otázke nerozumiem, prečo by niekto riešil kedy to bolo? Inak sú to rozumné veci, ale teda tvoja odpoveď na poslednú otázku sa mi zdá dosť dobrá, čiže by ma zaujímalo čo sa im nepáčilo.
Reakcia na: 810zssk #37:
bol som na pohovore na tú pozíciu-nezobrali ma- a otázky boli okrem základných pohovorových otázok(prečo ku nám, kedy by som mohol nastúpiť apod.) hlavne na tú časť informovanie, čo si pamätám, tak:
-kedy sa prečíslovali trolejbusové linky
-akú trasu by som poradil cestujúcemu z letiska na HLST a či sa dá ísť aj inak, než 61-kou
-po anglicky odporučiť nejaké ciele návštevy v BA. Keď som vymenoval Hrad, Dóm sv. Martina a TV vežu na Kamzíku, tak sa ma spýtali na to, ako by som sa ku nej dostal z Hlst a aký lístok by som odporučil turistovi. Na moju odpoveď, že ak chce ísť MHD až hore, tak hodinový kvôli tomu, že mu nemusí vyjsť prestup na Kolibe, sa na spýtali, či by nebol lepší celodenný, čo som vyvrátil s tým, že celodenný sa oplatí až od 3 hodinových lístkov.
Reakcia na: Anderis556 #25:
V Paríži alebo v Taliansku si asi ešte nebol. 😅
Reakcia na: 810zssk #37:
Súhlasím.
Zasa asistenti? Aha, komunalne volby. Nebal by som sa. Ked budu karty rozdane, nebude po nich ani chyru, ani slychu.
Reakcia na: 810zssk #37:
Zaramovat, zasklit a zavesit na stenu! Lepsie to tu nik nevystihol a nevystihne!👍
Reakcia na: dyspozytor #35:
To že to robia aj DB nevypovedá o ničom. Nepoznáme ich koncept, je to úplne iný druh prevádzky, atď. Plus teda DB majú trochu iný rozpočet.

