Električková zastávka na Račianskom mýte bude čiastočne zmodernizovaná do začiatku septembra.
V utorok 10. augusta 2021 začne bratislavský dopravný podnik spolu s mestom s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte. Počas rekonštrukcie bude podľa postupu prác operatívne zmenená poloha označníkov zastávok (viď obrázky nižšie) a na zastávke bude môcť zastaviť v každom smere vždy len jedna električka. K úplným výlukám električiek v úseku Blumentál - Depo Krasňany príde len počas víkendov 21. – 22. augusta, 28. – 29. augusta a 4. - 5. septembra 2021, kedy bude v tomto úseku zavedená náhradná autobusová doprava linkou X3.
V rámci čiastočnej rekonštrukcie príde k rozšíreniu nástupných ostrovčekov, zvýšeniu nástupných hrán pre pohodlnejšie nastupovanie do električiek, aplikácii novej dlažby na povrch nástupíšť a tiež k doplneniu dlhodobo chýbajúcich prístreškov pre cestujúcich s lavičkami a LED osvetlením. Nové 8-metrové prístrešky DPB objednal od firmy mmcité.
Úpravy sa dotknú aj samotnej križovatky. Na takmer dvojnásobok bude zväčšený ostrovček pre peších v križovatke Račianske mýto v smere na Šancovú ulicu. Pre automobilovú dopravu bude obnovené pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Mesto tiež zabezpečí bezbariérové priechody pre chodcov v križovatke v smere od Radlinského po Račiansku ulicu, vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia.
„Jedna z najvyťaženejších križovatiek v Bratislave bola dlhodobo zanedbávaná a jej súčasný stav bol pre nás neakceptovateľný. Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov. Verím, že cestujúci ocenia bezpečne upravené zastávky a logicky vyriešené prvky verejného priestoru, vďaka ktorým križovatka zvládne aj väčší nápor cestujúcich, než doteraz,“ zdôraznil Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a. s.
Ako sme už informovali, v budúcnosti príde k celkovej prestavbe tejto električkovej zastávky aj s vybudovaním združenej zastávky električiek a autobusov v smere do Rače.
„Račianske mýto je jedným z najfrekventovanejších prestupných uzlov verejnej dopravy na Slovensku. Obsluhuje ho 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu. Denne sa cez Račianske mýto prepraví zhruba 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB,“ uzavrel Martin Chlebovec, hovorca bratislavského dopravného podniku.
Rozdelenie rekonštrukcie zastávok na etapy:
lostrail
https://imhd.sk/ba/doc/sk/20410/Elektri%C4%8Dkov%C3%A1-zast%C3%A1vka-Ra%C4%8Dianske-m%C3%BDto-sa-kone%C4%8Dne-do%C4%8Dk%C3%A1-v%C3%BDrazn%C3%A9ho-zlep%C5%A1enia
Neviem presne, co je zahrnute v ciastocnej rekonstrukcii, ci to uz ma ist cele podla tohto, alebo len nejaky mackopes, ale so zrusenim jedneho pruhu v kazdom smere sa tam pocita. Inak, aj na tej primitivnej grafike vyssie (v sucasnom clanku) to vyzera tak, ze vedla zastavky je len jeden pruh, ktory sa nasledne rozdeluje na dva, co sa sice da chapat, ze je to docasne obmedzenie, ale ak existuje taky plan, ze sa jeden pruh zrusi, potom asi nedava logiku robit to na dvakrat. Ibaze by prekvapili.
Zaroven neviem, o akych troch smeroch tu hovoris, kedze okolo zastavky v smere do Race sa da ist len od Radlinskeho a Legionarskej, kedze odbocenie od Sancovej je zrusene.
Pravda ale je, ze v tom vykrese v clanku, na ktory som sem dal odkaz, to odbocenie zakreslene je, takze tu teraz neviem.
Ale vo vysledku mozem konstatovat len tolko, ze niekto si tie pruhy predsa len trufne zrusit a mozno to nebude az taky problem, ako to popisujes.