O prevádzkovanie osobnej vlakovej dopravy na trati do Komárna neprejavili súkromní dopravcovia záujem.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR informovalo, že zrušilo opakovanú súťaž na obstaranie dopravcu, ktorý má zabezpečovať dopravu na železničnej trati Bratislava - Komárno od januára 2023 na obdobie 10 rokov. Podľa ministra dopravy sa do súťaže prihlásil len štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko, pričom predložená ponuka sa cenovo výrazne líšila od očakávania ministerstva. Ministerstvom odhadovaná požadovaná úhrada za jeden vlakový kilometer bola 7,47 €, výška predloženej ponuky ZSSK zatiaľ zverejnená nebola. Za nezáujmom súkromných dopravcov o súťaž minister dopravy vidí krátky čas na vypracovanie ponuky a začatie prevádzky. Ministerstvo dopravy bude preto pokračovať v obstarávaní dopravcu priamym rokovacím konaním s oslovením relevantných dopravcov na trhu.
Ministerstvo dopravy chcelo už v roku 2019 vysúťažiť nového dopravcu, ktorý by zabezpečoval dopravu na uvedenej trati od decembra 2020, kedy skončila predchádzajúca zmluva so súkromným dopravcom RegioJet. Ten sa prihlásil aj do prvej súťaže ako jediný uchádzač, ale ministerstvo jeho návrh neprijalo a súťaž zrušilo. Aby neprišlo od decembra 2020 k prerušeniu premávky na trati Bratislava - Komárno, ministerstvo dopravy po priamom rokovaní s viacerými dopravcami pridelilo dočasný dvojročný kontrakt Železničnej spoločnosti Slovensko, ktorá si na zabezpečenie prevádzky na tejto trati požičala vlaky od rakúskeho dopravcu ÖBB. Železničná trať Bratislava - Komárno je zaradená do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji v úseku Bratislava - Kvetoslavov.
Erasmus
Ak sa dopravcovia neprihlásia do súťaže kvôli krátkej lehote na prípravu, tak treba predĺžiť lehotu a nie priamo zadávať na 10 rokov. Keby bola vôľa na strane MinDop, mohol byť dopravca (nielen na tejto trati) už dávno vybraný v riadnej súťaži.
V súčasnej situácii by podľa mňa bolo najmenej zlým riešením priame zadanie na roky 2023 a 2024 a okamžité vypísanie a včasné vyhodnotenie novej súťaže na roky 2025 a ďalej. Teda tak, aby malo čo najviac dopravcov motiváciu zúčastniť sa súťaže a aby mal výherca dostatok času objednať a prevziať nové jednotky / vozidlá.