To čo by o niečom vypovedalo by bolo keby DPB prezradil aká je ich stratégia s touto aktivitou, čo chcú dosiahnuť, atď. Potom by sa dalo hodnotiť či to dáva zmysel. Zatiaľ to skôr vyzerá ako snaha vyzerať ňuňu, pričom pre 99% cestujúcich sa nič nezmení, ale bude to stáť peniaze ktoré teraz zúfalo chýbajú.
Reakcia na: dyspozytor #35:
Ja viem. Ale už sme niekoľko krát boli svedkami, že nie všetko, čo robia Nemci, je automaticky správne. Stačí prepnúť do inej, do nedávna v médiach dominujúcej témy
Reakcia na: Ike #16:
paradox modernej doby. Asistentov prepravy plánujú zaviesť aj nemecké spolkové železnice (DB). O niečom to vypovedá. Nehodnotím to, len konštatujem...
Reakcia na: Ričard #21:
Tak to ja ešte "chodím" 218-kou:) každý sme sa niekde zasekli. Je pekné sledovať, ako to ide po generáciách:)))
Reakcia na: Jajboli #31:
A su aj v terene aktualne ? Lebo ziadna velka vyluka teraz nie je. Ci sa len prechadzaju po zastavkach a uzloch ?
Reakcia na: 810zssk #29:
Ten označovač - hlavne moderný - môže mať množstvo problémov, niektoré HW, niektoré SW. Môže zamrznúť nejaká SW služba - kúpa lístka cez označovať, čítanie a zápis na kartu atď. Toto sú služby, ktoré si vie potenciálne skontrolovať samotný označovač.
Potom môže zamrznúť celý označovač - opäť SW problém, ktorý musí byť detegovaný zvonku, teda napr. palubákom.
A potom sú tu problémy s HW, ktorý sa najčastejšie prejavuje tým, že senzor nezaznamená lístok. To už ten označovač ani žiaden iný prístroj tak ľahko nezistí (ak teda problém nie je v tom, že senzor lístok zachytí, ale zamrznutý proces toto volanie nespracuje, teda opäť SW problém).
Niektoré problémy si vie ten označovač zaznamenať už teraz (to vieme vďaka super hláške, že označovač nefunguje).
Otázne sú ale viaceré veci:
1. Ktoré z chýb, ktoré reálne vedia byť monitorované aj reálne kontrolované sú?
2. Prečo označovač, ktorý zachytí chybu neurobí ako prvý krok pokus o samoreštart?
3. Prečo v tejto dobe, kedy všetko fičí cez sieť, nemôže fungovať služba, kedy revízor príde do vozidla, napojí sa na jeho internú sieť a uvidí všetky vady označovačov za poslednú napr. pol hodinu (úplne stačí niečo v zmysle že "Označovač 1, porucha od 12:03"). Aspoň pre poruhy ktoré vie opznačovač zaznamenať sám by to bolo oveľa praktickejšie ako utekanie cez pol (ideálne plného) vozidla za vodičom.
DPB má toľko zdrojov že si môže dovoliť takúto službu? Moc tomu neverím, toto bude len predvolená aktivita Valloteamu.
Reakcia na: Ondrej17 #13:
no ale rozdiel je v tom ze starsie vysokopodlazne elektricky jazdia preto lebo musia (nie su vozy) a nie preto ze v tom ma niekto pasiu.. plus stare tramvaje su roztrusene po linkach.. tam kde jazdi v noci 15Tr tam jazdi fakt len ten 15Tr.. uz chapes preco tvoj argument neobstoji?
Reakcia na: Viko #27:
Vidíš, to mi vôbec nenapadlo že tá dg funkcia by mohla byť v palubáku (teraz sa cítim hrozne sprostý :D), takže kým fičí ten, fičala by aj tá funkcia (a keď spadne palubák, vodič si to všimne a vyrieši, alebo ide do vozovne, pardón, depa). Ja som stále rozmýšlal nad tým že by si diagnostiku robil sám označovač. Ako hovorím, nula skúseností s HW 😂
Reakcia na: Anderis556 #25:
Bolo by celkom fajn, keby si pridal aj nejaké dôkazy ktoré podporujú tieto teórie.
Reakcia na: 810zssk #22:
Obvolávať periférie v intervaloch vedel hádam už Mypol... Akurát bez toho samoliečenia. Odvtedy ale prešli takmer tri desaťročia vývoja.
Reakcia na: Anderis556 #25:
Prepáč, ale jednoducho nemáš pravdu. Jednoducho to znečistenie nevidíš, lebo sa to upratuje. Ani v BA nemáš po jednej jazde vo voze väčšinou žiaden bordel, ale keď to tam niekto nechá kopiť sa celý deň, alebo dokonca niekoľko dní, tak samozrejme že to vyzerá tragicky.

Namiesto náhodných sprievodcov v niektorých spojov by som radšej videl viac upratovacích čiat (DPB s tým už experimentoval, neviem či to stále funguje), ktoré by na vybraných konečných zabezpečili vyčistenie vozidla.

Plus politika že akékoľvek graffiti znamenajú okamžité stiahnutie vozidla z premávky, čo sa v zahraničí masívne osvedčilo. Nebolo prijemné keď mi vynechalo metro a zrazu sa okolo mňa prehnal posprejovaný vlak na služobnej jazde, ale dáta ukazujú že ak to okamžite čistíš a ten vandalizmus tam vydrží maximálne polhodinu, ľudia to budú robiť v oveľa menšej miere.
Reakcia na: 810zssk #24:
Na západe ľudia omnoho menej znečisťujú vozidlá. Tam nie je bežné že je neporiadok po cestujúcich a ľutujem tých čo musia mať zodpovednosť za ľudí v postkomunistických krajinách.
Reakcia na: Anderis556 #23:
Bol si niekedy na západe? Rozdiel je v tom že inde dopravcovia chápu že prevádzkovanie dopravy holt zahŕňa aj starostlivosť o vozidlá.
Reakcia na: Conti01 #6:
A čuduješ sa keď Bratislava je v postkomunistickom východe Európy?
Reakcia na: Ričard #20:
Niekto nedávno myslím do všeobecnej diskusie písal že vodič mu povedal že na ďalšej zastávke má vystúpiť a DPB to pri následnej sťažnosti potvrdil. Hoci v PP takýto postup nie je. Plus teda existuje celý rad reportov o vodičoch ktorí reagovali v štýle "a čo ja s tým". Takže problém ani zďaleka nie je v tých čo nerozumejú.

