Budúcnosť cezhraničných autobusových liniek závisí od ochoty ich financovania zo strany objednávateľov dopravy.
Dopravca Slovak Lines Express ukončí k 15. novembru 2021 prevádzku cezhraničnej regionálnej linky Bratislava - Hainburg z dôvodu jej vysokej stratovosti. Po mnohých rokoch tak zanikne spojenie verejnou dopravou medzi týmito prihraničnými mestami. Slovak Lines Express prevádzkoval túto linku od roku 2019, kedy prevzal jej prevádzku od Dopravného podniku Bratislava (vtedy známou pod číslom 901). Dopravný podnik tiež túto linku zanechal z dôvodu ekonomickej neudržateľnosti, keďže jej prevádzku nefinancovalo mesto, kraj ani rakúska strana, ale bola závislá výlučne od tržieb od cestujúcich. Po zmene dopravcu v roku 2019 prišlo k redukcii počtu spojov a zvýšeniu cestovného, čo na atraktivite tejto linky určite nepridalo. Ďalší úbytok cestujúcich spôsobila aj prebiehajúca pandémia koronavírusu. V minulosti cez Hainburg a Wolfsthal premávala aj autobusová linka Bratislava - Viedeň, tú však Slovak Lines Express ešte v roku 2019 presmeroval na diaľnicu.
V tomto roku definitívne zanikla aj cezhraničná linka do maďarskej Rajky, ktorú prevádzkoval Dopravný podnik Bratislava, taktiež iba na komerčnom základe. Medzi Bratislavou a Rajkou však premáva aspoň niekoľko vlakových spojov denne.
Istú nádej na možné obnovenie autobusového spojenia medzi Bratislavou a Hainburgom, resp. Rajkou v budúcnosti dáva nedávno uzavretá súťaž na nového regionálneho dopravcu v Bratislavskom kraji. Nová zmluva totiž umožňuje kraju objednať si v rámci opcie aj prevádzkovanie dvoch cezhraničných autobusových liniek do Hainburgu a Rajky. K termínu zmeny regionálneho dopravcu (15. novembra) to však kraj neplánuje. "Bratislavský samosprávny kraj bude možnosti prevádzky cezhraničných spojov v najbližšej dobe analyzovať. Župa bude skúmať najmä záujem o túto službu, doterajšiu vyťaženosť, dopravnú obslužnosť i finančné dopady na rozpočet. Pre objednávanie cezhraničnej dopravy vo verejnom záujme je dôležitý aj záujem partnerov na druhej strane hranice o spolufinancovanie takejto linky," uviedla Lucia Forman, hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja.
Ak by sa kraj rozhodol objednať aj prevádzku cezhraničných liniek, podľa zmluvy s dopravcom musí dopravcovi pred začiatkom ich prevádzky poskytnúť minimálne 6-mesačnú lehotu na zabezpečenie vozidiel pre tieto linky.
Pripomeňme ešte, že Bratislava mala s Hainburgom spojenie až na malé prestávky takmer nepretržite už od 19. storočia, kedy medzi týmito mestami začali premávať poštové dostavníky, neskôr od roku 1914 dopravu zabezpečovala tzv. Viedenská električka a následne od roku 1939 autobusy na linke Bratislava - Viedeň. V roku 2008 zaviedol bratislavský dopravný podnik pravidelnú lokálnu dopravu medzi Bratislavou a Wolfsthalom, neskôr aj Hainburgom linkou 901, ktorá okrem iného suplovala aj chýbajúci úsek trate bývalej Viedenskej električky medzi Petržalkou a Wolfsthalom. Linka si postupne získavala obľubu a v roku 2019 už prepravila viac ako 163-tisíc cestujúcich.
810zssk
A keď už chceme ísť do úplného scifi, rovno by sa tá linka mohla potiahnuť do Rajky S tým že Rajka aj Kittsee by tvorili totožnú zónu (nespojitú, pri ceste Rajka - Kittsee by sa prechádzalo cez 101) tak aby pre cestujúcich z Rajky nebolo tarifne nevýhodné ísť priamym spojom až do centra. Cenovo by to vychádzalo, pretože tá vzdialenosť medzi Jarovcami a BA nie je zásadne vyššia ako priamo po Panónskej a 100+101 by taký cestujúci beztak zaplatenú mať musel. Jediný prípad kde by cestovné bolo neprimerane nízke je cesta Rajka - Kittsee bez pokračovania do BA, ale to aby asi nebolo veľa cestujúcich.