Električková zastávka na Račianskom mýte bude čiastočne zmodernizovaná do začiatku septembra.
V utorok 10. augusta 2021 začne bratislavský dopravný podnik spolu s mestom s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte. Počas rekonštrukcie bude podľa postupu prác operatívne zmenená poloha označníkov zastávok (viď obrázky nižšie) a na zastávke bude môcť zastaviť v každom smere vždy len jedna električka. K úplným výlukám električiek v úseku Blumentál - Depo Krasňany príde len počas víkendov 21. – 22. augusta, 28. – 29. augusta a 4. - 5. septembra 2021, kedy bude v tomto úseku zavedená náhradná autobusová doprava linkou X3.
V rámci čiastočnej rekonštrukcie príde k rozšíreniu nástupných ostrovčekov, zvýšeniu nástupných hrán pre pohodlnejšie nastupovanie do električiek, aplikácii novej dlažby na povrch nástupíšť a tiež k doplneniu dlhodobo chýbajúcich prístreškov pre cestujúcich s lavičkami a LED osvetlením. Nové 8-metrové prístrešky DPB objednal od firmy mmcité.
Úpravy sa dotknú aj samotnej križovatky. Na takmer dvojnásobok bude zväčšený ostrovček pre peších v križovatke Račianske mýto v smere na Šancovú ulicu. Pre automobilovú dopravu bude obnovené pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Mesto tiež zabezpečí bezbariérové priechody pre chodcov v križovatke v smere od Radlinského po Račiansku ulicu, vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia.
„Jedna z najvyťaženejších križovatiek v Bratislave bola dlhodobo zanedbávaná a jej súčasný stav bol pre nás neakceptovateľný. Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov. Verím, že cestujúci ocenia bezpečne upravené zastávky a logicky vyriešené prvky verejného priestoru, vďaka ktorým križovatka zvládne aj väčší nápor cestujúcich, než doteraz,“ zdôraznil Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a. s.
Ako sme už informovali, v budúcnosti príde k celkovej prestavbe tejto električkovej zastávky aj s vybudovaním združenej zastávky električiek a autobusov v smere do Rače.
„Račianske mýto je jedným z najfrekventovanejších prestupných uzlov verejnej dopravy na Slovensku. Obsluhuje ho 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu. Denne sa cez Račianske mýto prepraví zhruba 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB,“ uzavrel Martin Chlebovec, hovorca bratislavského dopravného podniku.
Rozdelenie rekonštrukcie zastávok na etapy:
lostrail
Ale ani to nebude schodne, lebo pokial je vlastnikom pozemkov stat a spravcom ZSR (pozri LV: https://kataster.skgeodesy.sk/Portal/api/Bo/GeneratePrfPublic/?cadastralUnitCode=804690&prfNumber=1351&outputType=pdf), tak tie kym sa rozhybu, davno bude situacia uplne ina a mozno take nieco uz davno nabude relevantne.
Navyse na vystavbu cesty (nie len nejakeho docasneho mackopsa ale serioznej komunikacie) spravidla nestaci len suhlas vlastnika. Musi sa vytvorit projektovy zamer, studia uskutocnitelnosti, mozno EIA (ak by to slo cez eurofondy), vyber projektanta, DSP, ziskanie SP, pripomienkovacie konanie, DRS, dalsie pripomienkovanie, sutaz na zhotovitela, realizacia a kolaudacia (aj ked dobre, Bratislavskym folklorom su diela v predcasnom uzivani, ako napr. Most Apollo).
Ta procedura samozrejme plati pri idealnej situacii, kedy vsetko prebehne hladko, nikto nenapadne napr. vysledky sutaze, pani radni si osefuju Slavika, ci nebude treba robit zmeny v projektoch. Hovorime o absolutnom minime 5-6 rokov, ak by ZSR dali suhlas na nieco take napr. zajtra, co v ziadnom pripade nedaju, kedze urcite niektorym vysokopostavenym funkcionarom zasvietia euricka v ociach, ked si len pomyslia, co vsetko mozu ziadat alebo si nechat vypracovat, aby sa dokazali "naozaj odborne rozhodnut", ci dat alebo nedat.
To rusenie pruhu v priestore zastavky je aj tak v pohode, pretoze tak na Radlinskeho, ako ja na Legionarskej je uz aj tak len jeden pruh pre IAD, ktory pokracuje tymto smerom. Toto miesto uz realne nebude predstavovat vazny lievik (ten je uz vytvoreny na krizovatke a pred nou).