Inak vo veľkej časti prípadov stačí reštartovať tarifný systém a problém sa vyrieši, keďže často je to len o tom že označovač "zamrzol" a keď sa znova nabootuje, funguje. Tiež by ma zaujímalo či niekto tieto reporty zaznamenáva a následne skúma prečo k tomu dochádza, alebo sa to "necháva tak".

Inak ja som s HW nikdy nepracoval, tak neviem, ale neexistuje nejaká možnosť mať tam kompletne separátny proces ktorý bude nezávislý na všetkom ostatnom, len bude opakovane volať tie "hlavné procesy" a zisťovať či niečo robia, s tým že keď zistí že nie, vyvolá reštart? Teda takmer určite ho je možné mať, skôr sa pýtam že či je možné zabrániť tomu aby zamrzol tiež ak sa niečo pokašle v tom hlavnom procese. Mám pocit že som už zariadenia ktoré sa samoreštartovali pri zamrznutí videl, ale nie som si úplne istý. S tým že ak by sa problém opakoval príliš často, odošle to log technikom s tým že na tento označovač sa treba pozrieť lebo sa nespráva ako sa má?
Reakcia na: 810zssk #19:
Chápem, tiež niekedy chodím od frajerky na vlak 201-tkou a ona novoprisťahovalá Prievozčanka netuší, čo to splietam.
Reakcia na: samkoh #15:
Pokiaľ ti žiadny označovač vo vozidle (či už je tam jeden ako napr. v MBCC alebo miliarda ako v 30T) neumožňuje nahrať lístok, treba ísť za vodičom, oznámiť mu to, a požiadať ho, aby v prípade kontroly dosvedčil, že si bol chybu označovača/-ov nahlásiť. Ak si dobre pamätám, v Prepravnom poriadku sa presne tento postup uvádza a považuje za korektný. Horšie je, že v dnešnej dobe nie každý vodič rozumie.
Reakcia na: Ričard #18:
Pravda. Bez mučenia priznávam že som sa stále nezžil s novými číslami trolejbusov a ešte pár rokov budem chodiť na 207ku 😁
Reakcia na: 810zssk #11:
Viem, že si teraz v Bratislave dlho nežil, ale tie služby sa už nejaký ten rôčik nevolajú 203/8 a 203/9, ale 44/51 a 44/52. 😁
Reakcia na: Ike #16:
Tá posledná vec je kľúč. Mať všade sprievodcov je fajn, má to objektívne prínosy a samému sa mi v takých systémoch cestuje lepšie. Akurát je to teda strašne drahé. Ale to že možno raz za 100 ciest narazím na asistenta ktorý mi pomôže je úplne zbytočné, pretože sa na to beztak nemôžem spoliehať.

