Električková zastávka na Račianskom mýte bude čiastočne zmodernizovaná do začiatku septembra.
V utorok 10. augusta 2021 začne bratislavský dopravný podnik spolu s mestom s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte. Počas rekonštrukcie bude podľa postupu prác operatívne zmenená poloha označníkov zastávok (viď obrázky nižšie) a na zastávke bude môcť zastaviť v každom smere vždy len jedna električka. K úplným výlukám električiek v úseku Blumentál - Depo Krasňany príde len počas víkendov 21. – 22. augusta, 28. – 29. augusta a 4. - 5. septembra 2021, kedy bude v tomto úseku zavedená náhradná autobusová doprava linkou X3.
V rámci čiastočnej rekonštrukcie príde k rozšíreniu nástupných ostrovčekov, zvýšeniu nástupných hrán pre pohodlnejšie nastupovanie do električiek, aplikácii novej dlažby na povrch nástupíšť a tiež k doplneniu dlhodobo chýbajúcich prístreškov pre cestujúcich s lavičkami a LED osvetlením. Nové 8-metrové prístrešky DPB objednal od firmy mmcité.
Úpravy sa dotknú aj samotnej križovatky. Na takmer dvojnásobok bude zväčšený ostrovček pre peších v križovatke Račianske mýto v smere na Šancovú ulicu. Pre automobilovú dopravu bude obnovené pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Mesto tiež zabezpečí bezbariérové priechody pre chodcov v križovatke v smere od Radlinského po Račiansku ulicu, vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia.
„Jedna z najvyťaženejších križovatiek v Bratislave bola dlhodobo zanedbávaná a jej súčasný stav bol pre nás neakceptovateľný. Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov. Verím, že cestujúci ocenia bezpečne upravené zastávky a logicky vyriešené prvky verejného priestoru, vďaka ktorým križovatka zvládne aj väčší nápor cestujúcich, než doteraz,“ zdôraznil Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a. s.
Ako sme už informovali, v budúcnosti príde k celkovej prestavbe tejto električkovej zastávky aj s vybudovaním združenej zastávky električiek a autobusov v smere do Rače.
„Račianske mýto je jedným z najfrekventovanejších prestupných uzlov verejnej dopravy na Slovensku. Obsluhuje ho 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu. Denne sa cez Račianske mýto prepraví zhruba 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB,“ uzavrel Martin Chlebovec, hovorca bratislavského dopravného podniku.
Rozdelenie rekonštrukcie zastávok na etapy:
lostrail
Mam pocit, ze som asi hadzal hrach na stenu. Po prve, riesime jednu cast, t. j. kusok Racianskej pri zastavke elektricky smerom von z mesta. Oni chcu ubrat pruh aj v smere do mesta, ale k tomu som zatial nepisal nic.
Do toho miesta, o ktorom pisem, t. j. vedla zastavky smerom von z mesta, sa da vojst LEN od Radlinskeho a od Legionarskej. Mytna je jednosmerka a zo Sancovej sa neda odbocit do tohto smeru nijako. To znamena, ze zdrojove smery su DVA, nie tri.
Zaroven, ani dnes tieto dva smery nie su vpustane do krizovatky sucasne, co by bol asi jediny argument, preco tie dva pruhy zachovat.
Ak zelena svieti menej ako tretinu casu, svojim sposobom to pomaha, pretoze tak sa auta vo velkom nezhlukuju v priestore krizovatky smerom na Raciansku von z mesta (podotykam, keby tunajsi nedockavci dodrziavali predpisy, nikdy by k takym zhlukom nemohlo dochadzat). Tie kratke kusky lavych pruhov aj tak zasadne dopravu nezrychlili (navyse za zastavkou, pred CSS s Kominarskou, sa zasa da stat v dvoch pruhoch).
Aktualne na Radlinskeho v lavom pruhu na krizovatke vojde kolko aut? Tri? Alebo pat? Tieto auta situaciu naozaj zasadne nezlepsuju. Po zrealizovani BUS pruhu na Radlinskeho uz vobec nie.
Opat pripominam, ze zuzenie je len v priestore zastavky elektriciek, cize o mozno 100m predlzuje zuzenie, ktore je uz pritomne na Radlinskeho. A co je za tym, to zostava po starom.
"Napady zdruzenia Za lepsiu dopravu su uplne absurdne, neverim ze toto by si niekto trufol aj zrealizovat. Uz zrusenie odbocenia vpravo vyvolalo taku burku nevole, ze ho znova obnovuju. Zatial rozsiruju tie ostrovceky do cesty iba o cca 60 cm, co dufam znamena, ze jazdne pruhy sa mierne zuzia ale ich pocet zostane zachovany."
Tak to moze byt aj dobra hlupost, ak to robia takto. Tie dva pruhy neboli prave najsirsie a ak ich este zuzia, bude to tam nebezpecnejsie, ako doteraz a ovela nebezpecnejsie, ako by tam bol len jeden pruh. No a kedze je tam zastavka, na pripadne kolizie mozu doplatit aj chodci. Ako vieme z podobnych prikladov mackopsovitych rieseni, zrejme aj doplacat budu.
Mimochodom, ze nieco v tomto meste vyvola vlnu nevole, este nemusi nic znamenat, resp. nemusi to znamenat, ze ti, ktori tu nevolu prejavuju, maju aj pravdu.