Celkovo je to veľmi zvláštna aktivita a nepomáha že DPB ju nijak zmysluplne nevysvetlil.
Reakcia na: samkoh #15:
Ak neboli potrební asistenti v 90. rokoch, tak v roku 2022, keď 75 ročný človek je schopný vyhľadávať cez google, asi nebudú spásou. Nehovoriac o tom, že aby služba mala pridanú hodnotu, musí byť asistentov dostatočný počet, v opačnom prípade budú iba dekoráciou.
Reakcia na: samkoh #12:
ďalší prípad, ktorý sa mi už párkrát stal: prípam v MHD dopravnú kartu a z nejakého dôvodu mi to nechce nahrať lístok. Zásobné papierové lístky so sebou nenosím, ale nejaké to euro na lístok mám aj v hotovosti. Zase by bolo riešením kúpiť si to u asistenta, aj keď v tom prípade by sa to vylučovalo s teóriou z príspevku #12.
Reakcia na: samkoh #12:
Nezavadzajte pán revízor, hľadám asistenta. 😂
Reakcia na: 810zssk #11:
Keď to zvládnu v starších vysokopodlažných električkách, tak aj v 15Tr.
Reakcia na: 810zssk #1:
nebude to tak, že ak už nastupuješ nie celkom dobrovoľne bez lístka(napr. neoplatí sa ti SMS lístok a nastupuješ kdesi na Bukve, Plniarni plynu apod.) a vidíš asistenta prepravy, tak ho máš hneď po nástupe osloviť s prosbou o vydanie CL a pokiaľ si to nestihol, tak ťa považuje za cestujúceho bez CL a dá ti pokutu? Tak to de iure funguje u ZSSK, aj keď realita je v 99,9% prípadov iná v prospech cestujúceho.
Budú asistenti pomáhať aj s nástupom do vrakov ktoré DPB doteraz tvrdohlavo vypravuje na 203/8 a 203/9 napriek prebytku nových nízkopodlažných trolejbusov?
Reakcia na: Ike #5:
Dovolím si opraviť ti začiatok tej vety:
V čase rastúcich cien energií, bezprecedentnej kombinovanej dopytovo-nákladovej inflácie a komunálnych volieb...
Reakcia na: Miro #7:
Častokrát je nespisovne. Správne je často.
Reakcia na: Ike #5:
Pozri sa do kalendára.
Reakcia na: 810zssk #4:
Nebolo by lepšie "občas"?
Už tých asistentov dopredu ľutujem.30% cestujúcich sa správa ako dobytok. Stačí si pozrieť vozidlá na konečných.A zďaleka to nie sú bezdåci.
V čase rastúcich cien energií a bezprecedentnej kombinovanej dopytovo-nákladovej inflácie sa DPB rozhodol ísť strmhlav zvyšovaniu osobných nákladov?
Reakcia na: brzda #2:
Ako píše Cancer. Samozrejme že niektorí vodiči to robia, ale žiaľ to v DPB ani zďaleka nie je štandard a väčšia šanca je že vodič cestujúceho pošle do teplých krajín.

Edit: Veta v článku už bola upravená doplnením slova "častokrát".
Reakcia na: brzda #2:
Nie, na smiech je tá veta preto, že väčšina vodičov to nerobí.

Nieje to ani zďaleka samozrejmosť ako sa snaží článok vyvolať dojem. Čo je škoda.

Nemyslím, že jeho cielom bolo dotknúť sa vás alebo ostatných vodičov, ktorí robia všetko pre to aby sa cestujúci dostali do svojho ciela bezpečne, pohodlne a načas.
Reakcia na: 810zssk #1:
Takže keď som takto xkrát cestujúcim ako vodič pomohol, som v chápaní autora tohto veľmi dôležitého diskusného príspevku na smiech, alebo len nespadám do jeho ideálov a predstáv o zamestnancoch DPB? 🤔
Čiže buď príde revízor ktorý ľuďom bez lístka dá pokutu, alebo asistent ktorý ľuďom bez lístka predá lístok? Mne to nejak nevychádza.

Ak by sme sa bavili o permanentnom zavedení sprievodcov na všetky spoje (určitej linky či trakcie), chápal by som aspoň o čo ide, hoci by mi to prišlo ako pomerne veľké vyhadzovanie peňazí.

Ale aká bude šanca stretnúť asistenta? 1%? Predpokladám že ani to nie.

(Posledná veta je vtip a mohol ju napísať len niekto kto si buď robí srandu, alebo služby DPB aktívne nevyužíva.)